Anonym (Newton2.0) skrev 2023-11-19 09:59:18 följande:
Så vi ska importera hit kvinnor som lagligt vill sälja sex till misogyna incels? Till män som hatar kvinnor? jag trodde jag hade hört mycket idioti i mina dagar.
på vilket sätt blir dessa misogyna män bättre män av det? Tror du att de kommer öka deras attraktionskraft om de bara skulle köpa sex lite mer sex? Blir dessa män också bättre förebilder för unga män?
kolla här på avdankade roffe, han köper sex, är lite socialt efterbliven och han sprider kvinnoförakt och troligen även rasism. bli som roffe när du blir stor min son. åh vilken ljuvlig framtid. Eller vad säger du? Är det ett sånt samhälle vi vill ha?
Hela resonemanget är äckligt och det bevisar bara att vissa mäns sexualitet är så sjuk att de inte bryr sig alls om andra människor blir skadade för att de ska få sina behov tillgodosedda.
En annan aspekt de inte lyckas komma fram till är att om sexhandeln skulle vara helt frivillig så skulle de oattraktiva männen fortfarande bli utan. Ingen prostituerad skulle frivilligt välja att sälja sex till någon hon inte vill ha sex med. Så den lösningen håller inte. Och om inget tvång, fattigdom eller desperation finns med i ekvationen så kan kvinnorna kräva mycket högre summor för jobbet dessutom, summor som en missanpassad incel inte har tillgång till i vilket fall.