• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Ols)

Fortfarande: vad är manshatet mer än några föraktfulla kommentarer och vad leder det till i verkligheten?

Hela den här trådstarten är män som är sura över föraktfulla kommentarer. Något som kvinnor verkligen också får utstå, och värre än så i verkligheten.

• Anonym (Ja)
    nihka skrev 2023-12-05 02:23:12 följande:
    Jag ser ingen anledning att låta trådstarten och dess innehåll leva någon slags skyddad tillvaro i tråden. Trådstarten är ett inlägg precis som alla andra och kan ges respons på.

Alla anmälningar till uppdraget som självutnämnd trådpolis lämnas i luckan till vänster.
    Fast jag har väl aldrig sagt att du inte får ge respons på trådstarten eller vara polis. Däremot ifrågasätter jag vad det har för relevans till mitt inlägg. Varför svarar du inte trådstarten då, om det var trådstarten du ville ge respons på så varför citerade du då inte det istället för att ge respons på mitt? Det jag diskuterade var ju manshat eller vad som kanske anses vara manshat, vad har det med din respons till trådstartaren att göra?
  • Anonym (Bä)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 10:06:08 följande:

Fortfarande: vad är manshatet mer än några föraktfulla kommentarer och vad leder det till i verkligheten?

Hela den här trådstarten är män som är sura över föraktfulla kommentarer. Något som kvinnor verkligen också får utstå, och värre än så i verkligheten.

Får män ustå sånt också irl?
  • Anonym (Ja)
    nihka skrev 2023-12-05 02:38:45 följande:
    Jo, det var lite så jag tänkte att inlägg där jag citeras och där anklagelser riktas mot mig är adresserade till mig, men det kanske inte är så kommunikation fungerar på din planet?
    Om du anser att TS anklagat dig för manshat så får du väl ta det med honom, varför försvarar du dina inlägg till mig?
  • Anonym (Ols)
    ClumsySmurf skrev 2023-12-05 09:23:28 följande:
    machokultur, snäv mansroll, toxisk maskulinitet...
    det är väldigt många män som inte känner igen sej i det men de enda männen som blir lyssnade på är de feministiska vänstermännen som säger det vänsterfeministerna vill höra när de pratar för alla män, män är i generellt som osäkra tonåringar som aldrig växer upp.

Att först skita fullständigt i vad man säger och sen tycka synd om en för att man har en sån där toxisk maskulinitet man inte kan relatera till tycker jag inte är särskilt omtänksamt.

"Då jämför vi med Andrew Tate då"
    Det finns en korrelation mellan mörka triaden och sexism (gäller båda könen) det finns också en korrelation mellan mörka triaden och att spela offer, får linnea claeson fortfarande ryggdunkar av feministerna?
    Fast det är väl verkligen en snäv mansroll och machokultur som gör att män inte söker vård och därför är överrepresenterade i självmordsstatistik, t.ex. Det är ju för att det anses omanligt att söka hjälp. Bättre att dö då eller? Toxisk maskulinitet finns det en del exempel på ja, se Andrew Tate som har enormt många anhängare. 

Och angående Zara Larsson: att män seriöst hotat att döda och våldta henne. Vilka kvinnor gör det? Det är det här jag menar med att några föraktfulla kommentarer är ingenting. Kvinnor får utstå värre än så. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 10:06:08 följande:

Är det inte hat om du anser att någon annans hat är värre?
  • Anonym (Ols)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 11:39:15 följande:
    Är det inte hat om du anser att någon annans hat är värre?
    Vari består hatet? Att avsky att mäns våld begränsar kvinnors liv? Varför är inte män heligt förbannade på andra män istället för att sura över att de fått föraktfulla kommentarer från kvinnor som inte egentligen innebär nån större skada? 
  • Anonym (Ja)

Som att någon startar en tråd där en TS ber om era bästa recept på pasta men så kapas tråden av ett gäng som minsann tycker att pizza är godare.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 11:41:31 följande:
    Vari består hatet? Att avsky att mäns våld begränsar kvinnors liv? Varför är inte män heligt förbannade på andra män istället för att sura över att de fått föraktfulla kommentarer från kvinnor som inte egentligen innebär nån större skada? 
    Föraktfulla kommentarer skrev du att hatet bestod av. TS frågade inte dig efter jämförelser mot kvinnohat. Du diskuterar annat än vad tråden handlar om.
  • Anonym (Ols)

Varför startas inte trådar av män om hur vissa män förstör livet för kvinnor och för andra män, problemen kring mansrollen istället för att sura över föraktfulla kommentarer från kvinnor? Tala om att sila mygg och svälja kameler.

Det är ju dessa män som är anledningen till att föraktfulla kommentarer ens uppstår. Det är dessa män som är anledningen till att män misshandlas. Till att kvinnor utsätts för sexualbrott.

Var är männens protester mot Andrew Tate istället för mot Zara Larsson?

Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?