• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-11 18:49
    Om jag förstått saken rätt kan nya regler fr 1/1 förändra situationen för dumpstrare och helt enkelt göra det omöjligt att fortsätta.

Vi testar ny frågeställning.

Dejten letar efter saker bland sopor och i containrar. Ok eller inte ok?

• Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
  • Anonym (Kri)
    Tukt skrev 2024-07-26 00:50:49 följande:

Att försöka få det att vara ett ofredande håller inte. Vad man sedan använder för anonymt nick.
    I ett diskussionsforum diskuterar man eller låter bli. Svårare än så är det inte.
    Att efterfråga någon form av empati kan vara svårt om man samtidigt vräker ur sig otrevligheter.

Det du håller på med mot personen är solklara trakasserier och det tror jag du fattar mycket väl. Varför skulle hen vara trevlig mot dig när du inte respekterar hens önskan om att bli lämnad ifred? Det bästa du kan göra är att sluta tilltala personen och prata med någon annan istället. Någon som är intresserad av att prata vilket denna människa uppenbarligen inte är.
  • Anonym (Kri)
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-26 00:53:01 följande:

Ingen kan ta ansvar för någon annans handlingar. Det enda vi kan göra är att ta ansvar att försöka få andra att må så gott de kan, dvs att lyssna så gott vi kan och stötta efter vår bästa förmåga.

Medlemmen Tukt är ju uppenbarligen inte intresserad av att göra nåt annat än att trakassera och få människor att må dåligt.

Fattar inte heller poängen. Det leder ju inte till någonting alls. Den andra personen blir ju bara tvungen att upprepa sig hela tiden eftersom Tukt vägrar lyssna på hen. 
  • Anonym (abc123)
    Anonym (Kri) skrev 2024-07-26 00:59:14 följande:
    Medlemmen Tukt är ju uppenbarligen inte intresserad av att göra nåt annat än att trakassera och få människor att må dåligt.

Fattar inte heller poängen. Det leder ju inte till någonting alls. Den andra personen blir ju bara tvungen att upprepa sig hela tiden eftersom Tukt vägrar lyssna på hen. 
    Det där kändes väldigt nedvärderande och dömande. Håll tillbaka. Det är inte ens fel att två träter
  • Anonym (Kri)
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-26 01:11:13 följande:
    Det där kändes väldigt nedvärderande och dömande. Håll tillbaka. Det är inte ens fel att två träter
    Som jag tolkar texterna så är det medlemmen Tukt som behöver hålla tillbaka. Det är inte schysst att tjata på någon som säger att den inte vill mer. Det är en form av trakasserier och gör man på det sättet så får man räkna med att personen blir arg och kanske säger ifrån.

Vill man inte bli kallad saker så bör man sluta att själv bete sig illa. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Kri) skrev 2024-07-26 00:49:34 följande:
    Det handlar om att sluta trakassera någon som inte vill bli tjatad på. 
    Prata nu inte mer med mig, lämna mig ifred.
  • Anonym (Kri)
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 01:38:20 följande:
    Prata nu inte mer med mig, lämna mig ifred.
    Bra. Jag förväntar mig att du gör samma sak och lämnar mig ifred genom att inte svara mer. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Kri) skrev 2024-07-26 01:41:35 följande:
    Bra. Jag förväntar mig att du gör samma sak och lämnar mig ifred genom att inte svara mer. 
    Du behover inte tjafsa, sluta citera.
  • Anonym (Kri)
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 01:46:20 följande:
    Du behover inte tjafsa, sluta citera.
    Du behöver inte heller citera. Jag bad ju dig att inte prata mer med mig heller och ändå svarade du. Följ ditt eget exempel och sluta själv.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kri) skrev 2024-07-26 01:48:11 följande:
    Du behöver inte heller citera. Jag bad ju dig att inte prata mer med mig heller och ändå svarade du. Följ ditt eget exempel och sluta själv.
    Ha ha du har avslöjat dig.
  • Anonym (Kri)
    Ha ha du har avslöjat dig.

Eh, nej. Jag har inte avslöjat mig mer än vad du har gjort.
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?