• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 21:57:19 följande:

Nej men att få matchningar visar ändå att en del tycker jag uppenbarligen har något av intresse. 

Är det inte bättre att direkt försöka skaffa dejter på barer osv för erfarenhetens skull?

Nej.

Nej.
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-27 21:59:09 följande:
    Helt korrekt analys, hon är inte den rätta.
    Sade kanske. Hoppas hon är den rätta och att vi till slut blir ett par. Tror inte mina känslor avtagit men snarare att de blivit förändrade iom tiden som gått.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 21:30:16 följande:
    Alltså jag får ju matchningar på appar så uppenbarligen tycker vissa att jag är intressant nog iaf. 

Vad ska jag göra då? Gå ut på barer osv eller för chansen att träffa den rätta?

Skriver du på dejtingsidorna att du inte har kompisar eller hur skulle de veta det? 

Matchningar är inte detsamma som att ha en relation.
    Kan du inte ha socialt umgänge kan du inte ha flickvän.

Så det du borde göra är att utmana dig själv och träffa nytt folk (inte bara tjejer) att hänga med.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 22:05:17 följande:
    Sade kanske. Hoppas hon är den rätta och att vi till slut blir ett par. Tror inte mina känslor avtagit men snarare att de blivit förändrade iom tiden som gått.
    Förändrade hur?
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2025-02-27 21:43:57 följande:

Varför ska det alltid vara så svårt att skaffa flickvän? Är jobbigt minst sagt

Flickvän är inget man "skaffar" bara så där. Du måste umgås med tjejer och våga visa intresse. Finns ömsesidigt intresse kan det bli något, annars inte.

Du måste inte vara supersocial eller ha massor med kompisar för att träffa en tjej. Men är man introvert och saknar kompisar, blir det betydligt svårare.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 21:59:26 följande:
    Nej.

Nej.
    Varför skulle man matcha då?
    Fast andra har sagt det tidigare?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 22:09:14 följande:
    De ser bara det du väljer att visa upp. De vet inte att du saknar kompisar och hur du är.
    Att ragga ensam på en bar är i stort sätt omöjligt. De kommer att tycka att du är ett creep. Du MÅSTE skaffa folk att umgås med. Jag sa det till dig redan innan du började uni.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 22:09:14 följande:
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 22:06:22 följande:

Skriver du på dejtingsidorna att du inte har kompisar eller hur skulle de veta det? 

Matchningar är inte detsamma som att ha en relation.
    Kan du inte ha socialt umgänge kan du inte ha flickvän.

Så det du borde göra är att utmana dig själv och träffa nytt folk (inte bara tjejer) att hänga med.

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 22:16:36 följande:
    De ser bara det du väljer att visa upp. De vet inte att du saknar kompisar och hur du är.
    Att ragga ensam på en bar är i stort sätt omöjligt. De kommer att tycka att du är ett creep. Du MÅSTE skaffa folk att umgås med. Jag sa det till dig redan innan du började uni.

Fast de väljer fortfarande aktivt att matcha med mig så... 

Fast hur ska man då kunna flörta upp till relationer som rätt många gör?

Ja, jag försökte var med kåren ex.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:07:49 följande:

Fast de väljer fortfarande aktivt att matcha med mig så... 

Fast hur ska man då kunna flörta upp till relationer som rätt många gör?

Ja, jag försökte var med kåren ex.

Ja, du ser väl okej ut men de vet inte hur asocial du är.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?