• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:36:42 följande:
    Hon kan ha varit upptagen osv eller annat. Ska skriva med henne igen.
    Har du skrivit till henne om andra saker som hon svarat på men hon undviker det här?

Nej, hon är inte för upptagen, då hade hon inte skrivit alls, alternativt sagt "jag vet inte hur det blir" om hon oroade sig för vad du tyckte.
    Det kommer rinna ut i sanden.
  • Anonym (X)
    Anonym (H) skrev 2024-04-17 10:41:56 följande:
    Har du frågot om tid när ni ska ses för en konsert och hon inte har återkopplat på två veckor är ho inte intresserad av dig. Är man intresserad av någon återkopplar man snabbt på en inbjudan.

Alltså - HON ÄR INTE INTRESSERAD AV DIG! HON SER INGEN POÄNG I ATT LÄRA KÄNNA DIG MERA!
    Är man intresserad men inte vet om man kan så skriver man det och bekräftar att man faktiskt vill ses.
  • anonym05swe
    Har du frågot om tid när ni ska ses för en konsert och hon inte har återkopplat på två veckor är ho inte intresserad av dig. Är man intresserad av någon återkopplar man snabbt på en inbjudan.

Alltså - HON ÄR INTE INTRESSERAD AV DIG! HON SER INGEN POÄNG I ATT LÄRA KÄNNA DIG MERA!
    Nej tror du misstolkar. Vi vet inte när det fungerar, ska skriva igen för att få klarhet. Hon vet inte att jag har känslor för henne heller.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-17 10:42:09 följande:
    Har du skrivit till henne om andra saker som hon svarat på men hon undviker det här?

Nej, hon är inte för upptagen, då hade hon inte skrivit alls, alternativt sagt "jag vet inte hur det blir" om hon oroade sig för vad du tyckte.
    Det kommer rinna ut i sanden.
    Nej inte skrivit med henne sedan dess så det stämmer inte. 

Är inte omöjligt att vi kan bli ihop.
  • anonym05swe

Hon bjöd in mig men vi båda har packade scheman.
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:49:41 följande:

Jo, det är det. Det är väldigt tydligt att hon inte är intresserad av dig
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:49:41 följande:

Har du inte skrivit med henne på över 2 veckor?!

Vad var det du skrev om att du är aktiv och lär känna henne? Ha ha ha!
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:50:29 följande:
    Ingen är så upptagen att de inte har tid att skriva några rader även om man inte kan boka nåt.
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-04-17 10:50:29 följande:
    Så ingen av er är är verkligen intresserad av att ses och prioriterar det!
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-17 10:52:07 följande:
    Ingen är så upptagen att de inte har tid att skriva några rader även om man inte kan boka nåt.
    Det vet inte du om. Hon bjöd dessutom in mig men hon vet inte att jag har känslor för henne. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?