• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • klyban
    Anonym (duh) skrev 2023-12-04 21:56:08 följande:
    Och det du skriver nu har jättemycket med trådens ämne att göra menar du?

Som det skulle spela roll för vara besatt av en användares sexualitet, och sen fortsätta fråga samma fråga om och om igen.

Vad är det du vill diskutera i övrigt jag sagt?
    För utan saklighet för det och berätta vad, så är det redan över.

Men visst är det så att jag svävar ut ibland, inget jag förnekar, men när en användare säger ni inte har med göra om dennes sexualitet och frågan kommer om och om igen. ja, då resens en fråga varför och det verkar uppröra dig svårt.

Varför?
    För prata om mig är till ingen hjälp här Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (M)
    Anonym (duh) skrev 2023-12-04 21:51:50 följande:
    Nope, du har i flera inlägg försök begränsa disklussionen till att enbart handla om manshat i denna tråd och ignorera att tråden inte bara handlar om manshat i denna tråd utan om manshat i allmänhet.

Fast du diskuterar inte, du bara gnäller på andra. 

Varför kan du inte ge exempel på hur manshatet ser ut i samhället? 

• nihka
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-04 20:56:37 följande:
    Jag tror säkert att du har en och annan poäng i dina inlägg, du verkar vara en retoriskt duktig och munvig kvinna. Du är inte direkt någon doldis på FL.

Men att du generellt sett gillar att avsluta dina inlägg med någon form av provokation undgår inte många alls.

Jag vet att du inte gillar att prata om dig själv, men nu frågade du. Jag har hängt här några år och det går liksom inte att undgå att ha en generell bild av hur dina inlägg brukar te sig.
    "Ingen doldis"? Jag gör som alla andra gör här - läser och skriver inlägg. Som man ropar får man svar i skogen. Hänvisar till trådstarten. Den generella bilden är att skitstövliga inlägg besvaras som sig bör.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luke) skrev 2023-12-04 20:23:57 följande:
    Typiskt depraverad tankesätt. Varken kvinnor eller män behöver vara rädda för varandra. Man ska inte gå runt och vara rädd över huvud taget.

Statistiken du åberopar är i stort sett irrelevant i sammanhanget.
    62 miljoner kvinnor håller inte med dig:

www.kvinnojouren-ada.nu/hur-vanligt-ar-mans-vald-mot-kvinnor/
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ols)
    Anonym (Luke) skrev 2023-12-04 21:33:16 följande:
    Din och din mans beteende har mycket lite med er faktiska situation att göra, utan hur ni förhåller er till risker. Han kan vara rädd precis som du men har valt att inte vara det.

Att samhället är mer beskyddande gentemot tjejer och kvinnor håller jag däremot med om.
    Risken för honom att råka illa ut av en kvinna är i princip obefintlig. Så självklart är han inte rädd i samma situationer som jag. Det är ju verkligheten. Jag behöver vara försiktig med män, han behöver inte vara försiktig med kvinnor. 

Jag ser fortfarande inga konkreta exempel på manshat. Så vad exakt är det ni vill diskutera egentligen? 
  • Anonym (duh)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-04 22:22:05 följande:
    Risken för honom att råka illa ut av en kvinna är i princip obefintlig. Så självklart är han inte rädd i samma situationer som jag. Det är ju verkligheten. Jag behöver vara försiktig med män, han behöver inte vara försiktig med kvinnor. 

Jag ser fortfarande inga konkreta exempel på manshat. Så vad exakt är det ni vill diskutera egentligen? 
    Det finns väl fler sätt att jävlas på än våld?
    Och det är ju kvinnor minst lika duktiga på som män.

Om du vill ha ett konkret exmelpel så är ju Zara Larsson sitter på teve och uttryckligen säger att hon hatar män " "I hate all men. Men in general are disgusting, unpleasant and annoying."  Och bemöts av applåder och inga som helst konsekvenser för hennes karrirär utan tvärtom hon får massor med positiv feedback ett tydligt exempel, vad tror du hade hänt om en manlig artist sagt samma sak om kvinnor?

