-
Är en kvinna på 40 år och lever ett rätt intensivt liv med jobb, tonårsbarn på heltid och flera passioner och fritidsintressen. Har inga drömmar om att integrera mitt liv med en livspartner med bolån och vardagsnötandet, vem som ska diska etc men saknar närhet - riktig närhet - och att ha sex, riktigt sex.Random/tidigare ligg skulle jag kunna få tag på inom 5 min så det är inte problemet, det jag däremot längtar efter är att kunna träffa någon då och då, uppleva lite romantik, sexuellt utforskande, lekfullhet blandat med allvar, emotionell intelligens, ett fint utbyte, utveckling tillsammans. Någon jag trivs med helt enkelt, bara ha det skönaste i en relation.Vart finns såna snubbar? Finns dom?Har provat typ alla plattformar som finns med tveksamma resultat, dvs ingenting hållbart på lite längre sikt. Engångsligg lockar inte alls och de jag möter är ofta omogna, osäkra eller utger sig för att erbjuda något de inte är förmögna till eller har helt missat poängen med vilken typ av relation jag önskar. Dvs antingen uttråkande penetration en kväll eller bröllop och barnintroducerande imorgon. Jag vill ha en mellanväg.Bara för att det främst är en sexuell och njutningsfull relation jag vill ha så är mina standarder rätt höga, dvs en vettig, skön och genuin person som vågar vara sig själv, kan ta emot intimitet och som har sin shit någorlunda together. Är jag helt ute och cyklar här?
-
Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?
-
Jag håller inte med där. Jag ser ofta hur det är en könsfråga. Men det är vanligt att kvinnor inte ser att det är skillnad. Alternativt låtsas som att hon inte är medveten om det.Mandel skrev 2023-09-22 08:59:13 följande:Har inget med ditt kön att göra utan mer hur man alltid vänder allt till en könsfråga för att få tycka lite mer synd om sig själv.
-
Tom Araya skrev 2023-09-22 03:25:55 följande:
Mitt problem med upplägget är att jag inte får ut tillräckligt av det. En eller två tillfällen per vecka eller varannan vecka... men alla de andra dagarna då?
Jag vill ha en fast relation för att få närhet, sex och socialt umgänge ofta och helst att man kan testa sig och ha kondomfri sex. Finns tiden och viljan till varandra så behöver man ju ingen annan. Men att låsa upp sig för en partner men bara få ut en liten del av vad det borde innebära... nja...
Men kan man inte ha en fast relation och få närhet och sex utan att ses varje dag? Har du inget krävande jobb som gör att du kanske behöver jobba över några dagar de veckor du inte har barnen, hem som ska underhållas, träning och en middag med någon vän, en kvällskurs osv?
jag vill ha kvar utrymmet att ha de delarna av mitt egna liv, annars blir det att jag väljer bort saker för en partner.
vill undvika att bo ihop och fastna i vardagsgnäll och ojämlik arbetsfördelning. jag vill ha mer kvalitet i tiden jag spenderar med en partner.
bor han nära så klart att man kan vara mer spontana och ses senare på kvällen och sova ihop ibland, men vill undvika slentrian delen av ett förhållande.
-
Det kan man säkert problemet är att det är inte säkert att en eventuell partner alltid kommer tycka som du och vara beredd att alltid anpassa sig efter dina önskemål.Anonym (49-an) skrev 2023-09-22 11:08:52 följande:
Men kan man inte ha en fast relation och få närhet och sex utan att ses varje dag? Har du inget krävande jobb som gör att du kanske behöver jobba över några dagar de veckor du inte har barnen, hem som ska underhållas, träning och en middag med någon vän, en kvällskurs osv?
jag vill ha kvar utrymmet att ha de delarna av mitt egna liv, annars blir det att jag väljer bort saker för en partner.
vill undvika att bo ihop och fastna i vardagsgnäll och ojämlik arbetsfördelning. jag vill ha mer kvalitet i tiden jag spenderar med en partner.
bor han nära så klart att man kan vara mer spontana och ses senare på kvällen och sova ihop ibland, men vill undvika slentrian delen av ett förhållande.
Om man vill ha allt på sina villkor så kan det bli svårt att hitta en partner som vill gå med på det. -
Ja det går, typ särbo men någonstans kommer vardagen att göra sig påmind.Anonym (49-an) skrev 2023-09-22 11:08:52 följande:
Tvätt tar sin tid, trädgårdsarbete, matlagning och disk.
Om något detta uppfattas som tråkigt och inte kvalitetstid så minskar den gemensamma tiden.
