• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-10 16:49:41 följande:

jag tycker att fultolkaren ska citera analysen där S påstår att "feminism drabbat unga män" men det kommer h*n aldrig göra för ärlighet varar längst

Kan bli svårt då den inte existerar.
  • Anonym (Dubbla måttstockar)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-10 16:49:41 följande:

jag tycker att fultolkaren ska citera analysen där S påstår att "feminism drabbat unga män" men det kommer h*n aldrig göra för ärlighet varar längst

Politik handlar enligt mig om prioriteringar och jag tolkar det som att sossarna insett att de prioriterat feminismen på bekostnad av unga män.

Om det sedan står i någon rapport eller jag tycker jag är ointressant.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 17:09:44 följande:
    Politik handlar enligt mig om prioriteringar och jag tolkar det som att sossarna insett att de prioriterat feminismen på bekostnad av unga män.

Om det sedan står i någon rapport eller jag tycker jag är ointressant.
    Du bara tycker det. Inte för att någon form av bevis indikerar något sånt det minsta. Du tycker det baserat på en känsla i stället, precis som sossarnas talesperson.

Alternativt så kan du ju alltid presentera bevis på ditt påstående. Men det kan du naturligtvis inte.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-10 16:41:09 följande:
    Vad ska du göra med analysen då? Du väljer ju att inte kommentera den överhuvudtaget. Känns som en rundgång. Du kräver ju länkar hela tiden. Någon form av bevis, när bevis för sossarnas uttalande inte existerar. En analys är inte en vetenskaplig forskning, vad ska du göra med den nu när du fått den presenterad? Fortsätta icke-kommentera den?
    Hur hade du tänkt att man skall kunna kommentera analysen, du har ju konsekvent vägrat att länka till den. Så hur skall man kunna kommentera den är du inte delar med dig av den?

Och fortfarande så har jag aldrig hävdat att analysen skulle vara en "vetenskaplig forskning".

Det skulle du sett om du läste vad som faktisk står..
    Sossarna påstå att det är deras fokus på feminismen som drabbat unga män. Finns ingen källa överhuvudtaget att så skulle vara fallet. Jag motsätter mig det. Du försvarar det tydligen med tanke på din aggressiva retorik mot mig.
    Så du motsäger dig vad sossarna anser vad problemet ligger för att de tappat väljare bland unga männen.

Varför har du upprepat skrivit i dina poster och anklagat folk att de skyller på feminismen, och att det inte står i analysen att det är feminismens fel?
    Feminismen har ingenting med unga mäns väl och ve att göra. Fortfarande.

Och då är det ju bra att jag aldrig har hävdat detta.
    Och jag kommer aldrig att hävda det heller.

Så varför avslutar du med denna felaktighet där du tydligt insinuerar om att jag skulle ha skyllt på feminismen?

Jag har alltid, och kommer alltid att säga att det är sossarnas fel då de har valt att fokusera på feminismen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-10 17:58:19 följande:
    Hur hade du tänkt att man skall kunna kommentera analysen, du har ju konsekvent vägrat att länka till den. Så hur skall man kunna kommentera den är du inte delar med dig av den?

Och fortfarande så har jag aldrig hävdat att analysen skulle vara en "vetenskaplig forskning".

Sossarna påstå att det är deras fokus på feminismen som drabbat unga män. Finns ingen källa överhuvudtaget att så skulle vara fallet. Jag motsätter mig det. Du försvarar det tydligen med tanke på din aggressiva retorik mot mig.
    Så du motsäger dig vad sossarna anser vad problemet ligger för att de tappat väljare bland unga männen.

Varför har du upprepat skrivit i dina poster och anklagat folk att de skyller på feminismen, och att det inte står i analysen att det är feminismens fel?

Så varför avslutar du med denna felaktighet där du tydligt insinuerar om att jag skulle ha skyllt på feminismen?

Jag har alltid, och kommer alltid att säga att det är sossarnas fel då de har valt att fokusera på feminismen.

Du fick ju den presenteras av smurfen, eller har du glömt bort det? Du tyckte ju att jag skulle vara tacksam över att den postats. Varför låtsas du?

Menar du verkligen att du håller med mig om att det inte finns något belägg över att sossarnas fokus på feminismen har drabbat unga män? Att sossarnas talesperson och andra här i tråden drar felaktiga slutsatser. Att feminism inte har något att göra med "att unga män drabbats"

Hur ska du ha det? Håller du med mig eller gör du inte det (och då förväntar jag mig att du presenterar någon form av bevis för det, känslor räknas inte in i bevisföring)

• Anonym (Dubbla måttstockar)
    EnAnonumius skrev 2024-01-10 17:58:19 följande:

?NEVER ARGUE WITH STUPID PEOPLE. THEY WILL DRAG YOU DOWN TO THEIR LEVEL AND BEAT YOU WITH EXPERIENCE.?

M.TWAIN

• ClumsySmurf

Det finns en studie som säger att sossarnas "talesperson", Amalia Rud Pedersen inte har sagt att fokus på feminismen har drabbat unga män

• ClumsySmurf
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 18:25:01 följande:

?NEVER ARGUE WITH STUPID PEOPLE. THEY WILL DRAG YOU DOWN TO THEIR LEVEL AND BEAT YOU WITH EXPERIENCE.?

M.TWAIN

Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.

George Bernard Shaw
  • ClumsySmurf

Det finns en studie vid 25:20 som säger att det står "Vårt fokus på feminism har gjort att vi missat killarna"

• ClumsySmurf

Det finns ingen studie som säger att sossarnas "talesperson", Amalia Rud Pedersen är samma Amalia Rud Pedersen gjort analysen

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar