• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Bbw)
    ClumsySmurf skrev 2023-12-05 14:39:35 följande:
    Kvinnor är överrepresenterade i självmord + självmordsförsök, hur får man till det att skillnaden i dödstal beror på machokultur?
    De flesta som tar livet av sej har sökt hjälp men vården är anpassad efter kvinnor och hur de funkar så det är inte särskilt konstigt att det är flest män som avslutar den men istället för att anpassa vården efter patienten med problem ser man patienten som problemet som ska anpassas efter vården, så det kan ju tolkas som att det är bättre att de självmordsbenägna männen dör.

och narcissisten Tate får väl representera mansnormen bland vänsterfeministerna i flera år framåt.

Jag skulle vilja påstå att vänsterns mansförakt är något värre några föraktfulla kommentarer.
    "Mansförakt" är inte förbehållet politisk läggning. Inte heller "kvinnoförakt"
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 14:43:50 följande:
    Det är så jag tolkar det. Vad menar han annars? Hur tolkar du det då? Vad tror du att han menar är manshat i de där kommentarerna? Du svarade inte på det.
    Eftersom du är den enda som presenterar att det ska vara "manshat" att kvinnor ger en man nobben så tolkar jag det som att det är din alldeles egna åsikt. Ingen annans. 
  • molly50
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 14:33:58 följande:
    Nej det var inte jag som tog upp det, det var signaturen öga mot öga som drog upp det där som manshat.
    Men det är inte "manshat". Lika lite som att det är "kvinnohat" när en kvinna får nobben av en man. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-05 14:46:31 följande:
    Eftersom du är den enda som presenterar att det ska vara "manshat" att kvinnor ger en man nobben så tolkar jag det som att det är din alldeles egna åsikt. Ingen annans. 
    Han visar ju kommentarer om kvinnor som ger vissa män nobben av olika skäl, när han svarar på vad som är manshat. Är det så konstigt att tolka det som att han anser att nobba män är manshat?

Hur tolkar du det själv? Vad tror du att han menar är manshat i de kommentarerna? Du svarade inte på det.
  • Anonym (Ja)
    molly50 skrev 2023-12-05 15:27:45 följande:
    Men det är inte "manshat". Lika lite som att det är "kvinnohat" när en kvinna får nobben av en man. 
    Ja det där kan ju en man också tycka, tex att han väljer bort kvinnor som skriver sina presentationer på ett visst sätt. Det handlar väl om vad man har för preferenser, och inte hat.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-05 12:32:06 följande:
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 11:45:41 följande:

Varför startas inte trådar av män om hur vissa män förstör livet för kvinnor och för andra män, problemen kring mansrollen istället för att sura över föraktfulla kommentarer från kvinnor? Tala om att sila mygg och svälja kameler.

Det är ju dessa män som är anledningen till att föraktfulla kommentarer ens uppstår. Det är dessa män som är anledningen till att män misshandlas. Till att kvinnor utsätts för sexualbrott.

Var är männens protester mot Andrew Tate istället för mot Zara Larsson?

Kanske för att vi befinner oss på ett forum där manshatet/ föraktet är mycket mer förekommande än hat mot kvinnor. Hade vissa kvinnor här varit snällare från början hade dessa reaktioner inte kommit. Nu bli det så att som dessa har sått får de skörda.
    BS.
    'Könskriget' är mellan en liten liten minoritet hos båda kön som är väldigt lika varandra de använder andras dåliga beteende som ursäkt för att slippa se sitt eget.

De flesta kvinnor på forumet är snällare än dej.

• molly50
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 15:31:49 följande:
    Ja det där kan ju en man också tycka, tex att han väljer bort kvinnor som skriver sina presentationer på ett visst sätt. Det handlar väl om vad man har för preferenser, och inte hat.
    Ja,och därför förstår jag inte hur det ens kan tolkas som hat mot det ena eller det andra könet,som den personen verkade göra.
  • molly50
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-05 12:32:06 följande:
    Kanske för att vi befinner oss på ett forum där manshatet/ föraktet är mycket mer förekommande än hat mot kvinnor. Hade vissa kvinnor här varit snällare från början hade dessa reaktioner inte kommit. Nu bli det så att som dessa har sått får de skörda.
    Och när man frågar om vart detta manshat finns så kan dessa trådar eller inlägg aldrig visas.
    Det är minst sagt märkligt.
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 15:29:14 följande:
    Han visar ju kommentarer om kvinnor som ger vissa män nobben av olika skäl, när han svarar på vad som är manshat. Är det så konstigt att tolka det som att han anser att nobba män är manshat?

Hur tolkar du det själv? Vad tror du att han menar är manshat i de kommentarerna? Du svarade inte på det.
    Jag tolkar det fortfarande som din åsikt. Han pratar om något annat. Hur kan du tycka att det är "manshat"? Är kriterierna för "manshat" så pass låga för dig?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-05 16:06:29 följande:
    Jag tolkar det fortfarande som din åsikt. Han pratar om något annat. Hur kan du tycka att det är "manshat"? Är kriterierna för "manshat" så pass låga för dig?
    Vad för annat pratar han om i det inlägget menar du?

Jag skrev inte att jag tycker att det är manshat, jag skrev att han visar ett inlägg där två kvinnor diskuterar vilka män de nobbar, när han svarar på vad som är manshat.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?