Inlägg från: Anonym (Bleh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bleh)

Swingers, se hit!

ADA1 skrev 2024-03-01 17:24:53 följande:

För er som har koll! Vilken klubb skulle Ni valt att gå på första gången med er fru, PIH eller CAE?

Vi är ett par på 52 respektive 53 år. Finns det risk att man anses för gamla?

Ja, om ni är i dålig form och har övervikt. Ingen finner sånt attraktivt på riktigt. 
  • Anonym (Bleh)
    Monleon skrev 2024-02-27 01:12:02 följande:
    De som "funderar på" att ge sig in i swingandet behöver helt klart tänka lite till.

För det är ju inte äckligt eller kommer ge en fix för stunden. 

För trygga par är det en oerhört angenäm krydda till livet. Kan till och med så vara för singlar.

Har man ångestsymtom så ska man inte se swingerliv som en lösning. Tvärtom, då har man redan ett elände som man bör bearbeta.

Dekadent är ett ord jag fann i min farmors ordlista. Det innebär att du som person anser att andra beter sig enligt normer som inte passar dig. Det vill säga att du har svårt att acceptera andras beteenden när du agerar annorlunda.

Om vi dekadenta mår bra? Varför bryr du dig överhuvudtaget? Får du ångest?
    Om ett par är trygga i sig själva så har de väl inget behov av att söka ytlig bekräftelse hos främlingar sm endast utnyttjar deras kroppar för eget nöje? Låter inte logiskt på ett emotionellt plan. Detsamma för singlar. 
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (Sidenmjuk) skrev 2024-03-02 07:50:53 följande:
    Du förstår bara inte. Jag skulle njuta oerhört av att min man gick ner på en annan kvinna för att jag säger det, och han skulle älska att göra det, planerar aktivt för det och talar om det. Det handlar om att uppleva saker innan livet tar slut och reta sitt psyke. Om man nu är lite annorlunda, varför slösa tid på att ha ångest över det när man bara kan njuta av det?

(så länge det är lagligt och man inte drar in ovilliga personer givetvis)

Jag förstår inte nej. Hur kan man få ut något av att låta andra utnyttja en sexuellt?

För mig hade det inte känt mycket bättre än våldtäkt typ. Man är bara en leksak av kött och blod som brukas och sen kastas bort. Ingen respekt, bara ett kallt utnyttjande. 
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (L) skrev 2024-03-02 08:13:33 följande:
    Du behöver inte förstå, du behöver bara acceptera att folk är olika. Jag förstår inte hur man kan gilla sport, men jag accepterar att många gör det.

Det handlar inte om att utnyttja någon sexuellt. Det handlar om att man gillar att vara flera när man har sex, att se andra ha sex, och att andra kan se en när man har sex. Det handlar om att man tycker om att njuta tillsammans med andra. Samtycke måste naturligtvis föreligga på swingersklubb lika mycket som i samhället i övrigt.

Om du tycker att gruppsex verkar så motbjudande, varför är du i den här tråden? Jag skulle aldrig få för mig att läsa en tråd om sport.
    För att jag försöker förstå psykologin bakom ert agerande. Kan fatta om män gillar att utnyttja kvinnor för sex och sedan sticka men kvinnor? Och hur kan det vara något annat än utnyttjande när det inte finns några löften om kärlek, vidare engagemang och allt bara handlar om kroppsdelar och vätskor som blandas?

Sport är ju lätt att begripa då det handlar om bl.a. bollsinne, glädjehormoner som sätts i rullning av sund motion och känslan av att åstadkomma något viktigt för teamet och gemenskapen.

Men ormgrop? Kvinnor som ses som köttstycken att sätta pitten i och inget mer. Svårt att begripa faktiskt. 
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (Sidenmjuk) skrev 2024-03-02 16:14:12 följande:
    De som swingar är vanligen etablerade par och inte slit och släng överhuvudtaget. De som är singel och söker äventyr där gör givetvis detta helt frivilligt. 

Det är ingen som blir indragen i en skåpbil och tvingad att åka till ett swingermöte så var i hela friden får du "utnyttjande" ifrån? 
    Eftersom det inte finns någon djup kärlek eller några långvariga engagemang med i bilden när folk lånar ut sin partner till andra eller singelpersoner som bara vill ha sex.

Handlar allt enbart om sex och inga djupare förbindelser så är det ett utnyttjande. Sex är liksom inte kärlek. 
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (L) skrev 2024-03-02 19:35:16 följande:
    Hen verkar ju tycka att allt sex som inte föregås av ?löften om kärlek? är att utnyttja någon annan. Skulle inte bli förvånad om vederbörande är kristen.
    Jag är inte det minsta religiös. Har bara en normal syn på sex som något man inte delar ut till vem som helst vilket de flesta också delar med mig. Det är swingare som tillhör en avvikande minoritet, inte jag och mina gelikar. 
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (L) skrev 2024-03-02 08:40:00 följande:
    Det verkar inte som du vill förstå. Jag har förklarat att det inte handlar om utnyttjande, men du har bestämt dig för att det gör det och vill inte ta till dig någon annan förklaring. Du verkar faktiskt bara vilja döma.

Med ditt resonemang så är alla aktiviteter där två eller flera personer har roligt tillsammans ett utnyttjande. Om jag får ut något av att gå på bio med en vän så utnyttjar jag vännen. Och så kan man ju se det, men det är i så fall inget utnyttjande som är fel. Samtycke föreligger ju, och man njuter inte bara av den andras sällskap, utan också av att veta att den andra har roligt. Precis som vid gruppsex.

?Glädjehormoner? såsom dopamin och oxytocin utsöndras även under sex. Varför skulle just bollsinne vara en legitim orsak till njutning, men inte förmågan att vara en bra älskare? Det är inte upp till dig att bestämma vad folk får eller inte får uppskatta eller njuta av.
    Du har väl ett annat, lite mer ytligt och avtrubbat sätt att se på sex och kärlek än jag och de flesta med mig då.

Jag skulle ex. aldrig jämföra en både psykiskt och fysiskt mycket intim akt som sex med en ytlig sportaktivitet som att spela boll. För mig är den jämförelsen helt absurd då det handlar om vitt skilda ting. 

Att gå på bio med en kompis gör man ju också med någon som man redan har en etablerad och kärleksfull relation med. Detsamma kan väl knappast sägas om främlingar på en porrklubb? Också en mycket märklig jämförelse i mina öron.
  • Anonym (Bleh)
    Anonym (Swinger for fun) skrev 2024-03-19 14:17:11 följande:
    Blev, är du ett troll? 
    Du har ett religiöst synsätt. Det är ju för trist.
    Inte mänskligt, vilket swingerlivet är. Att älska tillsammans med andra människor ger en otrolig upplevelse. Det är ju något som också har funnits i tusentals år, av en anledning.

Så testa! Eller om du inte vill så är det också fine. Men lägg gärna ner din moralpredikan. 
    Nej, jag har inget religiöst synsätt på sex utan snarare ett sunt och normalt dito.

Tycker tvärtom att folk är trista när de väljer att sänka sitt eget värde genom att göra sig sexuellt billiga. Få vill dejta en person som slampar runt på gruppsexklubbar. 

Könssjukdomar har också funnits i tusentals år och detta av en anledning. Det är inget fel att ha moral heller så nej, säger vad jag vill i denna fråga. 
Svar på tråden Swingers, se hit!