Anonym (Bleh) skrev 2024-03-02 08:26:51 följande:
För att jag försöker förstå psykologin bakom ert agerande. Kan fatta om män gillar att utnyttja kvinnor för sex och sedan sticka men kvinnor? Och hur kan det vara något annat än utnyttjande när det inte finns några löften om kärlek, vidare engagemang och allt bara handlar om kroppsdelar och vätskor som blandas?
Sport är ju lätt att begripa då det handlar om bl.a. bollsinne, glädjehormoner som sätts i rullning av sund motion och känslan av att åstadkomma något viktigt för teamet och gemenskapen.
Men ormgrop? Kvinnor som ses som köttstycken att sätta pitten i och inget mer. Svårt att begripa faktiskt.
Det verkar inte som du vill förstå. Jag har förklarat att det inte handlar om utnyttjande, men du har bestämt dig för att det gör det och vill inte ta till dig någon annan förklaring. Du verkar faktiskt bara vilja döma.
Med ditt resonemang så är alla aktiviteter där två eller flera personer har roligt tillsammans ett utnyttjande. Om jag får ut något av att gå på bio med en vän så utnyttjar jag vännen. Och så kan man ju se det, men det är i så fall inget utnyttjande som är fel. Samtycke föreligger ju, och man njuter inte bara av den andras sällskap, utan också av att veta att den andra har roligt. Precis som vid gruppsex.
?Glädjehormoner? såsom dopamin och oxytocin utsöndras även under sex. Varför skulle just bollsinne vara en legitim orsak till njutning, men inte förmågan att vara en bra älskare? Det är inte upp till dig att bestämma vad folk får eller inte får uppskatta eller njuta av.