Inlägg från: Anonym (Harkel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Harkel)

Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?

Anonym (ms) skrev 2023-09-20 21:46:35 följande:
    Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?
    Är en kvinna på 40 år och lever ett rätt intensivt liv med jobb, tonårsbarn på heltid och flera passioner och fritidsintressen. Har inga drömmar om att integrera mitt liv med en livspartner med bolån och vardagsnötandet, vem som ska diska etc men saknar närhet - riktig närhet - och att ha sex, riktigt sex.
    Random/tidigare ligg skulle jag kunna få tag på inom 5 min så det är inte problemet, det jag däremot längtar efter är att kunna träffa någon då och då, uppleva lite romantik, sexuellt utforskande, lekfullhet blandat med allvar, emotionell intelligens, ett fint utbyte, utveckling tillsammans. Någon jag trivs med helt enkelt, bara ha det skönaste i en relation.
    Vart finns såna snubbar? Finns dom?
    Har provat typ alla plattformar som finns med tveksamma resultat, dvs ingenting hållbart på lite längre sikt. Engångsligg lockar inte alls och de jag möter är ofta omogna, osäkra eller utger sig för att erbjuda något de inte är förmögna till eller har helt missat poängen med vilken typ av relation jag önskar. Dvs antingen uttråkande penetration en kväll eller bröllop och barnintroducerande imorgon. Jag vill ha en mellanväg.
    Bara för att det främst är en sexuell och njutningsfull relation jag vill ha så är mina standarder rätt höga, dvs en vettig, skön och genuin person som vågar vara sig själv, kan ta emot intimitet och som har sin shit någorlunda together. Är jag helt ute och cyklar här?

Du är inte ensam om att söka detta, problemet är att hitta personen och tror allvarligt att det kvittar vilken plattform du använder.
    Dilemmat är att din ideala mötesfrekvens är din, så fort du träffar någon så kommer kompromisserna.
    Era visioner kommer kollidera, han kanske inte vill att du skall träffa hans barn medan du tycker det självklart att ni skall träffas.
    Gemensamma vänner? Semestrar?
    Vad innebär exklusivitet? Om ni träffas någon gång i veckan, är ni verkligen mer än kk?

Jag har varit mannen i ett sådant arrangemang och jag klarade inte av det i långa loppet. Tycker vansinnigt mycket om kvinnan men det blev hon som styrde helt och hållet så vi avslutade sexdelen och fortsatte som enbart vänner.

• Anonym (Harkel)
    Anonym (49-an) skrev 2023-09-22 11:08:52 följande:

Men kan man inte ha en fast relation och få närhet och sex utan att ses varje dag? Har du inget krävande jobb som gör att du kanske behöver jobba över några dagar de veckor du inte har barnen, hem som ska underhållas, träning och en middag med någon vän, en kvällskurs osv?

jag vill ha kvar utrymmet att ha de delarna av mitt egna liv, annars blir det att jag väljer bort saker för en partner.
    vill undvika att bo ihop och fastna i vardagsgnäll och ojämlik arbetsfördelning. jag vill ha mer kvalitet i tiden jag spenderar med en partner.
    bor han nära så klart att man kan vara mer spontana och ses senare på kvällen och sova ihop ibland, men vill undvika slentrian delen av ett förhållande.

Ja det går, typ särbo men någonstans kommer vardagen att göra sig påmind.
    Tvätt tar sin tid, trädgårdsarbete, matlagning och disk.
    Om något detta uppfattas som tråkigt och inte kvalitetstid så minskar den gemensamma tiden.
    Ett exempel fast det finns många fler.
    Jag älskar att laga mat och då helst tillsammans. För mig så är det ett sätt att förgylla både vardag och helg och kunna ge det där extra till min kvinna.
    Om kvinnan inte alls har samma syn, jag tappar ett av mina kärleksspråk och kvinnan tycker att jag konstrar till det på något helt ointressant.
    Matchningen av kvalitetsuppfattning måste stämma 100.
    Sex är ganska lätt, det är det andra som är svårt.
  • Anonym (Harkel)
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-22 09:04:41 följande:
    Jag håller inte med där. Jag ser ofta hur det är en könsfråga. Men det är vanligt att kvinnor inte ser att det är skillnad. Alternativt låtsas som att hon inte är medveten om det.
    Anledningen till att du ser det som en könsfråga är för att du har en kraftig bias för att hålla liv i ditt egetupplevda martyrskap där felet är någon annans.
    Såg någonstans att du beskrev din offerkofta. Den har du skapat själv och du vägrar krypa ur den.
    Att man har erfarenheter som gör att man får preferenser på en framtida partner är bra. Man vet vad man vill ha och vad man inte vill ha.
    Däremot om man har psykiska ärr av tidigare upplevelser och konstant pillar på dessa ärr så att de aldrig läker så är det extremt självdestruktivt.
    Du tar fortfarande åt dig av negativa kommentarer från din ungdom. Personerna som sa det har förmodligen glömt men du glömmer inte, du plågar dig själv och håller liv i alla elakheter, misslyckanden du råkat ut för. 
    Sluta med det, sök hjälp för det, men det är många som har sagt det tidigare Inklusive jag.
Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?