• Kermit1561

Feminismen har missat unga killar

Det här var en intressant nyhet, tycker jag

? Socialdemokraterna har svårt att locka unga män ? de får stöd av 12,5 procent, jämfört med 37,3 procent av unga kvinnor. Riksdagsledamoten Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför.

? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling.?

och då menar jag den sista meningen. Att man missat hur unga killar drabbats. Den självinsikten är intressant och kanske också lite hoppfull..

vad tror ni? 
    https://omni.se/a/kEk3a9
  • Svar på tråden Feminismen har missat unga killar
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • EnAnonumius
    Gurksoppa skrev 2024-01-11 08:03:00 följande:
    Jasså? Var är dessa manliga förebilder då? Kan du rabbla upp fem?
    Jag kan rabbla upp en, som jag känner mycket väl.
    Han är gift, har två barn... Han är även utbildad förskolpedagog, och skall snart bli färdigutbildad förskolrektor med. Denna man är faktiskt min egna son.

Tittar man på olika idrottsföreningar så finns det gott om män som jobbar med barnidrott.
    Så manliga förebilder finns.

Och det skulle varit mer om det inte var för att det finns en attityd i samhället, om männen får fula stämplar om att han kan/måste vara p******l....

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Ett litet mejl)
    EnAnonumius skrev 2024-01-11 12:15:44 följande:
    Jag kan rabbla upp en, som jag känner mycket väl.
    Han är gift, har två barn... Han är även utbildad förskolpedagog, och skall snart bli färdigutbildad förskolrektor med. Denna man är faktiskt min egna son.

Tittar man på olika idrottsföreningar så finns det gott om män som jobbar med barnidrott.
    Så manliga förebilder finns.

Och det skulle varit mer om det inte var för att det finns en attityd i samhället, om männen får fula stämplar om att han kan/måste vara p******l....

"Och det skulle varit mer om det inte var för att det finns en attityd i samhället, om männen får fula stämplar om att han kan/måste vara p******l...."

Bra att du påpekar detta!

• Anonym (RickardJosefssonVimmerby)
    Anonym (Ett litet mejl) skrev 2024-01-11 12:02:23 följande:
    Jag skulle gissa att jag blivit avstängd 500-600 gånger genom åren när jag tagit mig an gammelsuggan nihka så jag VET att hon har frikort och antingen är moderator eller har kontakter bland moderatorerna.
    Ja du Carolatom0, alltså Rick...med flera, du är ihärdig du, men vad hjälper det?
  • Anonym (RickardJosefssonVimmerby)
    Anonym (Ett litet mejl) skrev 2024-01-11 11:52:03 följande:

Problemet är att hon får bete sig hur som helst utan åtgärd men ger man tillbaka med samma mynt blir man anmäld och avstängd.

Det är väldigt tydligt att forumet är till för klimakteriekärringar och nyblivna mammor. Enstaka white knights får vara med om de stryker kvinnorna medhårs.

Så vad gör du här då?
  • felix le chat
    Anonym (Ett litet mejl) skrev 2024-01-11 11:11:01 följande:

Skickade följande mejl via anmälan till moderatorerna :

"Medlemmen nihka som ni moderatorer håller bakom ryggen och gett frikort att skriva vad som helst flyger här på en annan medlems fru i syfte att provocera.

Det blir väldigt tydligt att vissa medlemmar har ett samarbete med er moderatorer som förmodligen också är medelålders kärringar som sitter och fördriver tiden på forumet. Det städas snyggt kring medlemmen som skall skyddas så hon kan fortsätta trakassera män, bara män."

Kommer även lägga upp på andra forum så män kan vara försiktiga när hon förkommer i trådar.

Så där har det ju varit i åratal. Enda friska förhållningssättet är att ignorera och
    aldrig svara.  vet inte hur många saker jag fått borttagna utan att mitt inlägg haft
    någon som helst koppling till det påstådda forumbrottet

• Anonym (Skopan)
    Anonym (Råger) skrev 2024-01-11 09:16:52 följande:
    Där jag bor i nord östra stockholm hade vi en period enbart kvinnliga sop åkare
    I dag är det rätt blandat.
    Söker du chauförer till sopkörning i dag i stockholm och erbjuder 29.400 kr i lön
    får du inte någon som söker.
    Det borde ju de där feministerna styra upp i deras plan på världsherravälde. Kan de se till att pojkarna blir sopåkare redan i skolan så borde de kunna se till att lönerna också hålls nere. För klassiskt manliga yrken. De kanske inte tänkt på det bara.
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-11 09:28:00 följande:

Feminister vill att hela samhället ska genuscertifieras, mycket är det redan så det är både kvinnor och män som deltar i det feministiska projektet som bara är till för ett kön, bortsett från att pojkar och män stöttas i att bli tillskriven destruktiv maskulinitet där "löser det själv" är problematiskt.

På frågan pojkarna då? svarar feministerna med empatisk läggning ska vi göra allt? lös det själv!

Har feministerna sett till att samhället har genuscertifierats?

Du kan väl förklara de negativa effekterna på pojkar och män. Hur skiljer sig samhället i Sverige från ett icke-feministiskt land som jag antar inte innehar den där "samhällsgenuscertifieringen" som du påstår såsom Ryssland? Mår männen tipptopp där pga den antifeministiska regeringen? Vad beror männens självmordstal i Ryssland på? Ska vi skylla på feministerna även där? Eller bara skylla på kvinnor? Blir ett samhälle automatiskt bättre utan feminism?

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar