• Anonym (Do)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Jag kommer ha svårt att sova i natt. Är så nervös.

Imorgon gäller det!

HEJA ANONYM05SWE!

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-02 09:31:29 följande:
    Nej inte än. Kommer inte vara aktiv här idag heller utan senare pga eventet idag. 
    Va?! Snälla!

Vi förväntar oss löpande uppdateringar om hur det går. Vi är så nyfikna! ;)
  • Anonym (Do)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-07-02 16:57:53 följande:

Nu undrar man verkligen om han frågat ut henne.

De kanske har växt ihop?

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-02 19:11:13 följande:
    Inte direkt så det är enkelt heller. Otroligt jobbigt allt detta är. Vill verkligen hamna i en relation med henne. Detta var något jag inte ens hade i åtanke när jag gick med i organisationen kunde hända iom att andra gånger har jag enbart fått känslor för folk jag pratat med massor av gånger. 

Modern dejtning och modern kultur gör allt så komplext också. 

Hade verkligen velat träffa henne själv redan och kommit längre.

Är du verkligen så naiv så du tror att sättet människor träffats, fattat tycke för varandra och uppvaktat varandra verkligen förändrats så mycket genom århundradena? Att du inte löser det här för att det är modernt?
    Okej, stenåldersmänniskor kanske inte kunde skicka DM till varandra och gå på resturang med levande ljus, men de kunde åtminstone säga till varandra ?jag tycker det var jätteskoj att träffa dig senast. Skulle du vilja hitta på något med mig någon gång??

Du klarar inte av det helt enkelt. Du vågar inte. Vilket är märkligt för du har verkligen INGENTING att förlora. Eller har du det? Vad är det i sådana fall?

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-02 19:31:41 följande:
    Vi kommer ses rätt snart också men jag borde alltså skriva idag? Kommer hon inte antagligen direkt anta att jag har känslor då och sen blir det jag vet inte vad? Tänk om hon tolkar det som "Han gillar mig enbart för han är ytlig" eller dylikt? 

Känns så dåligt redan nu och känns som att jag varit oärlig mot henne för jag inte sagt något om mina känslor under denna tid. Jag skulle behöva prata med henne om det snart. Helst så snart som möjligt. Har nästan dåligt samvete för att inte ha sagt något. 

Ja du borde skriva redan idag. 

Du framstår som weird, feg, initiativlös, socialt missanpassad etc så som du håller på. Vi vet att du själv inte anser att du är det, men det är så du framstår. Ju längre du håller på så här, desto större sannolikhet är det att hon ser det också och det är inte direkt något som någon letar efter hos i en partner. 

Så kom igen skriv nu.

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-02 23:31:48 följande:

Herregud med modern dejtning förväntas jag göra typ allt, allt från att boka bord (för normen är en restaurang) till att aktivt ha kontakt jättemkt inför en dejt och behöva ställa irrelevanta frågor och förmodligen inte göra något roligt på en dejt heller utan snarare vara fast vid ett bord (de facto inte praktiskt taget) och behöva svara på frågor som inte behöver svar för en relation. 

Handlar inte om att jag inte vågar faktiskt utan snarare att jag inte vill att hon ska döma mig för det eller att det typ ska bli skvaller. Skäms inte över att jag gillar henne på något sätt. Har mycket att förlora bland annat kanske kontakten med henne överhuvudtaget (om hon anser det är nödvändigt) men också att jag inte har någon plan B överhuvudtaget för om detta inte går vägen såklart. Gillar enbart henne och har inte ens tänkt tanken på andra för jag gillar enbart henne. 

Kan förlora mkt men vinna mer såklart.

Du ville ju promenera? Då behöver du inte boka eller sitta vid något bord.

För övrigt anser att den största förändringen på dejtingscenen som fört den i en modernare riktning är att det blir mer och mer jämställt och det numera inte alls förväntas att mannen gör allt som du skriver. Men det sagt, så gillar de flesta någon som tar initiativ och bokar ett bord på en krog, men sånt fattar inte du. Så du kommer vara ensam resten av livet medans den här tjejen träffar massa killar i lumpen.

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-07-03 00:07:37 följande:

Nej men normen är det? 

Läs de andra sakerna också. Jag skulle kunna göra det med henne men är rädd att hon tolkar en inbjudan som att jag bara är ytlig och att jag bara gillar henne. Nej jag kommer inte vara ensam resten av livet.

Nej det är inte normen, det är något du fått för dig. Det finns ingen exakt mall eller norm för dejting, man får känns sig fram och testa. Du vägrar tro på det och anpassa dig efter det trots allt som skrivits i denna tråd. Men hey, det är din förlust.

Fortsätter du så här så kommer du vara ensam resten av livet. Det är bara så.

Har du skrivit till tjejen än?

• Anonym (Do)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-07-03 13:51:41 följande:
    Det tror jag också. Jag tror också att han faktiskt vet att hon inte är intresserad.
    Mycket talar för att han är freind zonad ja?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?