Ett exempel fast det finns många fler.
Jag älskar att laga mat och då helst tillsammans. För mig så är det ett sätt att förgylla både vardag och helg och kunna ge det där extra till min kvinna.
Om kvinnan inte alls har samma syn, jag tappar ett av mina kärleksspråk och kvinnan tycker att jag konstrar till det på något helt ointressant.
Matchningen av kvalitetsuppfattning måste stämma 100.
Sex är ganska lätt, det är det andra som är svårt. -
Fast det blir det ju oavsett vilken form av relation det gäller. Man får anpassa sig och jag tror inte vare sig jag eller TS tror att en ev särborelation enbart ska ske på våra premisser och umgänge när det enbart passar oss.Anonym (jag) skrev 2023-09-22 12:11:38 följande:Det kan man säkert problemet är att det är inte säkert att en eventuell partner alltid kommer tycka som du och vara beredd att alltid anpassa sig efter dina önskemål.
Om man vill ha allt på sina villkor så kan det bli svårt att hitta en partner som vill gå med på det.
Jag har levt med en man som utvecklade arbetsnarkomani och det var inget som jag gick med på ifrån början. Jag var galen och han fick klappar på axeln för han var så duktig. Jag skulle snällt fixa med barn, hem, trädgård osv och vara kåt glad och tacksam. JAG betalade mest så när folk hela tiden försökte hinta om att det gynnade mig ekonomiskt så var jag redo att strypa dem... -
Anledningen till att du ser det som en könsfråga är för att du har en kraftig bias för att hålla liv i ditt egetupplevda martyrskap där felet är någon annans.Anonym (Anden) skrev 2023-09-22 09:04:41 följande:Jag håller inte med där. Jag ser ofta hur det är en könsfråga. Men det är vanligt att kvinnor inte ser att det är skillnad. Alternativt låtsas som att hon inte är medveten om det.
Såg någonstans att du beskrev din offerkofta. Den har du skapat själv och du vägrar krypa ur den.
Att man har erfarenheter som gör att man får preferenser på en framtida partner är bra. Man vet vad man vill ha och vad man inte vill ha.
Däremot om man har psykiska ärr av tidigare upplevelser och konstant pillar på dessa ärr så att de aldrig läker så är det extremt självdestruktivt.
Du tar fortfarande åt dig av negativa kommentarer från din ungdom. Personerna som sa det har förmodligen glömt men du glömmer inte, du plågar dig själv och håller liv i alla elakheter, misslyckanden du råkat ut för.
Sluta med det, sök hjälp för det, men det är många som har sagt det tidigare Inklusive jag. -
Du har rätt i mycket där. det måste jag medge.Anonym (Harkel) skrev 2023-09-22 13:04:36 följande:Anledningen till att du ser det som en könsfråga är för att du har en kraftig bias för att hålla liv i ditt egetupplevda martyrskap där felet är någon annans.
Såg någonstans att du beskrev din offerkofta. Den har du skapat själv och du vägrar krypa ur den.
Att man har erfarenheter som gör att man får preferenser på en framtida partner är bra. Man vet vad man vill ha och vad man inte vill ha.
Däremot om man har psykiska ärr av tidigare upplevelser och konstant pillar på dessa ärr så att de aldrig läker så är det extremt självdestruktivt.
Du tar fortfarande åt dig av negativa kommentarer från din ungdom. Personerna som sa det har förmodligen glömt men du glömmer inte, du plågar dig själv och håller liv i alla elakheter, misslyckanden du råkat ut för.
Sluta med det, sök hjälp för det, men det är många som har sagt det tidigare Inklusive jag. -
Nja, jag tror att alla förhållanden bygger minst lika mycket på kompromisser som på krav. Är man inte beredd att kompromissa så blir ju utbudet betydlig mindre för chanserna att han hittar någon som vill exakt samma saker man själv vill blir ju betydligt mindre.Mandel skrev 2023-09-22 12:52:49 följande:Fast det blir det ju oavsett vilken form av relation det gäller. Man får anpassa sig och jag tror inte vare sig jag eller TS tror att en ev särborelation enbart ska ske på våra premisser och umgänge när det enbart passar oss.
