• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-11 20:01:30 följande:
    Varför skrev du det då?
    Skrivit vadå?

Jag skrev: "Tror att han kommer att ha noll."
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-11 07:15:26 följande:

Klistrar in frågorna IGEN . Du har skrivit en miljon gånger att feltolkningen du är rädd för är att hon skulle tro att du bara är intresserad av hennes utseende.

Jag har tre frågor angående detta. Jag vill gärna ha svar på var och en, utan att du använder de fraser du redan använt.

VARFÖR skulle hon tolka det så?

Om hon skulle bjuda ut dig, skulle du tolka det på det sättet då?

Redan nu tror du att hon tolkar dig fel, (att hon kanske är osäker på vad du vill) men den feltolkningen tycker du inte spelar någon roll?

Sade inte att hon skulle det men bara att det är en risk. 

Vet inte. 

Den feltolkningen skadar inte direkt.

• Anonym (...)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-11-11 20:38:44 följande:
    Skrivit vadå?

Jag skrev: "Tror att han kommer att ha noll."
    Skrivit att han kommer ha massor av flickvänner igenom livet
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 13:13:27 följande:
    Skrivit att han kommer ha massor av flickvänner igenom livet
    Det måste ha varit väldigt länge sedan i så fall. Innan jag förstod hur han var.
  • Anonym (...)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-11-12 13:57:42 följande:
    Det måste ha varit väldigt länge sedan i så fall. Innan jag förstod hur han var.
    Inlägg 68

vadå hur har var?
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 14:02:29 följande:
    Inlägg 68

vadå hur har var?
    Det inlägget är skrivet för ETT ÅR sedan. Jag kunde väl omöjligt veta att TS skulle vara i precis samma båt ett fucking år senare. Det hör inte till vanligheterna direkt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-11-12 17:22:44 följande:
    Det inlägget är skrivet för ETT ÅR sedan. Jag kunde väl omöjligt veta att TS skulle vara i precis samma båt ett fucking år senare. Det hör inte till vanligheterna direkt.
    Du svarade inte på det jag frågade, du skrev hur han var. (5072) Vad menar du med det? Hur var han?
  • Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 17:27:03 följande:
    Du svarade inte på det jag frågade, du skrev hur han var. (5072) Vad menar du med det? Hur var han?
    Har du inte noterat hur ts är? Att han är helt oförmögen att ta till sig något i en diskussion, han klarar inte att se sin del i detta, han skyller ifrån sig på diverse omständigheter och tar sig inte en millimeter framåt. Helt orealistiska tankar kring relationer och dejting...
  • Anonym (...)
    Anonym (K) skrev 2024-11-12 17:49:33 följande:
    Har du inte noterat hur ts är? Att han är helt oförmögen att ta till sig något i en diskussion, han klarar inte att se sin del i detta, han skyller ifrån sig på diverse omständigheter och tar sig inte en millimeter framåt. Helt orealistiska tankar kring relationer och dejting...
    (Lugn) skrev om många flickvänner 
  • Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 19:32:08 följande:
    (Lugn) skrev om många flickvänner 
    Ja? Innan (Lugn) förstått hur TS är.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?