• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 23:31:37 följande:

Du fick ett filmtips av mig. Se filmen och återkom.

Könskriget, 2005

Varför kan du inte svara på det? Nej, jag tänker inte se den. Du kommer med påståenden som är den röda tråden i diskussionen då får du komma med saklig fakta också. Inga debatter, analyser eller könskrigarfilmer. Klar, ren fakta på vad feministerna gjort/ inte gjort för unga män.

Återigen: fokus på feminismen är inte en orsak till att unga män drabbats.

• Anonym (M)

Du borde fråga dig varför män inte engagerar sig i pojkars problem? Pojkar behöver bra förebilder och någon som engagerar sig, vågar prata om känslor etc. Tror inte lösningen ligger i att kvinnor försöker hjälpa ännu mer. 

• Anonym (Otydligt)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 22:55:24 följande:
    Bra för självförtroendet att vara den smarta i huset.
    Jag har en mycket smart man så jag skulle inte påstå att det boostar mitt självförtroende. Vi har helt enkelt valt olika vägar i livet vilket inte är något fel med det. 
  • Anonym (Dubbla måttstockar)
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-10 23:37:11 följande:

Varför kan du inte svara på det? Nej, jag tänker inte se den. Du kommer med påståenden som är den röda tråden i diskussionen då får du komma med saklig fakta också. Inga debatter, analyser eller könskrigarfilmer. Klar, ren fakta på vad feministerna gjort/ inte gjort för unga män.

Återigen: fokus på feminismen är inte en orsak till att unga män drabbats.

Könskriget är ett två timmar långt tv-reportage av journalisten Evin Rubar som producerades av Nordisk Film och sändes i maj 2005 i två avsnitt (15 respektive 22 maj) i programmet Dokument inifrån på Sveriges Television. Reportaget handlar om radikalfeminism och dess inflytande i svensk politik. Det blev mycket uppmärksammat och åstadkom stora svallvågor i media och debatt. Del två tilldelades journalistpriset Guldspaden, och Evin Rubar utnämndes för reportaget till "Årets förnyare" vid utdelningen av Kristallen 2005.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (M) skrev 2024-01-10 23:48:54 följande:

Du borde fråga dig varför män inte engagerar sig i pojkars problem? Pojkar behöver bra förebilder och någon som engagerar sig, vågar prata om känslor etc. Tror inte lösningen ligger i att kvinnor försöker hjälpa ännu mer. 

Det har jag också ett problem med. Det verkar som den allmänna lösningen på unga mäns bekymmer är att skylla på feminismen. Det är så passivt (aggressivt) och kommer inte att generera något. 

Tar män livet av sig mindre eller får bättre betyg om vi skyller på feminismen? Vissa i tråden tar upp att dejting ska regleras och pratar om "snälla incels" på något sätt uppfattas feminismen som hindret till att bli framgångsrik för en man. Kvinnor som har åsikter eller överhuvudtaget gör något associeras direkt till feminister. Även i länder där feminism inte är styrande så tar män livet av sig, men då skylls det på kvinnor i stället. Kvinnor är tydligen samma sak som feminister för många aktiva i tråden.

Vilket naturligtvis är helt i det blå.
    Anonym (M) skrev 2024-01-10 23:48:54 följande:

Läs inlägg #418.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 23:57:45 följande:
    Könskriget är ett två timmar långt tv-reportage av journalisten Evin Rubar som producerades av Nordisk Film och sändes i maj 2005 i två avsnitt (15 respektive 22 maj) i programmet Dokument inifrån på Sveriges Television. Reportaget handlar om radikalfeminism och dess inflytande i svensk politik. Det blev mycket uppmärksammat och åstadkom stora svallvågor i media och debatt. Del två tilldelades journalistpriset Guldspaden, och Evin Rubar utnämndes för reportaget till "Årets förnyare" vid utdelningen av Kristallen 2005.
    Fortfarande inte fakta. Tänker inte titta på en två timmar lång könskrigarfilm. Berätta om vad dessa radikalfeminister har gjort för att drabba unga män. 
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-10 23:58:30 följande:
    Det har jag också ett problem med. Det verkar som den allmänna lösningen på unga mäns bekymmer är att skylla på feminismen. Det är så passivt (aggressivt) och kommer inte att generera något. 

Tar män livet av sig mindre eller får bättre betyg om vi skyller på feminismen? Vissa i tråden tar upp att dejting ska regleras och pratar om "snälla incels" på något sätt uppfattas feminismen som hindret till att bli framgångsrik för en man. Kvinnor som har åsikter eller överhuvudtaget gör något associeras direkt till feminister. Även i länder där feminism inte är styrande så tar män livet av sig, men då skylls det på kvinnor i stället. Kvinnor är tydligen samma sak som feminister för många aktiva i tråden.

Vilket naturligtvis är helt i det blå.
    Självklart är det bra för kvinnor som vill ta plats på arbetsmarknaden om det går dåligt för män. Kan man sätta käppar i hjulet redan när de går i grundskolan kommer de ju ha otillräckliga betyg och får köra sopbil.
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-11 00:01:46 följande:
    Fortfarande inte fakta. Tänker inte titta på en två timmar lång könskrigarfilm. Berätta om vad dessa radikalfeminister har gjort för att drabba unga män. 
    Är du så lat kan du sitta i okunskap.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-11 00:04:25 följande:
    Självklart är det bra för kvinnor som vill ta plats på arbetsmarknaden om det går dåligt för män. Kan man sätta käppar i hjulet redan när de går i grundskolan kommer de ju ha otillräckliga betyg och får köra sopbil.
    Vad är det feministerna gör för att se till att trycka ner betygen för framtida sopbilsförare?

(och varför kan inte feministerna se till att sopbilsförarna inte tjänar så väldans mycket också?)
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar