• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 19:28:35 följande:
    Nej, jag litar inte på honom. 
    Ja, antingen hade han lämnat henne eller varit ärlig mot mig. 
    Förut hade han ett helt annat sätt mot mig, men nu får jag ibland undra om han säger saker för att göra mig ledsen med flit. För att kolla hur långt han kan knuffa mig. Säkert är jag bara en bekräftelse för honom, och han behöver inte längre bekräfta mig. Han vet ju var han har mig. 
    Ja,precis.
    Så nu vet du var du har honom.
    Försök låta bli att svara på hans inviter igen. Och träffa honom inte igen.
    Det är bara du som blir sårad.
    Och ge honom inte mer bekräftelse. Det har han inte förtjänat.
    Du förtjänar bättre än så här. Kom ihåg det.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-04-28 20:01:25 följande:
    Ja det var just för hjälp med formuleringar och ord som jag föreslog att du skulle ta det i tråden, vad han skriver och frågar och föreslår, så att du kunde få förslag på vad och hur du ska svara, men det struntade du i och gick och träffade honom istället.

Struntade inte. Fick panik och ville inte förstöra. Jag är korkad men det är sant.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-04-28 20:03:11 följande:
    Ja,precis.
    Så nu vet du var du har honom.
    Försök låta bli att svara på hans inviter igen. Och träffa honom inte igen.
    Det är bara du som blir sårad.
    Och ge honom inte mer bekräftelse. Det har han inte förtjänat.
    Du förtjänar bättre än så här. Kom ihåg det.
    Förtjänar inget. Känns inte som det i alla fall.

Menar verkligen inte att ha offerkoftan på, försöker bara se nyktert på det. 
    Är egentligen inte ens ledsen nu. Jo jag började gråta när jag skrev här, men jag känner mig mer tom än ledsen. Är bara som att ögonen svämmar över. Det gör inte ont eller så. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 20:17:07 följande:

Struntade inte. Fick panik och ville inte förstöra. Jag är korkad men det är sant.
    Ja då blir det ju svårt för oss i tråden att hjälpa dig med just det du ville, hur du ska formulera svaren till honom.
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 20:17:07 följande:

Vet du vad det värsta är?
    Att förstöra är precis det du gör när du inte ställer krav. Inte för honom, men för dig själv. 

Du vet att du inte kan spela andrafiol hela livet. Det enda du gör är att lägga mer tid av ditt liv på något som aldrig blir något. Ungefär som att plugga 10 år utan att ha blivit läkare. Känns det inte som bortkastad tid? Vi är inte unga för alltid, och ju  längre tid som går ökar risken att han stannar hos sin fru, eller hinner tröttna och skaffar en annan.

Om du tror att han lämnar dig för att du ställer krav kommer du aldrig någon vart. Eftersom du inte kommer någon vart om du inte gör det, varför vara rädd? Han kommer aldrig ta upp ämnet, för han vet var han har dig, och att han har dig vad han än bestämmer sig för. Kvar är du i ett limbo, som varken leder till förhållande eller familj. Tänkte du stanna kvar i det tills dina bästa år är över? 

En annan sak, och jag säger bara som det är ( inte för att vara elak!!). Attraktion minskar om en part inte har en egen vilja eller står upp för sig själv. Att han har sån makt över dig är inte bra alls!  Risken är stor att han förlorar respekt, och därmed attraktion. Om du tänker efter noga så inser du nog att du också hade gjort det för en som fullkomligen gör allt du ber om, utan att våga säga ifrån.

Jag vet att det är svårt men betänk dina alternativ, stanna upp och tänk efter ordentligt! Särkilt på hur du kommer må om detta fortsätter i fler år utan att något ändrats. Om du mår så himla dåligt utan honom nu, hur kommer du då inte må när du investerar ännu fler år i honom? Du har nog hört talspråket, att det är bättre att rycka av plåstret snabbt.

Om du tror att han lämnar dig för att du ställer krav. Är det då en person du öht kan leva med? Är det kärlek att bara vilja ha en person när hen inte ställer krav? Är det kärlek att vilja ha någon, som inte får ha en egen vilja? 

• Anonym (Wake up call)

ÅH!
    Jag glömde skriva att om du inte vill ställa krav, så kanske det är så att du hellre försöker lämna och glömma honom? Jag har bara varit så insatt i att du verkar vilja ha honom i ditt liv.

