• Anonym (BonusPia)

Klippte bonusbarnets hår?

Eller ja, jag tog henne till frisören.

Min sambo har en 4 årig dotter från tidigare förhållande, som bor hos oss vv.

Förra veckan var våran vecka och jag tog med bonusbarnet till frisören, vilket pappa visste om. Flickan hade långt hår ner till svanken och varje dag var katastrof. Hennes hår bildade lätt tovor trots flätor, balsamspray, håroljor. Hon är dessutom väldigt håröm. Varje dag tårar och katastrof vid hårborstning och man kände sig jävligt elak som behövde utsätta henne för det. Så i samråd med henne gick vi till frisören och klippte det till axlarna. Barnet var inte ledsen innan eller efter. Hårborstningarna resterande dagarna av veckan gick utan tårar. 

På måndagen när mamma hämtade flickan från förskolan blev hon galen och såg det som en kränkande handling mot barnet och henne, av mig. Hon har även spelat in där hon ledande frågat barnet om det var jag som sa att hon skulle klippa sig. Barnet svarar JA. Men det var ju inget från mig tvång utan vi hade en dialog och hon var inte ledsen. Varken efter frisören eller resten av veckan.

Nu ikväll skrev hon att hon inte kommer lämna på förskolan imorgon eller resten av veckan då hon inte vill att barnet ska till oss.  Jag är ännu kluven, gjorde jag så fel? Gör hon fel? Vad gör man?
  • Svar på tråden Klippte bonusbarnets hår?
  • Anonym (Exfru)
    Anonym (Ui) skrev 2024-01-23 18:53:00 följande:
    Vidrigt, DET är vidrigt!! Mamman ser uppenbarligen barnet som sin accessoar. Det blir väl smink redan i lågstadiet...
    Jag tycker inte att det konstigt.Men om en bonusförälder gör sådant så är det annorlunda.I skolvärden är det vårdnadshavare som räknas!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2024-01-23 18:18:22 följande:
    Och att kalla att ta hål i öronen för misshandel blir ju bara löjligt oavsett vad man kan tycka om att ta hål i öronen på småbarn i övrigt. 
    Det här är en diskussion som kan tas i en annan tråd men att göra hål i öronen på ett barn som inte är tillräckligt gammal för att förstå anser jag är misshandel. 
    Man får inte ta tag i sitt barns öra men att sticka en nål rakt genom örat det är okej...
    Kommer aldrig någonsin förstå hur man kan utsätta sitt lilla barn för det. Och framförallt inte förstå hur det kan vara lagligt...  7 års gräns skulle jag lätt säga, då är man lite mer införstådd i att det kommer göra ont, rengöring m.m. 

"Det gör bara ont en stund" ja det gör en lätt käftsmäll också... 
  • Anonym (....)

Tycker inte du gjorde fel, pappan skulle ha informerat mamman. Jag förstår att mamman blev ledsen men pappans ansvar att säga till.

• Anonym (Exfru)

Ta en fika med mamman och be om ursäkt om det kändes fel gjort.Och lova att du inte gör något liknande ,utan VH får väl samarbetA om sitt barn.

• Anonym
    Anonym (Exfru) skrev 2024-01-24 21:21:31 följande:

Ta en fika med mamman och be om ursäkt om det kändes fel gjort.Och lova att du inte gör något liknande ,utan VH får väl samarbetA om sitt barn.

Håller med
  • Anonym (bb)

du är en djävul bonusmamma. Det här är inte ditt ansvar alls. pappan skulle ta upp det med hans X och du borde inte tränga dig in.

• Anonym
    Anonym (bb) skrev 2024-01-25 21:23:02 följande:

du är en djävul bonusmamma. Det här är inte ditt ansvar alls. pappan skulle ta upp det med hans X och du borde inte tränga dig in.

Håller  med, en maktdemonstration från ts sida
  • Anonym (Exfru)
    Anonym (bb) skrev 2024-01-25 21:23:02 följande:

Varför gjorde TS detta?Låt vårdnadshavare ha sin roll.
  • Tow2Mater
    Anonym (Exfru) skrev 2024-01-25 21:42:39 följande:
    Varför gjorde TS detta?Låt vårdnadshavare ha sin roll.
    Du orkar inte läsa tråden?
  • Anonym (Exfru)
    Tow2Mater skrev 2024-01-25 21:57:57 följande:
    Du orkar inte läsa tråden?
    Vad rolig du är mannen
Svar på tråden Klippte bonusbarnets hår?