• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Björkenli

Ett krasst råd men uppenbarligen behandlar hav dig inte med den respekt du förtjänar och han har visat tydligt att han inte vill ha något förhållande. 

I det läget- blocka honom.  Om du inte gör det kommer du nog få och vänta på att höra från honom, hålla fast vid minsta lilla...
    Men det enda som egentligen betyder något i detta läge är om han har insett att han gjort ett stort misstag att inte välja att gå vidare med ett seriöst förhållande med dig. 

Allt annat "jag kommer tycka det är jobbigt att ses för att känslor väcks", är bara egoistiskt att säga från hans sida så länge han står kvar i sitt beslut att inte vilja ha något seriöst med dig. 

Blir faktiskt irriterad på såna killar. Det är respektlöst med din tid. 

Jag vet inte hur gammal du är men om du är i fertil ålder och vill ha barn i livet så är det ännu fulare av en man att säga saker som håller ditt hopp uppe. 

Nej- du ska inte slösa mer tid på honom!

Blocka (du kan meddela först,  att fortsatt kontakt tyvärr inte är möjligt men att du önskar honom allt gott)- må dåligt i nån månad och tvinga dig sen ut på någon dejt även om det känns för tidigt, så att du inte väntar tills du slutar tänka på honom. 
    Vid så starka känslor som du beskriver behöver det komma in något nytt för att man ska se annorlunda på situationen. 

• Anonym (***)

Ta kontakt med hans fru o berätta om ert *förhållande*, på så sätt kommer han förmodligen inte att sitta fast längre o du har fritt fram.
    Men förvänta dig inte att han kommer att hålla sig till en madrass sen.

Hade han velat ha dig eller ge dig ett  *avslut* som passar dig, så hade jag fixat det. Vill inte helt enkelt inte ha dig o han har redan gett dig sin version av avslut.
    Fast erbjud honom en sista påsättning utan klängande, så kommer han kanske.

Ett solklart fall av töm o glöm.

• Anonym (Deppig)
    Björkenli skrev 2024-02-03 00:27:19 följande:

Ett krasst råd men uppenbarligen behandlar hav dig inte med den respekt du förtjänar och han har visat tydligt att han inte vill ha något förhållande. 

I det läget- blocka honom.  Om du inte gör det kommer du nog få och vänta på att höra från honom, hålla fast vid minsta lilla...
    Men det enda som egentligen betyder något i detta läge är om han har insett att han gjort ett stort misstag att inte välja att gå vidare med ett seriöst förhållande med dig. 

Allt annat "jag kommer tycka det är jobbigt att ses för att känslor väcks", är bara egoistiskt att säga från hans sida så länge han står kvar i sitt beslut att inte vilja ha något seriöst med dig. 

Blir faktiskt irriterad på såna killar. Det är respektlöst med din tid. 

Jag vet inte hur gammal du är men om du är i fertil ålder och vill ha barn i livet så är det ännu fulare av en man att säga saker som håller ditt hopp uppe. 

Nej- du ska inte slösa mer tid på honom!

Blocka (du kan meddela först,  att fortsatt kontakt tyvärr inte är möjligt men att du önskar honom allt gott)- må dåligt i nån månad och tvinga dig sen ut på någon dejt även om det känns för tidigt, så att du inte väntar tills du slutar tänka på honom. 
    Vid så starka känslor som du beskriver behöver det komma in något nytt för att man ska se annorlunda på situationen. 

Jag vill våga blocka honom men jag vill också ha kvar kontakten. Inte för att jag tror vi kommer lösa det utanför att det skulle vara skönt att veta att han inte hatar mig. Ja, han har behandlat mig respektlöst. Jag vet det. 
  • Björkenli

Det är min poäng- du kommer inte komma över honom om ni fortsätter ha lite kontakt. 
    Det är helt på hans villkor nu. För att ta över rodret i ditt liv måste du välja om du vill ha lite kontakt med en man som uppenbarligen, hur tråkigt det än är, valt att avsluta er relation och satsa på en annan.  Han har inte ens anständigheten att träffa dig för att göra slut på ett moget sätt. 

Och tyvärr tror jag inte rubriken så stämmer. Det är nog att han inte vill, inte att han inte vågar. 

Om det bara var att han inte vågade skulle han inte behandla dig respektlöst- inte dra sig undan och inte våga ha en dialog ens om vad han vill med er relation. 

• Anonym (gammal kärring)

Eftersom du skriver att han är mycket äldre tänker jag att han kanske har de kriser som många av oss i 50-årsåldern har: Gamla sjuka föräldrar som måste tas om hand samtidigt som man har barn i sena tonåren som också kan ställa till med diverse, och en partner som man också börjar fundera på om man ska fortsätta med.