Jag har levt med en man som utvecklade arbetsnarkomani och det var inget som jag gick med på ifrån början. Jag var galen och han fick klappar på axeln för han var så duktig. Jag skulle snällt fixa med barn, hem, trädgård osv och vara kåt glad och tacksam. JAG betalade mest så när folk hela tiden försökte hinta om att det gynnade mig ekonomiskt så var jag redo att strypa dem... -
Rörande enig med Mandel. Har man tagit sig ur "städ- och gnällfällan", i mitt fall även "utländsk släktomhändertagande-fällan" och "skjortstrykningsfällan", upplever man en frihet, en eufori. Tänk att kunna satsa på sin karriär, läsa, studera och skaffa ett nätverk av vänner! Aldrig ger man upp sitt nya liv! Man behöver inte precis vara "ärrad" för att känna sig befriad när man fått sitt liv åter; en kunskapstörstande person som jag måste ha svängrum, och det fick jag när han drog. I mitt fall stod kulturkrockarna som spön i backen; ex-svärfar tog gärna med sina vänner för att visa dem vår våning. Stolt brukade han förevisa den och säga: "Mein Sohn hat so eine schöne Wohnung". "Mein Sohn?" Jag betalade ju halva hyran, men det vågade jag aldrig berätta för tyskarna. Nu var inte lägenheten märkvärdig med svenska mått mätt, men jämfört med deras egna kamineldade bostäder var den nog det. De åt ju väldigt mycket också, jag fick handla stora mängder mat, vår frysbox kunde tävla med ICAs. Jag var pensionatsföreståndare, städerska, hushållerska och kokerska samtidigt som jag arbetade. Jag ville förkovra mig i mitt yrke, men då sa ex-svärmor att jag hade fullt upp med mitt hushåll. Jag borde ringa mina chefer och tacka nej till erbjudandet. Där och då började min frigörelsekamp, tack och lov fanns inga barn att ta hänsyn till. Skönt att skriva av sig, jag kan fortfarande bli arg när jag tänker på detta fast många år förflutit. Sedan lång tid tillbaka lycklig särbo; det perfekta livet. Ses under helger, resor och kulturella upplevelser har vi gemensamt. Några manliga röster i tråden hävdar att ett förhållande måste innefatta total, helt uppslukande samvaro för att den ska ha ett värde. Helt fel enligt min åsikt. Man utplånar varandra på det sättet. Man måste utveckla sina egna intressen och visst är det härligt med ett eget boende med den egna ordningen och designen, för att inte tala om den egna aktieportföljen!
-
Måste bara fråga helt off topic - varför har du så märkliga styckesindelningar i alla dina inlägg? Nu ser det plötsligt ok ut när jag citerar men i tråden är det stora hopp vilket gör dem så jobbiga att läsa.Goneril skrev 2023-09-22 14:13:22 följande:
Rörande enig med Mandel. Har man tagit sig ur "städ- och gnällfällan", i mitt fall även "utländsk släktomhändertagande-fällan" och "skjortstrykningsfällan", upplever man en frihet, en eufori. Tänk att kunna satsa på sin karriär, läsa, studera och skaffa ett nätverk av vänner! Aldrig ger man upp sitt nya liv! Man behöver inte precis vara "ärrad" för att känna sig befriad när man fått sitt liv åter; en kunskapstörstande person som jag måste ha svängrum, och det fick jag när han drog. I mitt fall stod kulturkrockarna som spön i backen; ex-svärfar tog gärna med sina vänner för att visa dem vår våning. Stolt brukade han förevisa den och säga: "Mein Sohn hat so eine schöne Wohnung". "Mein Sohn?" Jag betalade ju halva hyran, men det vågade jag aldrig berätta för tyskarna. Nu var inte lägenheten märkvärdig med svenska mått mätt, men jämfört med deras egna kamineldade bostäder var den nog det. De åt ju väldigt mycket också, jag fick handla stora mängder mat, vår frysbox kunde tävla med ICAs. Jag var pensionatsföreståndare, städerska, hushållerska och kokerska samtidigt som jag arbetade. Jag ville förkovra mig i mitt yrke, men då sa ex-svärmor att jag hade fullt upp med mitt hushåll. Jag borde ringa mina chefer och tacka nej till erbjudandet. Där och då började min frigörelsekamp, tack och lov fanns inga barn att ta hänsyn till. Skönt att skriva av sig, jag kan fortfarande bli arg när jag tänker på detta fast många år förflutit. Sedan lång tid tillbaka lycklig särbo; det perfekta livet. Ses under helger, resor och kulturella upplevelser har vi gemensamt. Några manliga röster i tråden hävdar att ett förhållande måste innefatta total, helt uppslukande samvaro för att den ska ha ett värde. Helt fel enligt min åsikt. Man utplånar varandra på det sättet. Man måste utveckla sina egna intressen och visst är det härligt med ett eget boende med den egna ordningen och designen, för att inte tala om den egna aktieportföljen!
