• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Näru)
    Anonym (Kia) skrev 2023-12-04 21:03:03 följande:

80% av män beter sig som idioter.Sorry alla känsliga typer här .

Då hänger du med fel män.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-04 21:02:53 följande:
    Kvinnor har absolut anledning att vara rädd för män. Naturligtvis är jag inte rädd för män jag känner väl. Men jag undviker många situationer som min sambo inte undviker. Han har aldrig varit rädd i dejtingsammanhang, för att följa med en främmande kvinna etc. Han går ut på kvällen men om jag gör det är han rädd att jag ska bli våldtagen. 

Kvinnor som vill lämna våldsamma män riskerar att bli dödade och vågar inte lämna. Vissa får bo i skyddade boenden, där de förlorar precis allt: kontakten med sin familj, sin trygghet. 

Som kvinna uppmanas man att ständigt vara försiktig, inte gå ensam, inte vara lättklädd, inte bli berusad. Tar man taxi hem för att det känns tryggare riskerar man att bli våldtagen. Beställer man hem mat kan foodorabudet börja skriva och fråga om dejter. Finns kvinnor som blivit våldtagna i skolan, i tvättstugan, på hvb-hem på dejter. Jag kan som kvinna aldrig vara helt säker på vem som är en bra kille och inte, förrän jag verkligen känner personen. Så jo, det klart att jag är rädd. 

I mitt liv har jag sett män misshandla och våldta kvinnor i  min närhet. Jag har däremot aldrig sett en kvinna skada en man, mer än verbalt förakt då. Jag hade hellre haft risk för verbalt förakt än verklig, livshotande skada.
    Din och din mans beteende har mycket lite med er faktiska situation att göra, utan hur ni förhåller er till risker. Han kan vara rädd precis som du men har valt att inte vara det.

Att samhället är mer beskyddande gentemot tjejer och kvinnor håller jag däremot med om.
  • Anonym (duh)
    Anonym (Kia) skrev 2023-12-04 21:03:03 följande:

80% av män beter sig som idioter.Sorry alla känsliga typer här .

Ingen fara alls, vill du springa runt och vara rädd så är det väl upp till dig
  • Anonym (duh)
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-04 20:49:22 följande:

Det känns som att det för vissa är omöjligt att diskutera manshat eftersom dom är helt upptagna med just kvinnohat och jämförelser däremellan.

Exakt, vissa verkar trivas bäst med att leva i ett ständigt könskrig och komer såklart aldrig gå att resonera med.
  • Anonym (Kia)
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-04 21:05:13 följande:
    Då hänger du med fel män.
    Om och om igen!Är ändå över 40 år.😄
  • Anonym (duh)
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 20:52:50 följande:
    Jag har i flera inlägg efterfrågat manshat, både här i tråden och ute i samhället. Men ingen vill komma med rikta exempel. Så det verkar inte vara så poppis att diskutera manshat heller. 
    Nope, du har i flera inlägg försök begränsa disklussionen till att enbart handla om manshat i denna tråd och ignorera att tråden inte bara handlar om manshat i denna tråd utan om manshat i allmänhet.
  • Anonym (duh)
    Anonym (Kia) skrev 2023-12-04 21:50:14 följande:
    Om och om igen!Är ändå över 40 år.😄
    Ja dåliga vanor kan man ha livet ut, men det är aldrig försent att lära sig nåt nytt.
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (duh) skrev 2023-12-04 21:51:50 följande:
    Nope, du har i flera inlägg försök begränsa disklussionen till att enbart handla om manshat i denna tråd och ignorera att tråden inte bara handlar om manshat i denna tråd utan om manshat i allmänhet.
    Är det här "manshat" enligt dig?
  • Anonym (duh)
    klyban skrev 2023-12-04 20:24:02 följande:
    Haha, de verkar besatta av något som saknar betydelse för ämnet Drömmer
    Och det du skriver nu har jättemycket med trådens ämne att göra menar du?
  • Anonym (Kia)
    Anonym (duh) skrev 2023-12-04 21:52:45 följande:
    Ja dåliga vanor kan man ha livet ut, men det är aldrig försent att lära sig nåt nytt.
    Positiv och rolig du är!😄
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?