Han försöker hålla ihop det och har en massa engagemang där och då orkar han helt enkelt inte känna vad-det-nu-är-han-känner när han är med dig. 
    Han har tagit timeout för att hantera sitt liv, och om du var något mer än tidsfördriv så kommer han krypande tillbaka när krisen är över. 

Jag säger inte att du ska vänta på det för det tycker jag inte. Du behöver jobba på att bli självständig från honom igen. Så gråt en helg, ät för mycket glass eller drick vin tills du däckar, och sen reser du dig upp och fortsätter leva ditt liv. Vi ska alla ta huvudrollen i vårt eget liv.

• Björkenli

Jag tror inte på förklaringen ovan. Eller svarare- att han ev har väldigt mycket på gång i livet försvarar inte varför han beter sig respektlöst. 
    Skulle han ha varit intresserad av något seriöst, eller inte stängt dörren för det,  skulle det väl varit en enkel sak att säga att det är mycket nu och jag kommer inte klara att ha kontakt på ett tag. 

Om han kommer tillbaka utan att verkligen, verkligen be om ursäkt för att han försvann utan att förklara sig,  och säger att han inser att han är redo att satsa seriöst med TS, så betyder det vara att han vill fortsätta ha en affär och inte bryr sig om hennes känslor..

Finns en kille på Youtube,  Matthew, som har väldigt bra videor om sånt här! Rekommenderas starkt. 

Jag blockade en kille jag dejtade förra året,  efter att i trevlig ton förklarat att kontakt inte är möjligt,  och det var det bästa jag gjort. 

Jag kunde ägna mig åt sorgen att förlora honom,  utan att ha fokus på om han skulle höra av sig osv osv. 

• Anonym
    Anonym (Varit där) skrev 2024-02-02 22:34:00 följande:

Det är så lätt för andra att ha åsikter om honom, och er relation,  men det är era känslor det handlar om. 

Det är din känsla av vilja få ett avslut som mannen ifråga inte klarar av. Kanske är han rädd för göra dig lessen, eller att han ska bli lessen.  

I mitt fall blev vi lessna båda två men det kändes ändå skönt att göra det.

Vi bestämde att vi skulle höra av varandra då och då. Detta vi också gjort så på något vis är ändå i varandras liv på något sätt. 

Han kommer alltid att vara min stora kärlek  och jag hans, men det kunde inte bli vi och det är jag nöjd med. 

Nej, du var inte hans stora kärlek. Han valde en annan kvinna att dela sitt liv med.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym skrev 2024-02-03 20:03:17 följande:
    Nej, du var inte hans stora kärlek. Han valde en annan kvinna att dela sitt liv med.
    Du kanske har rätt på ett sätt men livet består av så många utmaningar och det gäller att anta dessa.  I mitt fall var det jag som avslutade relationen, och vi var överens om att det var bäst för alla.  Det betyder inte att  kärleken mellan oss var mindre.   Kanske är den större när man låter varandra gå vidare. 

Vi har som sagt fortfarande kontakt med varandra och jag ser honom som min bästa vän. Vi håller koll på varandra fortfarande efter många år.
  • Björkenli
    Anonym skrev 2024-02-03 20:03:17 följande:
    Ja det är ju den absolut troligaste sanningen. 

Det är i slutändan ens handlingar och val som visar vad som är viktigast för oss. Så troligen är det precis som du säger. 

Jag brukade dock tänka annorlunda. Därför jag skriver här i tråden. Vill inte att andra kvinnor ska förlora viktig tid på en man som inte har samma önskan att fortsätta framåt med en relation som man själv. 
    .
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (gammal kärring) skrev 2024-02-03 19:15:07 följande:

Eftersom du skriver att han är mycket äldre tänker jag att han kanske har de kriser som många av oss i 50-årsåldern har: Gamla sjuka föräldrar som måste tas om hand samtidigt som man har barn i sena tonåren som också kan ställa till med diverse, och en partner som man också börjar fundera på om man ska fortsätta med.

Han försöker hålla ihop det och har en massa engagemang där och då orkar han helt enkelt inte känna vad-det-nu-är-han-känner när han är med dig. 
    Han har tagit timeout för att hantera sitt liv, och om du var något mer än tidsfördriv så kommer han krypande tillbaka när krisen är över. 

Jag säger inte att du ska vänta på det för det tycker jag inte. Du behöver jobba på att bli självständig från honom igen. Så gråt en helg, ät för mycket glass eller drick vin tills du däckar, och sen reser du dig upp och fortsätter leva ditt liv. Vi ska alla ta huvudrollen i vårt eget liv.

Exakt så. Det är som om du beskriver precis hans situation.
    Åh, vad jag önskar att det skulle gå över men jag är så förbaskat kär fortfarande :(

Och gråtit har jag gjort, mer än över en helg tyvärr.
    Fan, vad jag hatar känslor.
Svar på tråden Han vågar inte