• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-11 18:49
    Om jag förstått saken rätt kan nya regler fr 1/1 förändra situationen för dumpstrare och helt enkelt göra det omöjligt att fortsätta.

Vi testar ny frågeställning.

Dejten letar efter saker bland sopor och i containrar. Ok eller inte ok?

• Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
  • Tow2Mater
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-25 23:35:44 följande:

Som jag förstår det så är det så här. Oavsett vad ni säger till varandra så kan ni inte sluta skriva ett liksom, min tur, nu skriver jag i tråden, svar - vad som helst. Ni skulle kunna starta med ett x och så får den andra skriva ett y och sedan kommer den första med sitt x och sedan den andre med sitt y. Så här:

x - y
    x - y
    x - y

Eller om någon känner sig kränkt av att inte få börja:

y - x
    y - x
    y - x

Skall ni hålla på så till dess att ni avlider?

Jag tror det har ett namn; klybepicska. 
  • Anonym (Kri)
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 00:38:22 följande:
    Varfor fortsätter personen som vill bli lämnad ifred att posta om och om igen?
    Det har personen redan sagt om du läst.

Det handlar om att känna sig trakasserad när man sagt sig vilja bli lämnad ifred massor med gånger och den andre parten vägrar lyssna och istället fortsätter pressa. Då går vissa i försvar. 

Jag tror att det enda som avslutar allt detta är om den person som trakasserar slutar upp med detta och inte tilltalar den trakasserade mer.
  • Anonym (Kri)
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-26 00:37:18 följande:
    Jag skriver detta enbart för att balansera mina egna inlägg. Och måste du fortsätta förödmjuka den andre? Vad är meningen med det? Att få någonslags respons?
    Det är tråkigt att den person som fortsätter sitt trakasserande aldrig tycks inse att det inte blir någon mer diskussion. Personen som kallar sig "Tukt"  slösar sin tid, allas tid.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kri) skrev 2024-07-26 00:41:40 följande:
    Det har personen redan sagt om du läst.

Det handlar om att känna sig trakasserad när man sagt sig vilja bli lämnad ifred massor med gånger och den andre parten vägrar lyssna och istället fortsätter pressa. Då går vissa i försvar. 

Jag tror att det enda som avslutar allt detta är om den person som trakasserar slutar upp med detta och inte tilltalar den trakasserade mer.
    Den du säger trakasserar diskuterar bara mycket hänsynsfullt. Den du säger vill bli lämnad ifred är oforskämd och elak. Normalt om man vill bli lämnad ifred lämnar man rummet.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kri) skrev 2024-07-26 00:43:22 följande:
    Det är tråkigt att den person som fortsätter sitt trakasserande aldrig tycks inse att det inte blir någon mer diskussion. Personen som kallar sig "Tukt"  slösar sin tid, allas tid.
    Har du ont om tid kanske du ska lämna?
  • Anonym (Kri)
    Jag skriver detta enbart för att balansera mina egna inlägg. Och måste du fortsätta förödmjuka den andre? Vad är meningen med det? Att få någonslags respons?

När en människa känner sig trakasserad och rentav blir illamående av den person som trackar så händer det att personen går i försvar och blir arg.

Är det inte bättre att den som trakasserar och vägrar ta in att diskussionen är slut lyssnar och tar diskussionen med nån annan istället? Någon som faktiskt vill prata?
  • Anonym (Kri)
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 00:43:55 följande:
    Den du säger trakasserar diskuterar bara mycket hänsynsfullt. Den du säger vill bli lämnad ifred är oforskämd och elak. Normalt om man vill bli lämnad ifred lämnar man rummet.
    Det är INTE hänsynsfullt att fortsätta tilltala en person som inte vill prata. Särskilt inte om personen sagt ifrån hundratals gånger. Hur kan man inte förstå en sån sak?

Även jag börjar undra om det finns nån social funktionsnedsättning hos den person som trakasserar, något som gör att den helt enkelt inte förstår att den får andra människor att må illa. 
  • Anonym (Kri)
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 00:45:13 följande:
    Har du ont om tid kanske du ska lämna?
    Det handlar om att sluta trakassera någon som inte vill bli tjatad på. 
  • Tukt

Att försöka få det att vara ett ofredande håller inte. Vad man sedan använder för anonymt nick.
    I ett diskussionsforum diskuterar man eller låter bli. Svårare än så är det inte.
    Att efterfråga någon form av empati kan vara svårt om man samtidigt vräker ur sig otrevligheter.

• Anonym (abc123)

Ingen kan ta ansvar för någon annans handlingar. Det enda vi kan göra är att ta ansvar att försöka få andra att må så gott de kan, dvs att lyssna så gott vi kan och stötta efter vår bästa förmåga.

Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?