• Anonym (Newton2.0)

Lösningen på incels

1) inför ett piller som män kan erbjudas som sänker männens sexlust
    2) de män som fortfarande har sexlust trots pillret kan anmäla sig frivilligt till incel-centraler som kommer matcha tillgängliga incels med varandra

vad tror ni? Skulle det inte göra succé?

vad mer skulle man kunna göra? ska vi kanske införa något angiverisystem eller ja, hjälpsystem. Så om man har en kollega eller vän i periferin som är incel kan man rapportera in detta. Så dessa centraler kan fånga upp dessa män och erbjuda 1) och 2)

• Svar på tråden Lösningen på incels
  • Anonym (M)
    Anonym (B) skrev 2023-11-19 09:03:41 följande:
    Har du helt missat att trafficking är väldigt utbrett även i de länder där det är legalt? Tyskland t ex? Kolla på bordellerna där, 9 av 10 på vissa bordeller är inte tyska kvinnor utan från Rumänien, Nigeria etc. 
    Det är inte människohandel när det sker legalt. Men kvinnor från Östeuropa har oftast inte samma feministiska mentalitet som västerländska kvinnor har, och samma med Japan.
  • Anonym (B)
    Anonym (M) skrev 2023-11-19 09:05:30 följande:
    Det är inte människohandel när det sker legalt. Men kvinnor från Östeuropa har oftast inte samma feministiska mentalitet som västerländska kvinnor har, och samma med Japan.
    Det är helt uppenbart människohandel. Kvinnor som lurats dit i tron att de ska få andra jobb, som måste jobba av skulder etc. 

Om du plockar bort fattigdom och psykisk ohälsa så får du ett fåtal kvinnor kvar. Annars skulle inte graden av PTSD i internationella undersökningar vara 70%. Det säger sig självt att bli misshandlad, strypt, penetrerad med olika föremål, våldtagen, kissad och bajsad på inte är nåt som särskilt många kvinnor uppskattar. Var är uppvärmningen inför att ha sex som kvinnors kroppar naturligt behöver, t ex? Existerar inte. Var är hänsynen till deras njutning? Finns inte. 
  • Anonym (M)
    Anonym (B) skrev 2023-11-19 09:09:50 följande:
    Det är helt uppenbart människohandel. Kvinnor som lurats dit i tron att de ska få andra jobb, som måste jobba av skulder etc. 

Om du plockar bort fattigdom och psykisk ohälsa så får du ett fåtal kvinnor kvar. Annars skulle inte graden av PTSD i internationella undersökningar vara 70%. Det säger sig självt att bli misshandlad, strypt, penetrerad med olika föremål, våldtagen, kissad och bajsad på inte är nåt som särskilt många kvinnor uppskattar. Var är uppvärmningen inför att ha sex som kvinnors kroppar naturligt behöver, t ex? Existerar inte. Var är hänsynen till deras njutning? Finns inte. 
    NEJ. Sluta hitta på saker. Du har tittat för mycket på SVT. De horor som gillar sitt jobb är de som älskar att hela tiden känna sig åtråvärda och sexiga. Svenska feministtjejer från Södermalm tillhör inte den kategorin.
  • Anonym (Clark)
    Anonym (M) skrev 2023-11-19 09:14:54 följande:
    NEJ. Sluta hitta på saker. Du har tittat för mycket på SVT. De horor som gillar sitt jobb är de som älskar att hela tiden känna sig åtråvärda och sexiga. Svenska feministtjejer från Södermalm tillhör inte den kategorin.
    Och vad baserar du detta på, o du vise?
  • Anonym (B)
    Anonym (M) skrev 2023-11-19 09:14:54 följande:
    Hur förklarar du att tysk polis menar att det är fler kriminella som tjänar pengar på prostitution i Tyskland idag än före lagändringen 2002? 

