• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-16 19:55:55 följande:
    Vilka saker skulle ha indikerat att hon var upptagen?

Varför skulle hon reagerat på att du messar henne och tjatar om föreningen varje måndag om hon var upptagen men inte annars?

1. De flesta i min ålder lägger upp på något sätt eller har det i sin bio ex. Inte hört henne nämna det heller typ "min partner x" osv 

2. Skriver om mer än bara det herregud

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-16 20:26:17 följande:

1. De flesta i min ålder lägger upp på något sätt eller har det i sin bio ex. Inte hört henne nämna det heller typ "min partner x" osv 

2. Skriver om mer än bara det herregud

Du säger själv att hon inte är så aktiv på sociala medier.
    Brukar ni prata om vad hon gjort och vilkahon umgåtts med, eller nämner ni bara filk från föreningen? Pratar ni kanske inte om andra personer alls?

Gör du? Som vad?
  • Anonym (X)

Hallå, vad misstolkar jag? 

anonym05swe skrev 2024-05-16 15:11:54 följande:

Nej, jag pratar hellre med vänner men nämner inte kärlek överhuvudtaget eller så. 

För i en relation kan jag faktiskt ge efter och ge den kärleken min partner förtjänar utan att oroa mig för annat. 

Anonym (X) skrev 2024-05-16 15:17:40 följande:
    Då kan du ju inte prata med dom på riktigt...

Oroa dig för annat? Vad oroar du dig för så du inte kan ha nära vänner?
    anonym05swe skrev 2024-05-16 15:21:44 följande:

Man kan prata med folk utan att prata om kärlek... 

Misstolkning igen.

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-16 19:35:23 följande:

Så hon vet? Varför? 

Nej, jag äskar inte alls läget. Vill verkligen träffa henne. 

Jo, jag känner oro och nervositet. 

Vid Face to face kan man åtminstone visa med kroppspråket att jag gillar henne också. 

Så för att ses måste jag enligt dig säga att jag är intresserad?

Det finns ingen annan anledning för någon att hålla igång en konversation så länge som du har gjort utan anledning- hon vet!

Du kommer inte kunna visa något med kroppspråk, hur tänkte du nu? Menar du att du kommer våga att krama (?) henne eller annat när ni ses men du vågar inte skriva något mer känsligt när du kan sitta i lugn och ro och formulera dig? Alla andra kommer också kunna se ditt kroppspråk, hur ska du kunna hantera det?

Ja, jag är helt övertygad om att om du vill få till någon sorts träff när ni ses i sommar måste du ha berättat på något sätt att du är intresserad av något mer, annars finns det absolut ingen anledning för henne att prioritera dig när hon har så många andra hon kan umgås med istället. 
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-05-16 20:04:13 följande:
    Men nu talar du ju emot dig själv. Du argumenterar ju för att hon inte vet att du är intresserad - varför skulle hon då reagera över att du skriver med henne?
    För folk sade tidigare att hon skulle veta redan nu att jag gillar henne ex. Jag tror inte hon vet det än iaf. 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-16 21:07:54 följande:
    Det finns ingen annan anledning för någon att hålla igång en konversation så länge som du har gjort utan anledning- hon vet!

Du kommer inte kunna visa något med kroppspråk, hur tänkte du nu? Menar du att du kommer våga att krama (?) henne eller annat när ni ses men du vågar inte skriva något mer känsligt när du kan sitta i lugn och ro och formulera dig? Alla andra kommer också kunna se ditt kroppspråk, hur ska du kunna hantera det?

Ja, jag är helt övertygad om att om du vill få till någon sorts träff när ni ses i sommar måste du ha berättat på något sätt att du är intresserad av något mer, annars finns det absolut ingen anledning för henne att prioritera dig när hon har så många andra hon kan umgås med istället. 

Så hon vet redan? Oj

Jag kan visa det på flera sätt, behöver inte nödvändigtvis vara kramar men skicka signaler går. Är svårare att skriva på distans för då är det svårare att veta vad hon vill ex. Jag är redan bekant till stora delar av förbundet vi är med i så det är ingen fara. 

Hur kan man göra det utan att riskera något? Vill träffa henne med intentionen att det förhoppningsvis leder till något, 

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-16 21:15:34 följande:

Så hon vet redan? Oj

Jag kan visa det på flera sätt, behöver inte nödvändigtvis vara kramar men skicka signaler går. Är svårare att skriva på distans för då är det svårare att veta vad hon vill ex. Jag är redan bekant till stora delar av förbundet vi är med i så det är ingen fara. 

Hur kan man göra det utan att riskera något? Vill träffa henne med intentionen att det förhoppningsvis leder till något, 

Skojar du med mig? Jag har skrivit flera gånger att hon redan har förstått att du är intresserad av henne, varför skulle hon annars tro att du skriver till henne? Har du någon annan tjej du skriver med på samma sätt? Någon annan tjej som skriver till dig?

Nej, du kan inte skicka några signaler när du är på plats (vad är det mer exakt?), hon har inte tid att stanna upp och bara ha fokus på dig medan du ska komma på hur du vill få fram att du vill träffa henne ensam. Har ni någonsin träffats utan att det har varit människor runt er? Och i så fall hur många minuter?

Du MÅSTE riskera något, det går inte att spela safe. Menar du att hon inte är värd att satsa på och därmed riskera att förlora?
  • Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-05-16 21:15:34 följande:

Jag kan visa det på flera sätt, behöver inte nödvändigtvis vara kramar men skicka signaler går.

Vilka sätt tänker du på? Hur skulle du skicka signaler?

Du är väldigt kluven i det du skriver.
    Du tycker du agerar jättestort som skriver lite opersonligt med henne nu, samtidigt som du inte tror hon fattar, och hon får absolut inte ana att du gillar henne.

Jag blir förvirrad över vilket av det du tror på; antingen är att skriva ett stort steg mot att bli ihop eller så är det så oviktigt att hon aldrig skulle gissa ditt intresse från det.
    De två är inte förenliga.
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-05-16 21:46:01 följande:
    Vilka sätt tänker du på? Hur skulle du skicka signaler?

Du är väldigt kluven i det du skriver.
    Du tycker du agerar jättestort som skriver lite opersonligt med henne nu, samtidigt som du inte tror hon fattar, och hon får absolut inte ana att du gillar henne.

Jag blir förvirrad över vilket av det du tror på; antingen är att skriva ett stort steg mot att bli ihop eller så är det så oviktigt att hon aldrig skulle gissa ditt intresse från det.
    De två är inte förenliga.

Visa med kroppspråket och anpassa när jag talar med henne för att visa att jag bryr mig om henne. Försöka göra något speciellt för henne på plats. 

Alla agerar inte för den de gillar, jag har agerat. Vissa försöker inte ens. Hur är det inte agera när jag faktiskt skriver med henne och hänger med henne på alla event? 

Inte sagt att hon inte får ana det men vill avslöja det själv personligt.

Jag vet inte, jag vill att det ska leda till ett förhållande förhoppningsvis iaf om vi båda vill såklart

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?