• Anonym (Nybörjarswingers)

Swingers, se hit!

Hej!
    Tänkte starta en tråd där vi swingers kan skriva lite info om oss och utbyta tankar och ideer. 

Tex ålder på mannen/kvinnen?
    Antal år som swingers?
    Vart man brukar gå, vilken klubb?
    Privata fester hemma?
    Vad man gillar osv?

Själva är vi precis i nybörjarstadiet så vore kul att få lite info o så:)
    Vi är 34 och 43. Ska inom en snar framtid besöka CAE. 

• Svar på tråden Swingers, se hit!
  • ADA1

För er som har koll! Vilken klubb skulle Ni valt att gå på första gången med er fru, PIH eller CAE?

Vi är ett par på 52 respektive 53 år. Finns det risk att man anses för gamla?

• Anonym (L)
    ADA1 skrev 2024-03-01 17:24:53 följande:

För er som har koll! Vilken klubb skulle Ni valt att gå på första gången med er fru, PIH eller CAE?

Har bara varit på CAE, och där är ni inte för gamla. Finns många i er ålder där.

PiH har temakvällar för särskilda åldersspann, har jag för mig.
  • Anonym (Bleh)
    ADA1 skrev 2024-03-01 17:24:53 följande:

Ja, om ni är i dålig form och har övervikt. Ingen finner sånt attraktivt på riktigt. 
  • Anonym (L)
    Monleon skrev 2024-02-27 01:12:02 följande:
    De som "funderar på" att ge sig in i swingandet behöver helt klart tänka lite till.

För det är ju inte äckligt eller kommer ge en fix för stunden. 

För trygga par är det en oerhört angenäm krydda till livet. Kan till och med så vara för singlar.

Har man ångestsymtom så ska man inte se swingerliv som en lösning. Tvärtom, då har man redan ett elände som man bör bearbeta.

Dekadent är ett ord jag fann i min farmors ordlista. Det innebär att du som person anser att andra beter sig enligt normer som inte passar dig. Det vill säga att du har svårt att acceptera andras beteenden när du agerar annorlunda.

Om vi dekadenta mår bra? Varför bryr du dig överhuvudtaget? Får du ångest?
    För mig betyder dekadens att våga hänge sig åt sinnlig njutning utan att bry sig om vad andra tycker. Älskar det ordet Skrattande
  • Anonym (L)
    Anonym (Bleh) skrev 2024-03-02 07:37:55 följande:
    Ja, om ni är i dålig form och har övervikt. Ingen finner sånt attraktivt på riktigt. 
    Nej då. Finns alla möjliga kroppsformer och kroppsstorlekar på swingersklubb. Vanliga människor, helt enkelt.
  • Anonym (Bleh)
    Monleon skrev 2024-02-27 01:12:02 följande:
    De som "funderar på" att ge sig in i swingandet behöver helt klart tänka lite till.

För det är ju inte äckligt eller kommer ge en fix för stunden. 

För trygga par är det en oerhört angenäm krydda till livet. Kan till och med så vara för singlar.

Har man ångestsymtom så ska man inte se swingerliv som en lösning. Tvärtom, då har man redan ett elände som man bör bearbeta.

Dekadent är ett ord jag fann i min farmors ordlista. Det innebär att du som person anser att andra beter sig enligt normer som inte passar dig. Det vill säga att du har svårt att acceptera andras beteenden när du agerar annorlunda.

Om vi dekadenta mår bra? Varför bryr du dig överhuvudtaget? Får du ångest?
    Om ett par är trygga i sig själva så har de väl inget behov av att söka ytlig bekräftelse hos främlingar sm endast utnyttjar deras kroppar för eget nöje? Låter inte logiskt på ett emotionellt plan. Detsamma för singlar. 
  • Anonym (Sidenmjuk)
    Anonym (Bleh) skrev 2024-03-02 07:41:59 följande:
    Om ett par är trygga i sig själva så har de väl inget behov av att söka ytlig bekräftelse hos främlingar sm endast utnyttjar deras kroppar för eget nöje? Låter inte logiskt på ett emotionellt plan. Detsamma för singlar. 
    Du förstår bara inte. Jag skulle njuta oerhört av att min man gick ner på en annan kvinna för att jag säger det, och han skulle älska att göra det, planerar aktivt för det och talar om det. Det handlar om att uppleva saker innan livet tar slut och reta sitt psyke. Om man nu är lite annorlunda, varför slösa tid på att ha ångest över det när man bara kan njuta av det?

(så länge det är lagligt och man inte drar in ovilliga personer givetvis)

• Anonym (Bleh)
    Anonym (Sidenmjuk) skrev 2024-03-02 07:50:53 följande:
    Du förstår bara inte. Jag skulle njuta oerhört av att min man gick ner på en annan kvinna för att jag säger det, och han skulle älska att göra det, planerar aktivt för det och talar om det. Det handlar om att uppleva saker innan livet tar slut och reta sitt psyke. Om man nu är lite annorlunda, varför slösa tid på att ha ångest över det när man bara kan njuta av det?

(så länge det är lagligt och man inte drar in ovilliga personer givetvis)

Jag förstår inte nej. Hur kan man få ut något av att låta andra utnyttja en sexuellt?

För mig hade det inte känt mycket bättre än våldtäkt typ. Man är bara en leksak av kött och blod som brukas och sen kastas bort. Ingen respekt, bara ett kallt utnyttjande. 
  • Anonym (C)
    Peter38 skrev 2024-01-16 11:46:37 följande:
    Swingers, se hit!

Man 45, kvinna 34. Haft några trekanter och är i nybörjarstadiet. Finns i Gävleborg så det som är Sundsvall som vore mest intressant klubbmässigt även här. Privata fester mycket intressant! 

Nyfikna på fler på kvinnan, bi, enklare bondage och egentligen det mesta  

Anonymitet väldigt viktigt för oss! 

Vi finns också i Gävleborg. Har viss erfarenhet av swingersklubb. 

vi kanske kunde ses privat nångång? Hjälpa din kvinna med en extra? 

• Anonym (L)
    Anonym (Bleh) skrev 2024-03-02 07:41:59 följande:
    Det handlar inte om att söka ytlig bekräftelse. Det jag tänder mest av allt på är min mans njutning. Därför fantiserar jag om att få se honom knulla en annan kvinna eller bli avsugen av en annan kvinna.

Det handlar inte om att utnyttja andras kroppar heller. Eller jo, lite, men det gör väl allt sex? Om man inte njuter själv på något sätt så är ju sexet ganska meningslöst. Den som är total egoist på en swingersklubb och bara ser till att själv få njuta utan att tillfredsställa andra, lär ses som dålig i sängen och får nog inte ligga så mycket mer på det stället. Precis som bland folk i övrigt.
Svar på tråden Swingers, se hit!