• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-02-26 15:04:37 följande:
    Jag syftar ju på hon jag gillar, med "någon här i Stockholm" pratar jag om detta inte går vägen
    Fortfarande, om man VERKLIGEN är intresserad av någon funderar man inte på alternativ förrän man känner att det är kört. 

Så, erkänner du att du innerst inne egentligen inte är så intresserad av henne som du påstår eller att du tror att det är kört?
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-26 16:09:19 följande:
    Fortfarande, om man VERKLIGEN är intresserad av någon funderar man inte på alternativ förrän man känner att det är kört. 

Så, erkänner du att du innerst inne egentligen inte är så intresserad av henne som du påstår eller att du tror att det är kört?
    Han börjar väl själv inse att det inte kommer att bli något, eftersom han är så passiv. Så nu hoppas han att någon ska upptäcka honom, så han kan växa ihop med den personen. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-26 16:09:19 följande:

Vi är inte i en relation. Har dessutom inte ens gjort något praktiskt med ngn annan kvinna heller. Att tänka skadar inte någon. Nej det är inte kört. 

Jo jag har känslor för henne samt är ej kört. 
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-26 16:21:06 följande:
    Vi är inte i en relation. Har dessutom inte ens gjort något praktiskt med ngn annan kvinna heller. Att tänka skadar inte någon. Nej det är inte kört. 

Varför är det inte kört?

1,5 år senare sitter du fortfarande och ältar. Jag slår vad om att det är samma läge om 1,5 år till. Med den här takten hinner hon gifta sig och få 10 barn innan du kommer till "Ska vi ta en fika?"-stadiet.
    anonym05swe skrev 2025-02-26 16:21:06 följande:

Det spelar ingen roll om man är i en relation eller inte. Är man VERKLIGEN kär så finns det ingen plats för att tänka på någon annan eller leta alternativ. Då gör man ALLT för att försöka få till det med den personen. Med det menas att man vågar ta initiativ till att ses, initiativ till dejt, oavsett avstånd och krångel. Man gör mer än slänger iväg ett par dms med någon månads mellanrum. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-26 18:24:02 följande:
    Det spelar ingen roll om man är i en relation eller inte. Är man VERKLIGEN kär så finns det ingen plats för att tänka på någon annan eller leta alternativ. Då gör man ALLT för att försöka få till det med den personen. Med det menas att man vågar ta initiativ till att ses, initiativ till dejt, oavsett avstånd och krångel. Man gör mer än slänger iväg ett par dms med någon månads mellanrum. 
    Att tänka i sig skadar inte mina känslor. Mina känslor är lika starka oavsett för henne. 

Jag vill göra mer för henne såklart men knappast som jag inte gjort något. 
    anonym05swe skrev 2025-02-27 18:03:55 följande:
    Att tänka i sig skadar inte mina känslor. Mina känslor är lika starka oavsett för henne. 

Jag vill göra mer för henne såklart men knappast som jag inte gjort något. 
    Åter igen ställer jag frågan: Vad har du gjort mer än att slänga iväg ett par dms med ca en månads mellanrum för att uppnå ditt mål om en relation med henne?

Ställer även min andra fråga: Hur tolkar DU att hon aldrig verkar höra av sig till dig utan bara svarar när du skickat något? 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-27 18:11:26 följande:
    Åter igen ställer jag frågan: Vad har du gjort mer än att slänga iväg ett par dms med ca en månads mellanrum för att uppnå ditt mål om en relation med henne?

Ställer även min andra fråga: Hur tolkar DU att hon aldrig verkar höra av sig till dig utan bara svarar när du skickat något? 
    Varit närvarande när vi setts osv, ha i åtanke att jag innan detta aldrig haft flickvän heller eller ens fått känslor på typ 5-6 år heller. 

Inget särskilt iom hon inte vet om mina känslor. Vill öppna upp mig för henne dock
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 19:37:21 följande:
    Varit närvarande när vi setts osv, ha i åtanke att jag innan detta aldrig haft flickvän heller eller ens fått känslor på typ 5-6 år heller. 

Inget särskilt iom hon inte vet om mina känslor. Vill öppna upp mig för henne dock
    En kvinna som är intresserad tar själv kontakt utan att vänta på att du hör av dig.

Hon tar inte kontakt med dig. Alls. Bara när du skickar ett DM så svarar hon artigt. Däremellan är det tyst.

Hon visar inget intresse av att hålla kontakten med dig, inte ens som vän. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?