• Anonym (Do)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Lugn) skrev 2024-07-03 15:10:56 följande:
    100 procent. Han vill inte prata om att hon aldrig själv tar kontakt och att hon sa nej till "raven" utan att komma med annat förslag. Nu igår har det uppenbart hänt något som gjort TS ledsen. Helt övertygad om att han vet att det är kört och därför inte vill fråga. Tycker dock att han ska göra det, så att han får det svart på vitt och kan gå vidare.

Japp. Kanske visade hon starkt intresse för någon annan deltagare på eventet också? Så tydligen att ens kunde undgå vår käre trådstartare?

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-03 16:31:57 följande:

Jag ska plugga (och fortsätta med org:en) men hon ska gå grl militärutbildning som sagt så svårt att träffas så ofta som vi gör nu.

Ska försöka fråga

Försöka? Hur skulle du kunna misslyckas med det?

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-03 20:41:07 följande:
    Så jag borde bara bjuda in henne så fort som möjligt? Hade helst redan träffat henne själv för flera månader sedan. 
    Nej skriv inte! Det kan sluta precis hur som helst! Det kommer bli kaos med helt oanade konsekvenser om du skriver. Bättre att sitta still och inte göra någonting så växer ni nog ihop vad det lider.
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-03 21:20:57 följande:
    Sade inte att folk har sagt det utan att målas upp så. Folk antyder att jag är orsaken till alla problem rörande detta (det är inte bara det)
    Nej du är inte orsaken till alla problem.

Däremot är DU orsaken till att DU inte försöker göra något åt det utan sitter hemma och skriver på familjeliv utan att ta till dig något och aktivt inte skriver till andra tjejer. (Återigen, vilken uppoffring va! Vilket driv!)
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-03 21:12:22 följande:

Återigen så målar folk upp det som att allt är mitt fel som om att man väljer vem man får känslor och att man väljer avståndet. 

Med det sagt ska jag försöka bjuda in henne till något när det går.

Nej för Guds skull! Skriv inte! Det kan sluta hur som helst!

Bara vänta ett tag till så har ni snart växt ihop och hamnat i ett förhållande.
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-03 22:42:25 följande:
    Jag vet inte ens om hon skulle vilja ses privat ändå, än mindre vara öppen för en relation. 
    Ja och det sämsta du kan göra i det här läget är att försöka ordna så ni träffas oftare. Det absolut bästa är att fortsätta precis som du gör nu, bara sitt lugnt i båten och fortsätt ligga hemma på din kammare och drömma om den här tjejen. Oftast brukar det lösa sig då, man växer ihop innan man vet ordet av. Så bara fortsätt som du gör!
  • Anonym (Do)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-07-04 08:50:30 följande:
    Ts, du svarade inte på det här inlägget. Du kanske inte uppfattar det så, men jag undrar genuint om du förstår att ditt sätt att kommunicera kan uppfattas som lite udda. Om det är så i verkligheten också kan du faktiskt behöver hjälp?
    Han hade svarat:
    Vet inte
    Vet inte
    Det är så komplext, svårt och tråkigt med modern dejting.
  • Anonym (Do)
    Anonym skrev 2024-07-04 07:29:23 följande:

Nu lägger han alltså ner för att han inte är säker på att hon skulle säga ja ... Förmodligen helt unikt att inte vara säker på svaret på en fråga.

Han lägger inte ner. Ett av hans mantra är ?det är inte kört?
  • Anonym (Do)
    Anonym (K) skrev 2024-07-04 16:25:47 följande:
    Hur skulle du vilja genomföra en annan form av dejting med just denna tjej?
    Hur hade ni blivit tillsammans om du kunde bestämma förloppet helt själv?
    Han vill göra något aktivt och innovativt, som att till exempel gå på en promenad. Låter inte det som en höjdardejt så såg?
  • Anonym (Do)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-07-04 20:46:28 följande:
    Och vilka är de andra?
    Han gillar också att prata djupt och länge. Även det skolboksexempel på en aktiv och innovativ dejt.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?