Anser du att det är eftersträvansvärt att stödja kriminalitet och förstöra samhället? 
  • Anonym (M)
    Anonym (B) skrev 2023-11-19 09:25:41 följande:
    Hur förklarar du att tysk polis menar att det är fler kriminella som tjänar pengar på prostitution i Tyskland idag än före lagändringen 2002? 

Anser du att det är eftersträvansvärt att stödja kriminalitet och förstöra samhället? 
    Källa på det, tack.
  • Anonym (B)
    Anonym (M) skrev 2023-11-19 09:27:15 följande:
    Källa på det, tack.
    Varsågod att googla. Det gjorde jag. SR har en artikel om det bl.a, där tysk polis menar att den organiserade brottsligheten som tjänar pengar på prostitution ökat sen 2002. 
  • Anonym (Newton2.0)
    Anonym (M) skrev 2023-11-19 09:05:30 följande:
    Så vi ska importera hit kvinnor som lagligt vill sälja sex till misogyna incels? Till män som hatar kvinnor? jag trodde jag hade hört mycket idioti i mina dagar.

på vilket sätt blir dessa misogyna män bättre män av det? Tror du att de kommer öka deras attraktionskraft om de bara skulle köpa sex lite mer sex? Blir dessa män också bättre förebilder för unga män?

kolla här på avdankade roffe, han köper sex, är lite socialt efterbliven och han sprider kvinnoförakt och troligen även rasism. bli som roffe när du blir stor min son. åh vilken ljuvlig framtid. Eller vad säger du? Är det ett sånt samhälle vi vill ha?
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Newton2.0) skrev 2023-11-19 09:59:18 följande:
    Så vi ska importera hit kvinnor som lagligt vill sälja sex till misogyna incels? Till män som hatar kvinnor? jag trodde jag hade hört mycket idioti i mina dagar.

på vilket sätt blir dessa misogyna män bättre män av det? Tror du att de kommer öka deras attraktionskraft om de bara skulle köpa sex lite mer sex? Blir dessa män också bättre förebilder för unga män?

kolla här på avdankade roffe, han köper sex, är lite socialt efterbliven och han sprider kvinnoförakt och troligen även rasism. bli som roffe när du blir stor min son. åh vilken ljuvlig framtid. Eller vad säger du? Är det ett sånt samhälle vi vill ha?
    Hela resonemanget är äckligt och det bevisar bara att vissa mäns sexualitet är så sjuk att de inte bryr sig alls om andra människor blir skadade för att de ska få sina behov tillgodosedda. 

En annan aspekt de inte lyckas komma fram till är att om sexhandeln skulle vara helt frivillig så skulle de oattraktiva männen fortfarande bli utan. Ingen prostituerad skulle frivilligt välja att sälja sex till någon hon inte vill ha sex med. Så den lösningen håller inte. Och om inget tvång, fattigdom eller desperation finns med i ekvationen så kan kvinnorna kräva mycket högre summor för jobbet dessutom, summor som en missanpassad incel inte har tillgång till i vilket fall. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Newton2.0) skrev 2023-11-18 18:52:30 följande:
    Jag mår bra tackar som frågar. Okej så du tror att de kvinnor som tvingas sälja sex ska barmhärtiga sig för dessa män med usel kvinnosyn? Wow. Var är det realistiskt? Att kvinnor i utsatt situation endast ska få sälja sex till män som hatar kvinnor och som är misogyna? Hur många säljer sex frivilligt tror du? Och skulle det öka med ditt förslag? Och skulle dessa misogyna män ha råd att köpa sex? de kvinnor som möjligen skulle sälja sex lagligt med vilje tror jag knappast säljer för en tusenlapp.

vad svarar du mannen i hyckleritråden exempelvis? Är ditt förslag på lösning att denna man ska tillåtas köpa sex? Skrattretande
    Själv skulle jag kunna tänka mig att sälja sex för 5000-10000 kr, men mycket skulle ju gå bort i skatt och sociala avgifter, om man ska ta det vitt. Men de som inte har alternativ skulle ju som du säger kanske gå med på mycket mindre
Svar på tråden Lösningen på incels