• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 13:44:00 följande:
    Hur tolkar du det själv? Varför drar man fram sådana kommentarer från kvinnor när man hänvisar till vad som är manshat, om han inte anser det är manshat att vissa kvinnor nobbar vissa män? Du tolkar det på ett annat sätt? Vad tror du att han menar är manshat i de där kommentarerna?
    Jag tolkar det som att det är uppenbart dina egna åsikter som du är för feg för att ställa dig bakom.

Annars så kan du väl återigen hänvisa till alla dessa inlägg där män anser det vara "manshat" att få nobben av en kvinna.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-05 14:03:11 följande:
    Det är inte "manshat" lägg av med det.

andra aktiviteter som inte heller är "manshat" är att klappa söta valpar, ha sex utan att någon blir inbjuden att titta på, köra bil, eller inte dela med sig av sitt lördagsgodis.
    Jag har inte påstått att det är manshat. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-05 14:05:32 följande:
    Jag tolkar det som att det är uppenbart dina egna åsikter som du är för feg för att ställa dig bakom.

Annars så kan du väl återigen hänvisa till alla dessa inlägg där män anser det vara "manshat" att få nobben av en kvinna.
    Hur kan du tolka någon annans inlägg som att det är mina åsikter? Det jag frågade dig var hur DU tolkar att han lägger upp det där. Vad tror du att han menar är manshat med de där kommentarerna?
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 14:06:18 följande:
    Jag har inte påstått att det är manshat. 
    Ändå så är det enbart du som tar upp det.
    Att få nobben av en tjej är inte "manshat"
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 14:07:55 följande:
    Hur kan du tolka någon annans inlägg som att det är mina åsikter? Det jag frågade dig var hur DU tolkar att han lägger upp det där. Vad tror du att han menar är manshat med de där kommentarerna?
    Vem pratar du om? Det är bara du som presenterat att män som får nobben av en tjej är utsatta för "manshat"

Då är det ju dina åsikter. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-05 14:08:30 följande:
    Ändå så är det enbart du som tar upp det.
    Att få nobben av en tjej är inte "manshat"
    Nej det var inte jag som tog upp det, det var signaturen öga mot öga som drog upp det där som manshat.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-05 14:09:55 följande:
    Vem pratar du om? Det är bara du som presenterat att män som får nobben av en tjej är utsatta för "manshat"

Då är det ju dina åsikter. 
    Nej, se inlägg 892.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 11:37:21 följande:
    Fast det är väl verkligen en snäv mansroll och machokultur som gör att män inte söker vård och därför är överrepresenterade i självmordsstatistik, t.ex. Det är ju för att det anses omanligt att söka hjälp. Bättre att dö då eller? Toxisk maskulinitet finns det en del exempel på ja, se Andrew Tate som har enormt många anhängare. 

Och angående Zara Larsson: att män seriöst hotat att döda och våldta henne. Vilka kvinnor gör det? Det är det här jag menar med att några föraktfulla kommentarer är ingenting. Kvinnor får utstå värre än så. 
    Kvinnor är överrepresenterade i självmord + självmordsförsök, hur får man till det att skillnaden i dödstal beror på machokultur?
    De flesta som tar livet av sej har sökt hjälp men vården är anpassad efter kvinnor och hur de funkar så det är inte särskilt konstigt att det är flest män som avslutar den men istället för att anpassa vården efter patienten med problem ser man patienten som problemet som ska anpassas efter vården, så det kan ju tolkas som att det är bättre att de självmordsbenägna männen dör.

och narcissisten Tate får väl representera mansnormen bland vänsterfeministerna i flera år framåt.

Jag skulle vilja påstå att vänsterns mansförakt är något värre några föraktfulla kommentarer.

• Anonym (Bbw)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 14:36:02 följande:
    Nej, se inlägg 892.
    Det står inget om det du påstår där.
    Du menar att det klassas som "manshat" att kvinnor nobbar män ibland.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-05 14:42:00 följande:
    Det står inget om det du påstår där.
    Du menar att det klassas som "manshat" att kvinnor nobbar män ibland.
    Det är så jag tolkar det. Vad menar han annars? Hur tolkar du det då? Vad tror du att han menar är manshat i de där kommentarerna? Du svarade inte på det.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?