• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Ols)

Och återigen: Zara Larssons uttalande handlade om mäns makt att förtrycka kvinnor och en machokultur som tvingar män att bli på ett visst, destruktivt sätt. Samtidigt poängterar hon att hon inte hatar män i sin närhet och har relationer etc. Allt detta kan ha sin grund i att kvinnor tvingas anpassa sina liv efter män, utsätts för våld av män och inte har samma frihet. Dessutom tar hon upp att hon tycker synd om män som måste pressas in i en snäv mansroll där män inte får uttrycka känslor mm. Dvs hon visar sympati för att det är svårt att växa upp som man. 

Då jämför vi med Andrew Tate då: vad har han för grund att hävda att kvinnor ska stanna hemma och lyda under manlig dominans? Att våld är okej och att kvinnor som legat med flera är horor? Var finns kopplingen till verkligheten, var finns kopplingen till att kvinnor utgör ett hot för män? Den finns inte. Han bara ser kvinnor som underordnade män, helt enkelt.

• Anonym (Luke)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 06:14:26 följande:
    Vad handlar den här trådstarten om då? Jag har upprepade gånger bett om exempel på manshat och vad det får för konsekvenser. Ingen har kunnat svara. Någon har då hänvisat till att Zara Larsson minsann sagt att hon hatar män, dvs en föraktfull kommentar. Är det den värsta konsekvensen av manshat så kan jag inte tycka det är särskilt illa. Vi har i andra änden Andrew Tate som anklagats för brott mot kvinnor, som slagit en kvinna med bälte i tv, som säger att kvinnor ska lyda under manlig dominans och varken arbeta eller köra bil. Jämför dessa två sorters förakt. Andrew Tate som följs av unga män och som förespråkar våld och dominans. Och Zara Larsson som inte förespråkat våld och dominans mot män. Och så ser du på vilka som är förövare och vilka som är brottsoffer gällande t ex sexualbrott. 

Så vad får ett eventuellt manshat egentligen för konsekvenser?
    En man som är sur?

Män bryr sig om inte generellt och tycker bara de där kvinnorna är allmänt borta och tröttsamma. De beter sig som troll.
  • Anonym (M)

Fortfarande inga exempel på konkret manshat. 

Hänvisningen till Zara Larsson är löjlig. Hur många män har fått sina liv förstörda för att hon fällde den kommentaren i ett sammanhang där en kvinna blivit våldtagen?

Ni griper efter halmstrån. 

• ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-04 15:17:22 följande:
    Att inte ens trevliga män eller män som vill visa sig från sina bästa sidor duger, vilket säger mer om den kvinnliga mottagaren än mannen ifråga.

Det här dömandet av män och deras försök att framstå som attraherande ser man OFTA på FL. Män över 40 ses som "äckliga gubbar" även av kvinnor som är jämnåriga eller äldre. Hur fan kan man ha en sådan dömande syn. Inte ens KD klankar ner på kvinnor på det sättet, även om han ofta anklagas för både det ena och det andra.
    "Män över 40 ses som "äckliga gubbar" även av kvinnor som är jämnåriga eller äldre."

Alla vet att kvinnor oftast väjer en man som är något äldre, men gillar man att överdriva....)
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 05:33:04 följande:
    Hört talas om Andrew Tate, som har hur många manliga anhängare som helst? Menar att kvinnor inte borde få köra bil, har varit inblandad i traffickingmål. DET är skrämmande på riktigt. Återigen en man som i verkligheten vill begränsa kvinnors frihet. Jag har inte sett varken Zara Larsson eller Lady Dahmer vara inblandade i att vilja inskränka mäns friheter, trots att det är män som gör att kvinnor måste anpassa sina liv. Män behöver inte anpassa sina liv efter kvinnor. 
    jo, det finns ju stora skillnader på narcissisten Tate och Lady Dahmer, det finns också andra skillnader, Tate ska tystas men det inte är någon nackdel att vara som manshataren Lady Dahmer om man är vänsterpartist.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-11-27 00:19:31 följande:
    Men varför i allsin dar ska kvinnor alltid vara så förstående, när män inte är det gentemot kvinnor? Män rör inte en min när kvinnor dödas, våldtas, trakasseras sexuellt, har sämre ekonomi och missgynnas i vården. 