Eller vad sägs om allas våran kära Lady Dahmer som sitter på svensk radio och rapar ur sig manshat heöt fritt utan konsekvenser. Tror du en man hade fått säga samma saker om kvinnor oemotsagt på svens radio?

För att inte tala om alla manhatande extremfeminister, de verkar ju ganska många.

Så jag har faktiskt jävligt svårt att tro att de som sitter här påstår att de minsann aaaaaaaaldrig sett manshat är helt ärliga med det. Drömmer

Möjligen har de kanske aldrig sett en kvinna spöa skiten av en man, men det betyder ju inte att manshat inte existerar och är utbredd och tyvörr oxå vädligt normaliserat. Kanske är det för att det är så normaliserat som många påstår sig aldrig sett det?
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (duh) skrev 2023-12-04 22:57:38 följande:

Om du vill ha ett konkret exmelpel så är ju Zara Larsson sitter på teve och uttryckligen säger att hon hatar män " "I hate all men. Men in general are disgusting, unpleasant and annoying."  Och bemöts av applåder och inga som helst konsekvenser för hennes karrirär utan tvärtom hon får massor med positiv feedback ett tydligt exempel, vad tror du hade hänt om en manlig artist sagt samma sak om kvinnor?

Eller vad sägs om allas våran kära Lady Dahmer som sitter på svensk radio och rapar ur sig manshat heöt fritt utan konsekvenser. Tror du en man hade fått säga samma saker om kvinnor oemotsagt på svens radio?

För att inte tala om alla manhatande extremfeminister, de verkar ju ganska många.

Så jag har faktiskt jävligt svårt att tro att de som sitter här påstår att de minsann aaaaaaaaldrig sett manshat är helt ärliga med det. Drömmer

Möjligen har de kanske aldrig sett en kvinna spöa skiten av en man, men det betyder ju inte att manshat inte existerar och är utbredd och tyvörr oxå vädligt normaliserat. Kanske är det för att det är så normaliserat som många påstår sig aldrig sett det?
    Är det något som gör dig rädd i samhället? Det känns som att alla kvinnohatare verkar ta upp zara Larson och det hon uttalade sig om som deras anledning till att hata kvinnor.

Vad tycker du om det här? Är det manshat?
  • klyban
    Anonym (duh) skrev 2023-12-04 22:57:38 följande:

Hmmmm, så ett exempel är samma som det är massor?
    Om så, så är detta klassisk bekräftelsebias, och JA, Zara har mer konstig idé än en och hon borde hålla sig till musik istället.

Vem faan är Lady Dahmer och varför lägger du tid på något du inte håller med om?

Och vem bryr sig om avarter som extrem feminister, varför prata om så få och sen ge intrycket det är så vanligt?

Svart och vitt argumentation, så tenderar det bli helt fel då bara ytterligheter får existera och alla vi som är mellan inte skulle existera.
    Men då blir det bara fel.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-04 23:05:48 följande:
    Är det något som gör dig rädd i samhället? Det känns som att alla kvinnohatare verkar ta upp zara Larson och det hon uttalade sig om som deras anledning till att hata kvinnor.

Vad tycker du om det här? Är det manshat?
    Zara är väldigt speciellt, jag låter hennes ord flyga ut genom örat och inte låta det komma in ens.(Ja, det är inte möjligt, men hon är på fullständig ignorera så länge det inte bara lyssna på hennes musik, för där är hon mycket duktig.)
  • Anonym (A)
    nihka skrev 2023-12-04 22:10:21 följande:
    "Ingen doldis"? Jag gör som alla andra gör här - läser och skriver inlägg. Som man ropar får man svar i skogen. Hänvisar till trådstarten. Den generella bilden är att skitstövliga inlägg besvaras som sig bör.
    Sant
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?