• Anonym (o)

Han vågar inte

Jag vet det för det har du berättat förut.

Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 20:15:55 följande:
    Jag ville inte ställa ultimatum eftersom jag ville att beslutet skulle vara hans. Att han skulle välja mig för att HAN ville. Inte för att jag tvingade honom.
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 19:55:25 följande:
    Ganska enkelt. Enligt TS har han sagt att han ville bryta upp från äktenskapet. Han klarade inte av detta. Orsaken till detta kan bara han svara på och detta har inget med TS tråd att göra.
    Han uttryckte flera gånger att han vid rätt tillfälle skulle ta tag i det. Att det varit dåligt under en längre tid men nu hade han träffat någon som gjorde uppbrottet värt det.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-21 23:15:41 följande:
    Självklart kan ingen (utom möjligtvis TS veta vad han ville och tänkte). Så varför är det så viktigt för dig att försöka motbevisa henne. Varför får hon inte fortsätta att tro att han skulle ha lämnat frun för henne?  Men av någon anledning klarade han inte det.

Förstår faktiskt inte riktigt din tankegång här. Hur skulle hon bli mindre lessen av att tvivla på vad mannen sa till henne? 
    Du säger emot dig själv. Å ena sidan påstår du att han inte klarade det, som om det var skilja sig som faktiskt var ambitionen. Men samtidigt skriver du att du inte kan veta vad han tänkte.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-21 23:52:12 följande:
    Det handlar väl om att inte leda någon i villfarelser.  Jag förstår det, och det är så klart svårt att få någon annan att uppleva det jag har hört sett och känt. Ni har ju bara mina ord, i text dessutom och kan mycket väl tro att jag är helt blåst och förd bakom ljuset. Kanske, men jag är faktiskt en hyfsat god människokännare. Dock förlåter jag lätt och är godtrogen, men jag släpper inte lös mina känslor förrän jag är rätt säker. Ja, jag trodde på honom. Jag tror verkligen att det var hans intention men att han ändrade sig. Det är helt okej, man får det. Men att fortsätta leka med mig som han har gjort - det är inte okej. Han har visat noll respekt för hur jag har mått och försökt hantera det hela. DET är vad som sårar mig, inte att det inte blev vi. 

Jag är inte så ledsen idag, som jag sa har jag kommit ganska långt och är färdig med många av känslorna för honom. Men att upptäcka att han blockat mig rörde upp en väldigt massa i mig, det var sårande för jag tycker fortfarande inte att jag förtjänar det. Men nu är det så och förhoppningsvis låter han mig vara ifred framöver. Jag behöver ro. 
    Därför att långt ifrån alla människor är rättvisa.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-22 16:15:34 följande:
    Ingen människa kan väl veta vad en annan okänd människa tänker. varför hänger du upp dig på detta?

Det är verkligen ingen motsägelse att han till TS  sagt att han tänkte lämna frun. Hur och vad han tänkte har jag ingen aning om och inte du heller.
    Jag hänger upp mig på att du framställer det som att han seriöst tänkte på att lämna henne när du faktiskt inte vet vad han tänkte eller hade för avsikter.

Nej precis att han sa det behöver inte vara en motsägelse. Han kan ju ha sagt saker som han inte menade allvar med.
  • Anonym (o)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-23 17:13:54 följande:
    Jag hänger inte upp mig på någonting. Jag läser vad TS skrivit.  Jag förstår bara inte varför du ska ifråga sätta vad han sagt till henne. Varför?
    nähä och jag har inte heller skrivit att du hänger upp dig på något, jag skrev vad JAG hängde upp mig på

ja det verkar ju som att han sagt en hel del som han inte menade allvar med. Kommer inte när han lovat osv. Så skulle inte ta så allvarligt på något han sagt till TS
  • Anonym (o)
    Anonym (J) skrev 2024-09-23 20:58:45 följande:
    Förstår inte heller varför du hänger upp dig så. Har vetat om ett par som haft en affär och man kunde se utanpå hur förälskad han var i henne. Ändå skilde han sig inte. Tror det är vanligare än man tror att människor som redan lever i relationer blir hejdlöst och plågsamt förälskade i andra men ändå stannar kvar. Varför kan man ju undra. Kanske är det inte så lätt att slita upp ett helt liv med barn och sociala kontakter. 
    Eftersom det inte går att veta vad han faktiskt tänkte, då är det dumt att påstå att han hade ambitionen att lämna frun. Jag har inte påstått att han inte var förälskad i TS så jag vet inte varför du tar den med mig.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-10 20:54:48 följande:

Jag vet att det inte är vad ni vill höra men han har fortsatt skriva till mig nästan varje dag. Eller jo, det är varje dag faktiskt. En kväll hade jag inte telefonen med mig och när jag upptäckte det hade jag en mängd obesvarade meddelanden. På ett sätt kändes det lite bra. Att jag inte bara var tillgänglig. 

