Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Swingers, se hit!

ADA1 skrev 2024-03-01 17:24:53 följande:

För er som har koll! Vilken klubb skulle Ni valt att gå på första gången med er fru, PIH eller CAE?

Vi är ett par på 52 respektive 53 år. Finns det risk att man anses för gamla?

Har bara varit på CAE, och där är ni inte för gamla. Finns många i er ålder där.

PiH har temakvällar för särskilda åldersspann, har jag för mig.
  • Anonym (L)
    Monleon skrev 2024-02-27 01:12:02 följande:
    De som "funderar på" att ge sig in i swingandet behöver helt klart tänka lite till.

För det är ju inte äckligt eller kommer ge en fix för stunden. 

För trygga par är det en oerhört angenäm krydda till livet. Kan till och med så vara för singlar.

Har man ångestsymtom så ska man inte se swingerliv som en lösning. Tvärtom, då har man redan ett elände som man bör bearbeta.

Dekadent är ett ord jag fann i min farmors ordlista. Det innebär att du som person anser att andra beter sig enligt normer som inte passar dig. Det vill säga att du har svårt att acceptera andras beteenden när du agerar annorlunda.

Om vi dekadenta mår bra? Varför bryr du dig överhuvudtaget? Får du ångest?
    För mig betyder dekadens att våga hänge sig åt sinnlig njutning utan att bry sig om vad andra tycker. Älskar det ordet Skrattande
  • Anonym (L)
    Anonym (Bleh) skrev 2024-03-02 07:37:55 följande:
    Ja, om ni är i dålig form och har övervikt. Ingen finner sånt attraktivt på riktigt. 
    Nej då. Finns alla möjliga kroppsformer och kroppsstorlekar på swingersklubb. Vanliga människor, helt enkelt.
  • Anonym (L)
    Anonym (Bleh) skrev 2024-03-02 07:41:59 följande:
    Om ett par är trygga i sig själva så har de väl inget behov av att söka ytlig bekräftelse hos främlingar sm endast utnyttjar deras kroppar för eget nöje? Låter inte logiskt på ett emotionellt plan. Detsamma för singlar. 
    Det handlar inte om att söka ytlig bekräftelse. Det jag tänder mest av allt på är min mans njutning. Därför fantiserar jag om att få se honom knulla en annan kvinna eller bli avsugen av en annan kvinna.

Det handlar inte om att utnyttja andras kroppar heller. Eller jo, lite, men det gör väl allt sex? Om man inte njuter själv på något sätt så är ju sexet ganska meningslöst. Den som är total egoist på en swingersklubb och bara ser till att själv få njuta utan att tillfredsställa andra, lär ses som dålig i sängen och får nog inte ligga så mycket mer på det stället. Precis som bland folk i övrigt.
  • Anonym (L)
    Anonym (Bleh) skrev 2024-03-02 08:00:54 följande:
    Jag förstår inte nej. Hur kan man få ut något av att låta andra utnyttja en sexuellt?

För mig hade det inte känt mycket bättre än våldtäkt typ. Man är bara en leksak av kött och blod som brukas och sen kastas bort. Ingen respekt, bara ett kallt utnyttjande. 
    Du behöver inte förstå, du behöver bara acceptera att folk är olika. Jag förstår inte hur man kan gilla sport, men jag accepterar att många gör det.

Det handlar inte om att utnyttja någon sexuellt. Det handlar om att man gillar att vara flera när man har sex, att se andra ha sex, och att andra kan se en när man har sex. Det handlar om att man tycker om att njuta tillsammans med andra. Samtycke måste naturligtvis föreligga på swingersklubb lika mycket som i samhället i övrigt.

Om du tycker att gruppsex verkar så motbjudande, varför är du i den här tråden? Jag skulle aldrig få för mig att läsa en tråd om sport.
  • Anonym (L)
    Anonym (Bleh) skrev 2024-03-02 08:26:51 följande:
    För att jag försöker förstå psykologin bakom ert agerande. Kan fatta om män gillar att utnyttja kvinnor för sex och sedan sticka men kvinnor? Och hur kan det vara något annat än utnyttjande när det inte finns några löften om kärlek, vidare engagemang och allt bara handlar om kroppsdelar och vätskor som blandas?

Sport är ju lätt att begripa då det handlar om bl.a. bollsinne, glädjehormoner som sätts i rullning av sund motion och känslan av att åstadkomma något viktigt för teamet och gemenskapen.

Men ormgrop? Kvinnor som ses som köttstycken att sätta pitten i och inget mer. Svårt att begripa faktiskt. 
    Det verkar inte som du vill förstå. Jag har förklarat att det inte handlar om utnyttjande, men du har bestämt dig för att det gör det och vill inte ta till dig någon annan förklaring. Du verkar faktiskt bara vilja döma.

Med ditt resonemang så är alla aktiviteter där två eller flera personer har roligt tillsammans ett utnyttjande. Om jag får ut något av att gå på bio med en vän så utnyttjar jag vännen. Och så kan man ju se det, men det är i så fall inget utnyttjande som är fel. Samtycke föreligger ju, och man njuter inte bara av den andras sällskap, utan också av att veta att den andra har roligt. Precis som vid gruppsex.

?Glädjehormoner? såsom dopamin och oxytocin utsöndras även under sex. Varför skulle just bollsinne vara en legitim orsak till njutning, men inte förmågan att vara en bra älskare? Det är inte upp till dig att bestämma vad folk får eller inte får uppskatta eller njuta av.
  • Anonym (L)
    Sugetpar skrev 2024-03-02 10:55:55 följande:
    High five!
  • Anonym (L)
    Anonym (Sidenmjuk) skrev 2024-03-02 16:14:12 följande:
    De som swingar är vanligen etablerade par och inte slit och släng överhuvudtaget. De som är singel och söker äventyr där gör givetvis detta helt frivilligt. 

Det är ingen som blir indragen i en skåpbil och tvingad att åka till ett swingermöte så var i hela friden får du "utnyttjande" ifrån? 
    Hen verkar ju tycka att allt sex som inte föregås av ?löften om kärlek? är att utnyttja någon annan. Skulle inte bli förvånad om vederbörande är kristen.
Svar på tråden Swingers, se hit!