• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-11 18:49
    Om jag förstått saken rätt kan nya regler fr 1/1 förändra situationen för dumpstrare och helt enkelt göra det omöjligt att fortsätta.

Vi testar ny frågeställning.

Dejten letar efter saker bland sopor och i containrar. Ok eller inte ok?

• Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
  • Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-25 23:40:51 följande:
    Om någon säger till dig "var tyst nu". Förstår du vad det innebär och hur du då bör agera?
    Definitivt. Men om man befinner sig i ett diskussionsforum och inte vill diskutera så ligger nog ansvaret på en själv och inte den som gör precis det som platsen är avsedd för.
    Hur svårt kan det va?
  • Anonym (abc123)
    Anonym (B) skrev 2024-07-25 13:37:19 följande:
    Som sagt.
    Om du har sagt något till någon måste du upprepa det hur många gånger som helst?

• Anonym (abc123)
    Tukt skrev 2024-07-25 23:48:01 följande:
    Definitivt. Men om man befinner sig i ett diskussionsforum och inte vill diskutera så ligger nog ansvaret på en själv och inte den som gör precis det som platsen är avsedd för.
    Hur svårt kan det va?
    Men du måste ju förstå att den personen inte vill diskutera något mer med dig. Eller? Om hen säger att du inte skall skriva något mer till den. Tar du det som en öppning till att fortsätta "diskutera"?

• Anonym (abc123)

På sociala medier och olika forum för diskussioner finns en regel att hålla sig till trådstartarens ämne. Vilket förhållningssätt har ni skribenter till denna regel?

• Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-25 23:52:57 följande:
    Men du måste ju förstå att den personen inte vill diskutera något mer med dig. Eller? Om hen säger att du inte skall skriva något mer till den. Tar du det som en öppning till att fortsätta "diskutera"?
    Ja men jag gör  det det  som här stället är till för. Att diskutera. Jag försöker hålla mig till ämnet men det är svårt, men jag försöker.
    På vad sätt menar du att det är mitt ansvar att sluta? Gäller det i så fall i övrigt när man gör något på en plats som är avsett för något? Typ en innebandyplan. Laget ska försöka träna, men en person bara står där mitt på planen och bromsar träningen. Är det då rimligast att den som inte ska spela går av plan, eller de som faktisk ska vifta runt med sina klubbor...?
  • Anonym (abc123)
    Tukt skrev 2024-07-26 00:10:41 följande:
    Ja men jag gör  det det  som här stället är till för. Att diskutera. Jag försöker hålla mig till ämnet men det är svårt, men jag försöker.
    På vad sätt menar du att det är mitt ansvar att sluta? Gäller det i så fall i övrigt när man gör något på en plats som är avsett för något? Typ en innebandyplan. Laget ska försöka träna, men en person bara står där mitt på planen och bromsar träningen. Är det då rimligast att den som inte ska spela går av plan, eller de som faktisk ska vifta runt med sina klubbor...?
    Du behöver nog inte fundera så mycket mer på detta och inte heller lägga så stor vikt på om någon skulle uppmana dig, att nu skall du vara tyst och inte säga/skriva något mer. Vill du ha sista raden så kan det vara lämpligt att trycka in ok.
  • Anonym (Kri)

Håller inte med någon av de som talat här ovan.

Om en person sagt hundratals gånger att den inte vill bli tilltalad så är det kloka att man lämnar personen ifred och slutar trakassera hen.

Att fortsätta tilltala någon som uttryckligen sagt att den vill bli lämnad ifred är en form av trakasserier. Då får man vara beredd på att personen går i försvar.

Vill man diskutera så kan man göra det med någon som faktiskt vill detta och inte någon som avböjt bestämt. 

• Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-26 00:23:40 följande:
    Du behöver nog inte fundera så mycket mer på detta och inte heller lägga så stor vikt på om någon skulle uppmana dig, att nu skall du vara tyst och inte säga/skriva något mer. Vill du ha sista raden så kan det vara lämpligt att trycka in ok.
    Vet inte vart du vill komma. Men ansvaret ligger faktiskt inte på mig. Om jag lägger 90 sekunder om dagen på att försöka förstå vad en person faktiskt menar, så är det sekunder jag gärna tar.
  • Anonym (abc123)
    Anonym (B) skrev 2024-07-24 21:19:35 följande:

Diskussionen är slut för min del och jag ger inga fler förklaringar. 

Ska hjärndöda idioter fortsätta svara trots att jag sagt ifrån så kommer de endast att få detta svar - lämna mig ifred och sluta svara mig. Inget annat.

Jag skriver detta enbart för att balansera mina egna inlägg. Och måste du fortsätta förödmjuka den andre? Vad är meningen med det? Att få någonslags respons?
  • Tow2Mater
    Anonym (Kri) skrev 2024-07-26 00:29:45 följande:

Håller inte med någon av de som talat här ovan.

Om en person sagt hundratals gånger att den inte vill bli tilltalad så är det kloka att man lämnar personen ifred och slutar trakassera hen.

Att fortsätta tilltala någon som uttryckligen sagt att den vill bli lämnad ifred är en form av trakasserier. Då får man vara beredd på att personen går i försvar.

Vill man diskutera så kan man göra det med någon som faktiskt vill detta och inte någon som avböjt bestämt. 

Varfor fortsätter personen som vill bli lämnad ifred att posta om och om igen?
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?