• Anonym (Wake up call)

Sen tycker jag du ska tänka riktigt noga på hur han verkar få dig att må. Är han verkligen värd att du sparkar så mycket på dig själv och tvivlar på dig själv? Verkar inte vara ett förhållande som ger dig bra mående eller självförtroende. 

Ett förhållande ska skänka glädje, kärlek, harmoni och få en att må bra. Glöm inte det!.

• Björkenli

Jag har en kompis i exakt samma situation som dig. 
    Det är jobbigt att se, eftersom jag ser henne vara plågad men ändå inte kunna bryta med honom,  although säga att det är slut för hennes del om kan inte väljer henne. 

Hon tänke tanken att berätta för hans fru nyligen, för att hon trodde att hon då skulle tvinga honom att välja henne.  Att fun skulle lämna och att han skulle gå till henne. 

Jag fattar att det är svårt att backa more hormonerna är i omlopp- men när det ändå finns så mycket bevis för att mannen inte är intresserad av att lämna sin nuvarande partner och det är lika uppenbart att hon, eller du i det här fallet,  när jättedåligt av situationen som den är, då tror jag bara man måste ta det svåra beslutet. Och inse att man inte förtjänar att må så. Att våga lita på att det finns män där ute som man passar bättre med.  Eller att lita till att man faktiskt mår bättre som singel än i nuvarande situation. Att ständigt bli besviken, förkrossad. 

Vad tror du själv att du skulle behöva för stöd eller för insikter för att tillslut kunna bryta med honom/ söka att han får välja dig eller inte träffa dig mer?

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-28 21:00:16 följande:

ÅH!
    Jag glömde skriva att om du inte vill ställa krav, så kanske det är så att du hellre försöker lämna och glömma honom? Jag har bara varit så insatt i att du verkar vilja ha honom i ditt liv.

Det vore det bästa. Han kommer inte lämna och även om han gjort det hade jag alltid levt med en klump i magen. Inte kommer han vara trogen mot mig, jag tror inte att han ser något fel i det han gör.
    Jo, jag han fick mig att känna mig speciell. 
    Och nu känner jag mig bara som en dörrmatta. 

Det känns bara som att jag redan slösat bort all tid. Jag är i helt fel ålder för att träffa någon ny. Att tänka sig att bilda en egen familj är också över. Vill inte vara ensam resten av livet, men det känns som att jag redan är försent ute. 
  • Anonym (Deppig)
    Björkenli skrev 2024-04-28 21:13:43 följande:

Jag har en kompis i exakt samma situation som dig. 
    Det är jobbigt att se, eftersom jag ser henne vara plågad men ändå inte kunna bryta med honom,  although säga att det är slut för hennes del om kan inte väljer henne. 

Hon tänke tanken att berätta för hans fru nyligen, för att hon trodde att hon då skulle tvinga honom att välja henne.  Att fun skulle lämna och att han skulle gå till henne. 

Jag fattar att det är svårt att backa more hormonerna är i omlopp- men när det ändå finns så mycket bevis för att mannen inte är intresserad av att lämna sin nuvarande partner och det är lika uppenbart att hon, eller du i det här fallet,  när jättedåligt av situationen som den är, då tror jag bara man måste ta det svåra beslutet. Och inse att man inte förtjänar att må så. Att våga lita på att det finns män där ute som man passar bättre med.  Eller att lita till att man faktiskt mår bättre som singel än i nuvarande situation. Att ständigt bli besviken, förkrossad. 

Vad tror du själv att du skulle behöva för stöd eller för insikter för att tillslut kunna bryta med honom/ söka att han får välja dig eller inte träffa dig mer?

Jag vet inte. Jag tror att jag behöver flytta hem igen. Men då känns det som att jag ger upp och framtidsutsikterna pekar på bitterhet. Jag ville inte bli fast där, ville ta mig ifrån. Jag fick nog. Ville göra något annat i mitt liv. Har mer att göra innan jag ger upp, kommer tillbaka.
    Och det gick jättebra till jag träffade den här mannen. 

Jag har inget emot att vara singel, men att ha någon att hålla om, som håller om en. Att ta på. Det var så skönt. 
Svar på tråden Han vågar inte