Jag skulle önska att män kunnat visa mer empati för när kvinnor har det svårt, men det verkar vara helt omöjligt. Ändå ska kvinnor ha empati för män bortom rimlighetens gräns, när de sprider kvinnoförakt och konkreta förslag på hur kvinnors liv ska försämras? 

Att bli ratad framstår som ganska milt i jämförelse med vad kvinnor får utstå (se ovan). Självklart fattar jag att det inte är kul. Samtidigt har stödet från män angående kvinnors utsatthet varit och är i princip obefintligt, så det är svårt att uppbåda energi till båda. Jag kan ha sympati för ensamma män som inte föraktar kvinnor, men jag vill absolut inte ha mer kvinnoförakt i världen än det redan finns och jag tycker inte att män med de åsikterna förtjänar sympati, ensamma eller inte. 

Menar du att du har full förståelse för att kvinnor undviker män med tanke på vad de får utstå? Det är nog få män som har sympati för kvinnor.
    "Män rör inte en min när kvinnor dödas, våldtas, trakasseras sexuellt, har sämre ekonomi och missgynnas i vården. "

Det är så det brukar låta men det är vanligare att män engagerar sej i våld mot motsatta könet än tvärt om och ju närmare vänstern man kommer ju mer ensamrätt har kvinnor på offerskapet och det är där man är bäst på att klaga på att männen som inte räknas inte bryr sej.

Jag skulle önska att män kunnat visa mer empati för när kvinnor har det svårt, men det verkar vara helt omöjligt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-11-27 13:22:11 följande:
    Män är ju generellt lite sämre på omtänksamhet och lite mindre djupa, skulle jag säga. Det baserar jag på i princip alla relationer jag någonsin varit eller haft i min omgivning. Se bara här på fl också, man kan påtala att kvinnor mördas och våldtas och måste anpassa sitt liv utifrån rädsla för män. Ändå är det alltid alltid alltid mest synd om män, att kvinnor minsann kränker dem. Noll förmåga att se utanför sitt eget huvud. Och ang att inte vara så djup: se till hur män generellt väljer partner: främst med ögonen. Och att de ska vara "snälla". Att vara intelligent, påläst och driftig som kvinna är ju att kasta pärlor för svin. 
    "Att vara intelligent, påläst och driftig som kvinna är ju att kasta pärlor för svin."

Det är ungefär så redpill biologiflummare ser på det, om man liksom behöver leta sej till den manliga varianten av vänsterfeminism och lyssna lite på Andrew Tate och andra spån för att det ska passa in på din syn på män, kan det inte vara så att du har lite fördomar?

"Och ang att inte vara så djup"

men att rata alla som tjänar några k mindre även om man själv tjänar 75k i månaden är ju väldigt djupt?

• ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 06:27:06 följande:

Och återigen: Zara Larssons uttalande handlade om mäns makt att förtrycka kvinnor och en machokultur som tvingar män att bli på ett visst, destruktivt sätt. Samtidigt poängterar hon att hon inte hatar män i sin närhet och har relationer etc. Allt detta kan ha sin grund i att kvinnor tvingas anpassa sina liv efter män, utsätts för våld av män och inte har samma frihet. Dessutom tar hon upp att hon tycker synd om män som måste pressas in i en snäv mansroll där män inte får uttrycka känslor mm. Dvs hon visar sympati för att det är svårt att växa upp som man. 

Då jämför vi med Andrew Tate då: vad har han för grund att hävda att kvinnor ska stanna hemma och lyda under manlig dominans? Att våld är okej och att kvinnor som legat med flera är horor? Var finns kopplingen till verkligheten, var finns kopplingen till att kvinnor utgör ett hot för män? Den finns inte. Han bara ser kvinnor som underordnade män, helt enkelt.

machokultur, snäv mansroll, toxisk maskulinitet...
    det är väldigt många män som inte känner igen sej i det men de enda männen som blir lyssnade på är de feministiska vänstermännen som säger det vänsterfeministerna vill höra när de pratar för alla män, män är i generellt som osäkra tonåringar som aldrig växer upp.

Att först skita fullständigt i vad man säger och sen tycka synd om en för att man har en sån där toxisk maskulinitet man inte kan relatera till tycker jag inte är särskilt omtänksamt.

"Då jämför vi med Andrew Tate då"
    Det finns en korrelation mellan mörka triaden och sexism (gäller båda könen) det finns också en korrelation mellan mörka triaden och att spela offer, får linnea claeson fortfarande ryggdunkar av feministerna?
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?