• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 09:59:50 följande:
    Nej du missuppfattar, kommer inte berätta att jag gillar henne förrän ca 4-5 träffar för att lära känna henne mer innan. 

Ok, men du ska ändå be henne hålla era träffar hemliga? 

Hur tror du hon reagerar på det? Varför hålla oskyldiga träffar hemliga? 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-17 10:02:44 följande:
    Ni har hittills inte lyckats träffas enskilt en enda gång sen du startade tråden i november.
    När tror du att ni kommer ha träffats 4-5 gånger?

Och hur blev det med konserten?
    Jag vet inte. Inget datum är satt, ska skriva med henne igen. 

Jag vill verkligen träffa henne själv
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:06:12 följande:
    Det motsäger inte att vilja lära känna henne bättre 
    Du har också påstått att du är "kär på riktigt".
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:19:23 följande:
    Jag vet inte. Inget datum är satt, ska skriva med henne igen. 

Jag vill verkligen träffa henne själv
    Vad snackar du om, konsertdatumet har varit spikat LÄNGE!
    Hur kommer det sig att ni inte bara bokar nåt? Har hon återkommit till dig än?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-17 10:22:00 följande:
    Vad snackar du om, konsertdatumet har varit spikat LÄNGE!
    Hur kommer det sig att ni inte bara bokar nåt? Har hon återkommit till dig än?
    Nej de har flera datum, hon har inte återkommit än men ska skriva med henne igen inom rimlig tid. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:26:46 följande:
    Nej de har flera datum, hon har inte återkommit än men ska skriva med henne igen inom rimlig tid. 
    Please. Du frågade henne i början på april och hon sa att hon skulle återkomma. Det har gått TVÅ VECKOR.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-17 10:34:28 följande:
    Please. Du frågade henne i början på april och hon sa att hon skulle återkomma. Det har gått TVÅ VECKOR.
    Hon kan ha varit upptagen osv eller annat. Ska skriva med henne igen.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-17 10:21:08 följande:
    Du har också påstått att du är "kär på riktigt".
    Ja och det stämmer. Det sades i respons till de som sade att det enbart var en "crush". Jag är lojal till henne.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:38:43 följande:
    Ja och det stämmer. Det sades i respons till de som sade att det enbart var en "crush". Jag är lojal till henne.
    Lojaliteten är endast i tanken då det inte finns nåt "oss" med dig och henne, men ändå ville du ha KK, så jag skulle svara nej på den biten.
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:26:46 följande:
    Har du frågot om tid när ni ska ses för en konsert och hon inte har återkopplat på två veckor är ho inte intresserad av dig. Är man intresserad av någon återkopplar man snabbt på en inbjudan.

Alltså - HON ÄR INTE INTRESSERAD AV DIG! HON SER INGEN POÄNG I ATT LÄRA KÄNNA DIG MERA!
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?