-
Intressant tråd. Som vanligt när ngn kvinna försöker hitta sin älskare......trådarna exploderar i sidor och alla män är i princip redo!
Dock är detta mkt svårt att hitta sin själsfrände. Jag letade länge länge.
Verkligheten är inte riktigt lika med den digitala presentationen. Det skiljer sig mkt avseende antal kg, skolfoton men framförallt insidan på pannbenet. Det är lätt digitalt att spela en roll men i verkligheten är det svårare.
Till slut hittade jag min kvinna. Vi hade ett lång affär som övergick i kärlek och då startade utmaningarna. Det är oerhört svårt att hålla den sk kallade distansen när man har en affär. -
Det finns väl säkert diverse sidor där du kan efterfråga sånt, bodycontact t.ex. Det är klart att de finns, jag hade inte tackat nej till ett sånt upplägg själv, då jag varken söker förhållande eller ons. Mitt råd är att gå med på bodycontact, eller om det finns bättre sidor så välj dem, och skriv tydligt vad du söker, lika tydligt som du gör här. Ja, du kommer få sålla länge och väl bland många ?tja, knulla?? men med lite tålamod så tror jag att du kan hitta det du söker. Annars vet jag inte vart de/vi finns. Jag finns t.ex inte på bodycontact eller någon liknande sida, men jag är bara en, resten kanske hänger där 🤷?♂️. Lycka till!
-
Personligen tycker jag hela den här idén med att leta "själsfrände" är oerhört barnslig och känns lite som disney romantik. Jag tror man sällan HITTAR en relation som är perfekt redan "out och the box" utan snarare något man bygger genom år av samarbete och massor med kompromisser.Anonym (Jag känner igen mig!) skrev 2023-09-22 16:37:42 följande:
Intressant tråd. Som vanligt när ngn kvinna försöker hitta sin älskare......trådarna exploderar i sidor och alla män är i princip redo!
Dock är detta mkt svårt att hitta sin själsfrände. Jag letade länge länge.
Verkligheten är inte riktigt lika med den digitala presentationen. Det skiljer sig mkt avseende antal kg, skolfoton men framförallt insidan på pannbenet. Det är lätt digitalt att spela en roll men i verkligheten är det svårare.
Till slut hittade jag min kvinna. Vi hade ett lång affär som övergick i kärlek och då startade utmaningarna. Det är oerhört svårt att hålla den sk kallade distansen när man har en affär.
Att springa runt och leta efter någon som uppfyller alla ens fantasier och drömmar är lite som att leta efter en dröm, för det mesta av det bygger ju på en idealiserad bild av saker man har i sitt huvud som väldigt få människor kommer kunna leva upp till, oftast lever man ju inte ens upp till det själv.
Jag har en väninnan som hade såna drömmar och en kväll efter ett antal glas vin frågade jag henne om hon själv levde upp till alla krav hon hade på en potentiell partner? Hennes spontana svar var att ja det gjorde hon, men när vi började granska det närmare så visade det sig att hon själv inte alls levde upp till ens hälften av alla krav hon hade på en potentiell partner.... vi kom inte längre än så för då blev konversationen jobbig och hon ville inte lägre prata om det -
Det kan jag hålla med om, men gäller väl snarare de personer som har en massa krav på utseende och jobb/ekonomi mm som kan vara väldigt höga, i slutändan behöver man klicka på vänskapsplanet och i personkemi.Anonym (jag) skrev 2023-09-25 12:56:22 följande:Personligen tycker jag hela den här idén med att leta "själsfrände" är oerhört barnslig och känns lite som disney romantik. Jag tror man sällan HITTAR en relation som är perfekt redan "out och the box" utan snarare något man bygger genom år av samarbete och massor med kompromisser.
Att springa runt och leta efter någon som uppfyller alla ens fantasier och drömmar är lite som att leta efter en dröm, för det mesta av det bygger ju på en idealiserad bild av saker man har i sitt huvud som väldigt få människor kommer kunna leva upp till, oftast lever man ju inte ens upp till det själv.
Jag har en väninnan som hade såna drömmar och en kväll efter ett antal glas vin frågade jag henne om hon själv levde upp till alla krav hon hade på en potentiell partner? Hennes spontana svar var att ja det gjorde hon, men när vi började granska det närmare så visade det sig att hon själv inte alls levde upp till ens hälften av alla krav hon hade på en potentiell partner.... vi kom inte längre än så för då blev konversationen jobbig och hon ville inte lägre prata om det //