• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-24 08:32:41 följande:
    Inte roligt överhuvudtaget.
    Men det är så du framstår.
  • anonym05swe
    Anonym (man) skrev 2024-05-23 20:53:34 följande:
    Men fattar du inte att du med det påståendet bara visar att det är lättare att inleda förhållanden än att vara i dem, tvärt emot vad du fantiserat ihop?

Du har ingen aning om hur man vare sig startar ett förhållande eller hur man får dem att fungera, eftersom du aldrig varit i de situationerna. Man kan inte läsa sig till kunskapen utan någon som helst praktik.

Nej det gjorde jag inte med det. Jag skulle utan problem kunna hålla en relation bra då det är svårare att få till en ny relation än att bibehålla en. 

Bara för man inte har erfarenhet gör en inte till en dålig aktör i en relation. De personerna som bara byter relation från år till år är inte direkt ett ideal. Nej, därför vill jag träffa någon tjej och stanna så länge som möjligt i en god relation utan problem.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-24 08:53:16 följande:

Jag skulle utan problem kunna hålla en relation bra då det är svårare att få till en ny relation än att bibehålla en. 

.

Samtidigt har du föreställningen om att modern dejting innebär att man byter förhållande hela tiden. Varför skulle man göra det om det var svårare?

Kan du länka till en av dina utbildade experter förresten, samt berätta varför du lyssnar på vemmedu länkade till?
  • Fiona M

Bara för man inte har erfarenhet gör en inte till en dålig aktör i en relation..

Jag tror du läser det som att folk skriver att du är en dålig person men så är det inte. Däremot kommer en oerfaren person, vad det än gäller, göra misstag en erfaren person inte skulle göra.

Man kan inte förbereda sig teoretiskt och planera allt när det gäller samspel med andra, mannpste lära sig av interaktioner.
  • Anonym (Tiden går)

Nej det gjorde jag inte med det. Jag skulle utan problem kunna hålla en relation bra då det är svårare att få till en ny relation än att bibehålla en. 

Bara för man inte har erfarenhet gör en inte till en dålig aktör i en relation. De personerna som bara byter relation från år till år är inte direkt ett ideal. Nej, därför vill jag träffa någon tjej och stanna så länge som möjligt i en god relation utan problem.

Herregud, vad du svamlar. Du skryter om hur bra du är i en relation, du vill göra allt för henne osv. 

Men i själva verket klagar du på att det är för långt att åka till henne, att hon inte förstår dig när du pratar med henne plus tusen andra bortförklaringar. 

Om du inte idag, när ni inte har en relation, vågar något, hur ska du våga något i en relation där du riskerar att mista hela relationen?

Du har genom dina inlägg och ditt sätt att agera, eller brist på att agera, visat din personlighet. Det är bara du som tror att du är någon relationsexpert som vet allt. 

Vad är din framtida plan?

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-24 08:55:49 följande:
    Samtidigt har du föreställningen om att modern dejting innebär att man byter förhållande hela tiden. Varför skulle man göra det om det var svårare?

Kan du länka till en av dina utbildade experter förresten, samt berätta varför du lyssnar på vemmedu länkade till?
    För att med modern dejtning undervärderas relationer och saker som inte är relationer kallas relationer också. Dessutom så är det svårare trots att en del personer byter relationer ofta. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-24 09:10:16 följande:
    För att med modern dejtning undervärderas relationer och saker som inte är relationer kallas relationer också. Dessutom så är det svårare trots att en del personer byter relationer ofta. 
    Det där var bara svamel som visar att du har noll koll.

Var har du länk till experterna?
    Varför lyssnar du på en tjej som inte är expert, dejtar modernt och kortvarigt samt tjänar pengar på det?
  • Anonym (Tiden går)

Är din typ av dejting bättre? Hur går den till?

Och när ska du börja dejta henne? 

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-05-24 08:32:41 följande:
    Inte roligt överhuvudtaget.
    Jätteroligt! Och på pricken som du resonerar. Spot on.
  • Anonym (Tiden går)

Lite komiskt ändå att en 18-åring grabb med noll erfarenhet av dejting, förhållande mm dissar andra som klarar av att dejta för att de dejtar på fel sätt. 

De dejtar, de klarar av att dejta. Du som sitter på dina höga hästar klarar inte av det, vare sig det är modern dejting eller någon annan variant. 

Kom igen och ha åsikter om andras dejting den dag du själv prövat på det. Samma med relationer. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?