Inlägg från: Anonym (abc123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (abc123)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Detta måste vara två bootar som har hamnat i någonslags loop. Rundgången har hållit på sedan i vintras.

• Anonym (abc123)

Ni svarar ju varandra hela tiden bara just genom att skriva tillbaka! Det är som att spela pingis, ping - pong fast utan syfte.  

• Anonym (abc123)
    Tukt skrev 2024-07-24 18:20:44 följande:
    Syftet är att diskutera. Så jag försöker.
    Hur tycker du att det har gått med diskussionen så här långt? Har ni kommit fram till någonting?
  • Anonym (abc123)

Som jag förstår det så är det så här. Oavsett vad ni säger till varandra så kan ni inte sluta skriva ett liksom, min tur, nu skriver jag i tråden, svar - vad som helst. Ni skulle kunna starta med ett x och så får den andra skriva ett y och sedan kommer den första med sitt x och sedan den andre med sitt y. Så här:

x - y
    x - y
    x - y

Eller om någon känner sig kränkt av att inte få börja:

y - x
    y - x
    y - x

Skall ni hålla på så till dess att ni avlider?

• Anonym (abc123)
    Tukt skrev 2024-07-25 12:03:30 följande:
    " Ännu ett totalt intelligensbefriat inlägg från dig. Vad nåt lexikon säger har noll betydelse för hur snåla män väljer att feltolka och försköna usla drag av sin egen personlighet."
    Om någon säger till dig "var tyst nu". Förstår du vad det innebär och hur du då bör agera?
  • Anonym (abc123)
    Anonym (B) skrev 2024-07-25 13:37:19 följande:
    Som sagt.
    Om du har sagt något till någon måste du upprepa det hur många gånger som helst?

• Anonym (abc123)
    Tukt skrev 2024-07-25 23:48:01 följande:
    Definitivt. Men om man befinner sig i ett diskussionsforum och inte vill diskutera så ligger nog ansvaret på en själv och inte den som gör precis det som platsen är avsedd för.
    Hur svårt kan det va?
    Men du måste ju förstå att den personen inte vill diskutera något mer med dig. Eller? Om hen säger att du inte skall skriva något mer till den. Tar du det som en öppning till att fortsätta "diskutera"?

• Anonym (abc123)

På sociala medier och olika forum för diskussioner finns en regel att hålla sig till trådstartarens ämne. Vilket förhållningssätt har ni skribenter till denna regel?

• Anonym (abc123)
    Tukt skrev 2024-07-26 00:10:41 följande:
    Ja men jag gör  det det  som här stället är till för. Att diskutera. Jag försöker hålla mig till ämnet men det är svårt, men jag försöker.
    På vad sätt menar du att det är mitt ansvar att sluta? Gäller det i så fall i övrigt när man gör något på en plats som är avsett för något? Typ en innebandyplan. Laget ska försöka träna, men en person bara står där mitt på planen och bromsar träningen. Är det då rimligast att den som inte ska spela går av plan, eller de som faktisk ska vifta runt med sina klubbor...?
    Du behöver nog inte fundera så mycket mer på detta och inte heller lägga så stor vikt på om någon skulle uppmana dig, att nu skall du vara tyst och inte säga/skriva något mer. Vill du ha sista raden så kan det vara lämpligt att trycka in ok.
  • Anonym (abc123)
    Anonym (B) skrev 2024-07-24 21:19:35 följande:

Diskussionen är slut för min del och jag ger inga fler förklaringar. 

Ska hjärndöda idioter fortsätta svara trots att jag sagt ifrån så kommer de endast att få detta svar - lämna mig ifred och sluta svara mig. Inget annat.

Jag skriver detta enbart för att balansera mina egna inlägg. Och måste du fortsätta förödmjuka den andre? Vad är meningen med det? Att få någonslags respons?
  • Anonym (abc123)

Ingen kan ta ansvar för någon annans handlingar. Det enda vi kan göra är att ta ansvar att försöka få andra att må så gott de kan, dvs att lyssna så gott vi kan och stötta efter vår bästa förmåga.

• Anonym (abc123)
    Anonym (Kri) skrev 2024-07-26 00:59:14 följande:
    Medlemmen Tukt är ju uppenbarligen inte intresserad av att göra nåt annat än att trakassera och få människor att må dåligt.

Fattar inte heller poängen. Det leder ju inte till någonting alls. Den andra personen blir ju bara tvungen att upprepa sig hela tiden eftersom Tukt vägrar lyssna på hen. 
    Det där kändes väldigt nedvärderande och dömande. Håll tillbaka. Det är inte ens fel att två träter
  • Anonym (abc123)
    Tow2Mater skrev 2024-09-27 19:37:29 följande:
    Blev du avstängd?

Du har ju inte svarat ännu.
    Svarat på vad?
  • Anonym (abc123)

Anonym (B.) gjorde ett uttalande tidigare som kunde tolkas som att hen inte ville att tråden skulle fortsätta. Det är borttaget nu och jag funderar om hen själv tog bort det eller att det var en moderator.

• Anonym (abc123)
    Tow2Mater skrev 2024-09-27 21:27:52 följande:
    Många frågor om du läser.
    Blickar du upp i himlen så väcks många frågor. Denna tråd gick off topic ett par kvartal tillbaka. Den loopar i någonslags tvångsmässighet och oförmåga till socialt samspel och jag menar nu, om någon far illa i den, att det är dags att sätta punkt.
  • Anonym (abc123)
    Tukt skrev 2024-09-27 21:56:20 följande:
    Nu är det ju inte "b" som äger tråden. Det är hens val att fortsätta. Och ett av hens modus operandi är just att kliva in, likt du gör, under ett annat nick och göra hen till ett offer för att det finns diskussionsvilja.
    Sluta nu!
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?