Förut, i den perioden när han drog sig undan kunde han ibland skicka något och om jag inte svarade direkt så raderade han det. Nu fortsatte han att skicka nya meddelanden till han fick ett svar. Jag förstår honom inte. Vad är det med uppmärksamheten från mig han behöver?
    Jag känner mig helt lugn dock, hade lite emotionell dipp den här helgen där han var en del av alla tankar men jag är inte så djupt nere som jag har varit. 

Vad svarade du honom då?
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-23 08:21:54 följande:

Han blir nog inte känslomässigt sårad. Men hans ego blir sårad när han förstår att han inte är den enda, att hans vän duger lika bra. Hans ego fick sig en törn ;)

Inget att ha dåligt samvete för. Naturligtvis ska inte en upptagen ha rätten att ha åsikter om den andres sexliv. Den rätten försvann i takt med att han stanna med sin fru. Den rätten försvann med att han behandlade två personer fruktansvärt illa. 

Håller med.

Och måste tillägga att han är en bedrövligt osexig man, med det beteendet, hade inte tagit i honom med tång efter allt han visat upp.

Men det kan TS säkert överse med, allt som spelar roll är den där gången i början och hur det kändes då ett kort tag, och det här kommer självklart inte vara sista gången TS hör från honom.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-11-23 18:30:50 följande:
    Varför gjorde du det?
    Han om någon ska väl be om ursäkt,som har behandlat (och behandlar) dig som hundskiten under skon.
    Tja, han har väl egentligen rätt att ställa vilka krav han så önskar på denna relation eller vad det nu är, och avsluta om det inte passar honom, på vilka grunder han än bestämmer själv. Så vill TS ha en chans att få honom tillbaka så får hon väl be om ursäkt då. Vi kommer kanske aldrig förstå henne i det här.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-11-23 19:33:10 följande:
    Jo,men det jag menar är att hon inte behöver be om ursäkt för att ha sårat honom.
    För jag tror inte på att han är speciellt sårad.
    Möjligen ett sårat ego.
    Men nu har hon tolkar hans reaktion som att han är sårad. Och varför skulle han inte kunna vara det, med allt beteende TS beskrivit så förvånar mig ingenting beträffande den mannen.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 21:36:43 följande:
    Nej. Men han är en bra sexpartner. 
    Och jag ångrar all kontakt med honom något så vansinnigt. 
    Äsch då, fortsätt du och njut av killkompisens sällskap. Det kommer ge dig mycket mer positivt än vad du kommer få av den gifte mannen.
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 22:07:21 följande:
    Tror det är betydligt bättre att TS tar hand om sig själv istället för att "tänja på gränserna" med män i hans bekantskapskrets. Hon verkar ju använda sex på ett väldigt destruktivt sätt.
    Vet inte om det finns något som tyder på att TS mår dåligt av härligt sex. Däremot den gifte mannens idiotbeteende efteråt, det är en helt annan sak.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 22:19:36 följande:
    Nej. Och dessutom så är det game over i det här fallet eftersom jag är rätt säker på att hans vän bara gått igång på att spela ett spel.
    Du är ju så vansinnigt dragen till honom sexuellt så jo det gav dig uppenbarligen någonting positivt. Njut av livet istället för att plåga dig med negativa tankemönster på grund av en egocentrisk man. Och inte alls säkert den andre skulle säga nej till mer.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-11-24 00:28:51 följande:
    Ja,för att det kanske är vad hon vill tro?
    Men tycker du att han verkar ha visat att han bryr sig om TS i övrigt?
    Vet inte hur han bryr sig om TS i övrigt har med saken att göra, skulle inte förvåna mig ett dugg om han är sårad ändå den där mannen
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 09:33:10 följande:
    Då har vi inte läst samma tråd. Har läst från början och TS alla sexäventyr bara skriker självskadebeteende för mig.
    Det är din åsikt och kanske även syn på sex som inte verkar relevant för TS. Kan som sagt inte se något i tråden som TS skriver att hon mår dåligt av sexet. Däremot mår hon dåligt av vissa mäns reaktioner och beteenden mot henne. Tex som nu sist, hon mår otroligt dåligt för att den egocentriske gifte mannen nu skulle vara sårad.
Svar på tråden Han vågar inte