• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)

Har du skrivit flera dagar med henne den här veckan? 

Har ni pratat nåt om när ni ska ses? Säger hon nåt om det?

• anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-17 21:25:13 följande:
    Vad är det som är krångligt med att intensifiera kontakten? Eller menar du nervöst? Det är klart att det inte ökar chansen att förhållandet ska hålla, det kanske inte ens blir ett förhållande men det är inte där du ska ha dina tankar just nu. Ditt fokus borde vara hur ni ska komma varandra närmare än ytliga kommentarer.

Kan du svara mer exakt hur mycket ni har pratats vid när ni har setts? Har ni varit helt själva någon gång? Om inte, hur nära har de andra varit? Har ni lyckats prata på egen hand mer än ett par meningar?

Det krångliga är allt det logistiska och allt runtomkring. Klart jag vill intensifiera kontakten men är rädd att hon ska tolka det annat än jag menar. Vill verkligen få en tät kontakt och bli ihop helst. 

Vet inte men vi har pratat själv lite grann på eventen. 

• Anonym (r)
    Anonym (Do) skrev 2024-05-17 22:46:27 följande:

TS är uppenbart ett troll. Finns ingen annan förklaring till hans beteende 

Ja, jag börjar oroa mig för att folk faktiskt fortfarande lägger tid på detta. Inte för TS.
  • anonym05swe
    Anonym (r) skrev 2024-05-18 20:13:46 följande:
    Ja, jag börjar oroa mig för att folk faktiskt fortfarande lägger tid på detta. Inte för TS.
    Nej, det är jag inte.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-18 20:09:54 följande:

Det krångliga är allt det logistiska och allt runtomkring. Klart jag vill intensifiera kontakten men är rädd att hon ska tolka det annat än jag menar. Vill verkligen få en tät kontakt och bli ihop helst. 

Vet inte men vi har pratat själv lite grann på eventen. 

Hon kommer tolka det som att du är intresserad av något mer vilket är sant, dina andra tankar om att hon ska tro att du bara är ytlig eller intresserad av sex behöver du inte oroa dig för. Om du verkligen är så intresserad som du skriver så behöver du börja visa det mer tydligt än du gör nu.

Ni har alltså inte stått själva, enskilt utan folk omkring er, och pratat? Hur tänker du att du ska få möjlighet till det i sommar om det inte har skett de andra gångerna?
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-18 20:24:03 följande:
    Hon kommer tolka det som att du är intresserad av något mer vilket är sant, dina andra tankar om att hon ska tro att du bara är ytlig eller intresserad av sex behöver du inte oroa dig för. Om du verkligen är så intresserad som du skriver så behöver du börja visa det mer tydligt än du gör nu.

Ni har alltså inte stått själva, enskilt utan folk omkring er, och pratat? Hur tänker du att du ska få möjlighet till det i sommar om det inte har skett de andra gångerna?
    Ja, jag är intresserad av något mer än bara vänskap ja. Finns dock den risken att hon tolkar det fel. Jag gillar verkligen henne för hela henne som person. Inte som andra som "är intresserade" av alla de finner attraktiva. 

Hur kan jag visa det tydligt utan att behöva göra något som riskerar slå tillbaka mot mig? 

Om jag bjuder ut henne i princip men är rädd att det ska tolkas fel. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-05-21 08:57:00 följande:
    Ja, jag är intresserad av något mer än bara vänskap ja. Finns dock den risken att hon tolkar det fel. Jag gillar verkligen henne för hela henne som person. Inte som andra som "är intresserade" av alla de finner attraktiva. 

Hur kan jag visa det tydligt utan att behöva göra något som riskerar slå tillbaka mot mig? 

Om jag bjuder ut henne i princip men är rädd att det ska tolkas fel. 
    Oroa dig inte, du kommer ändå inte att göra något.
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2024-05-21 12:49:29 följande:
    Oroa dig inte, du kommer ändå inte att göra något.
    Inte göra något? Så att skriva och hänga med någon är att inte agera? 

Vill bara inte att det ska tolkas fel. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-21 14:11:13 följande:
    Inte göra något? Så att skriva och hänga med någon är att inte agera? 

Vill bara inte att det ska tolkas fel. 
    Då får du ju berätta för henne. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-21 14:17:58 följande:
    Då får du ju berätta för henne. 
    Så jag ska berätta vad? Att jag gillar henne?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?