• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)

Hur går det med jobb? 

Hur går det med CSN till hösten?

Hur länge kan du bo kvar och göra ingenting innan sparpengarna tar slut?

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:07:49 följande:

Fast de väljer fortfarande aktivt att matcha med mig så... 

Fast hur ska man då kunna flörta upp till relationer som rätt många gör?

Ja, jag försökte var med kåren ex.

Som jag skrev så bör du börja med att skaffa vänner.
  • Anonym (X)
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 23:19:57 följande:
    Ja, innan dess är det kört TS.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 23:11:33 följande:

Hur går det med jobb? 

Hur går det med CSN till hösten?

Hur länge kan du bo kvar och göra ingenting innan sparpengarna tar slut?

Varit på 2 arbetsintervjuer (den svenska arbetsmarknaden är sönderreglerad och inte flexibel för unga) 

Kollat CSN men högst otydligt. 

Ska flytta ut sista april oavsett men min hyresvärd är riktigt dålig oavsett. Siktar på att vara anställd innan sista april oavsett då jag aktivt söker jobb.

• Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:07:49 följande:

Fast de väljer fortfarande aktivt att matcha med mig så... 

Fast hur ska man då kunna flörta upp till relationer som rätt många gör?

Ja, jag försökte var med kåren ex.

Och hur hanterar du de du matchar med då? Hur hår du vidare med att träffa och lära känna dem så att det finns en chans för attraktion och relation? 

Om du inte går vidare med någon, vad gör du på dejtingapparna i så fall?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 23:19:57 följande:

Ja men tycker du jag ska gå ut osv för att träffa nytt folk eller vad tycker du? Skapa något revolutionerande som jag kan dra in miljoner på för att skaffa vänner inom företagsvärlden? 

Jag har alltid höga ambitioner, det går inte alltid vägen men är alltid bra att ha höga ambitioner.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:24:00 följande:

Varit på 2 arbetsintervjuer (den svenska arbetsmarknaden är sönderreglerad och inte flexibel för unga) 

Ska flytta ut sista april oavsett men min hyresvärd är riktigt dålig oavsett. Siktar på att vara anställd innan sista april oavsett då jag aktivt söker jobb.

Vad söker du för jobb?

Vad är otydligt kring CSN? Hur många poäng tog du förra terminen?

Var ska du flytta? Hur är värden dålig?
  • Anonym (X)

Ha ha ha!

anonym05swe skrev 2025-02-27 23:34:30 följande:

Skapa något revolutionerande som jag kan dra in miljoner på för att skaffa vänner inom företagsvärlden? 

• Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:24:00 följande:

Trams, fortfarande!

Hur kan CSN vara otydligt? Antingen har du fått ihop mängden poäng eller så har du inte. 

Vart ska du ta vägen från maj? Vart tänkte du bo då?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:34:30 följande:

Ja men tycker du jag ska gå ut osv för att träffa nytt folk eller vad tycker du? Skapa något revolutionerande som jag kan dra in miljoner på för att skaffa vänner inom företagsvärlden? 

Jag har alltid höga ambitioner, det går inte alltid vägen men är alltid bra att ha höga ambitioner.

Nej, jag tycker att du ska gå ut med kursare eller liknande. Om du går ut ensam kommer du inte att lära känna någon. Du kommer att framstå som en kuf.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?