• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-27 20:39:39 följande:
    Ok, så du förstod inte.Jag pratar inte om att du inte varit kär. Jag pratar om att du inte umgåtts med människor utanför skolan/organisationen. Jag hoppas att du, OAVSETT OM DU ÄR KÄR I NÅGON ELLER INTE, passar på att lära känna dina kursare.Umgås. Lär känna nya kompisar. Kanske finns din nya kärlek där. Kanske inte. Men oavsett, så är det viktigt för dig nu att komma ut i livet mer. Knyta kontakter. Det är en viktig tid i livet. En tid som påverka mycket i ditt framöver. Så ta vara på chansen.
    Jag känner lite folk på skolan men inte hängt utanför skolan bara.
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2024-05-27 20:44:18 följande:
    Är det inte?
    HUR skulle ni nånsin kunna bli ihop? Hur?
    Du tycker du försökt i över ett halvår, och du har inte ens pratat om annat än ytligheter!
    Hon ghostade sig i tre veckor för att slippa gå på konsert!
    Hon ghostade DIG skulle det stå
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-27 20:44:56 följande:
    Hur många kompisar har du som du umgås med på riktigt? Hur ofta? (Föreningsevent räknas inte utan umgås för att ni vill hänga)
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-05-27 20:44:56 följande:
    Och det är det jag tycker att du ska göra. HÄNGA!!
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-27 20:44:18 följande:
    Är det inte?
    HUR skulle ni nånsin kunna bli ihop? Hur?
    Du tycker du försökt i över ett halvår, och du har inte ens pratat om annat än ytligheter!
    Hon ghostade sig i tre veckor för att slippa gå på konsert!

Genom att bara växa in i det eller ses utan att kalla det "dejt" 

Herregud det är inte enkelt

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-27 20:54:08 följande:

Växa in i det -hur?
    Ses -hur?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-27 20:54:08 följande:

Men det är ju det du kunde ha gjort sista halvåret! Du kunde "hängt" online med henne och sakta ökat närheten med henne men du har ju inte vågat, HUR tror du att du ska våga när du väl träffar henne?

Du kommer inte få sitta med henne själv i flera timmar eller vid flera tillfällen, det kommer vara folk runt er hela tiden som stör och som tar hennes uppmärksamhet. Ditt kroppsspråk kommer försvinna i mängden människor.
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-27 21:15:51 följande:
    Men det är ju det du kunde ha gjort sista halvåret! Du kunde "hängt" online med henne och sakta ökat närheten med henne men du har ju inte vågat, HUR tror du att du ska våga när du väl träffar henne?

Du kommer inte få sitta med henne själv i flera timmar eller vid flera tillfällen, det kommer vara folk runt er hela tiden som stör och som tar hennes uppmärksamhet. Ditt kroppsspråk kommer försvinna i mängden människor.

För när jag väl träffar henne kan jag ge indikationer och aktivt visa att jag är intresserad av henne när vi pratar. Har inget problem heller att öppna upp mig för henne om hon har saker hon vill veta. 

Inte om jag bjuder henne på en separat sak innan eventet börjar (vi båda är där dagen innan) 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-27 21:18:31 följande:

För när jag väl träffar henne kan jag ge indikationer och aktivt visa att jag är intresserad av henne när vi pratar. Har inget problem heller att öppna upp mig för henne om hon har saker hon vill veta. 

Om hon har saker hon vill veta!
    Vet du alls hur relationer funkar? Om man är intresserade delar man med sig självmant om sig självoch ställer frågor om den andra.

Delar du med dig av personliga detaljer? Ställer du frågor om henne? Ställer hon några till dig?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-27 21:18:31 följande:

Inte om jag bjuder henne på en separat sak innan eventet börjar (vi båda är där dagen innan) 

Fattar du inte att hon ghostade dig vid konserten?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?