• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-04-15 15:06:17 följande:
    Med gillar åsyftas gilla som mer än bara än en vän. 

Varför skulle hon tro det? 

Tror du samma sak angående konserten hon bjöd in till? Att hon gillar dig som mer än en vän. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-04-15 15:36:00 följande:

Varför skulle hon tro det? 

Tror du samma sak angående konserten hon bjöd in till? Att hon gillar dig som mer än en vän. 

Du missuppfattar vad jag menar
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-04-15 16:11:18 följande:
    Du missuppfattar vad jag menar

Hur menar du då? 

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-04-14 21:50:15 följande:
    Kommer inte hon inse att jag gillar henne då? Vill liksom säga det efter att vi setts privat 3-5 ggr typ. 
    Ni kommer inte att ses privat om du inte frågar henne, hittills har ni endast träffats i grupp och det kommer inte att ändras om du inte frågar henne. Om du har varit så otydlig i dina meddelanden till henne får du väl börja vara lite mer öppen med vad du känner.

Du kan inte lyckas med det här om du inte vågar blotta strupen!
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-04-15 18:07:40 följande:
    Ni kommer inte att ses privat om du inte frågar henne, hittills har ni endast träffats i grupp och det kommer inte att ändras om du inte frågar henne. Om du har varit så otydlig i dina meddelanden till henne får du väl börja vara lite mer öppen med vad du känner.

Du kan inte lyckas med det här om du inte vågar blotta strupen!
    Så jag ska bjuda ut henne och erkänna mina känslor för henne? Vill träffa henne ja själv men inte typ riskera något
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-04-15 21:04:46 följande:
    Så jag ska bjuda ut henne och erkänna mina känslor för henne? Vill träffa henne ja själv men inte typ riskera något
    Det går ju inte, fattar du väl? Om du inte vill riskera något, så finns det inget du kan göra.
  • Anonym (Tiden går)

Om du inte vill att hon ska veta att du gillar henne, så bjud inte ut henne. 

Om du inte vill riskera något, så bjud inte ut henne.

• Anonym (Hej)
    Men Jesus, jag tror att jag har skrivit samma sak fyra gånger nu till dig. NEJ, du behöver inte erkänna några känslor, du ska bara fråga om ni ska ta en fika.

En fika innebär inga löften (varken från dig eller henne), det innebär inte att någon av er är kär eller tror att ni ska gifta er, det är verkligen bara en kopp kaffe och en bulle och lite lättsamt prat.
  • Fiona M

Jag tycker det låter som det låst sig för dig.

Ni kommer inte att spontant träffas ensamma, ni har inte gjort det en enda gång sen ni först sågs, så det är inget ni verkar sträva efter. Fortsätter ni lära känna varandra i den här takten dröjer det år tills ni ses på tu man hand,och vem har den tiden?

Kom igen och bjud henne på en fika och spika vad det nu var ni pratade om att gå på -eller gå vidare.

• Anonym (Medelålders kvinna)

Nu har jag följt tråden sen du startade den för nästan 5 månader sen. Du kan vara lugn och sluta oroa dig för att avslöja dina känslor, I den här takten kommer hon att hinna träffa någon annan, bli sambo och få barn innan du kommit så långt att du vågar fråga om en fika. 
    Jag är glad att jag var ung på 90-talet, då slapp man det här. Då träffade man någon, gillade man varandra började man umgås och blev ihop. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?