• Anonym (ms)

Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?

Är en kvinna på 40 år och lever ett rätt intensivt liv med jobb, tonårsbarn på heltid och flera passioner och fritidsintressen. Har inga drömmar om att integrera mitt liv med en livspartner med bolån och vardagsnötandet, vem som ska diska etc men saknar närhet - riktig närhet - och att ha sex, riktigt sex.
    Random/tidigare ligg skulle jag kunna få tag på inom 5 min så det är inte problemet, det jag däremot längtar efter är att kunna träffa någon då och då, uppleva lite romantik, sexuellt utforskande, lekfullhet blandat med allvar, emotionell intelligens, ett fint utbyte, utveckling tillsammans. Någon jag trivs med helt enkelt, bara ha det skönaste i en relation.
    Vart finns såna snubbar? Finns dom?
    Har provat typ alla plattformar som finns med tveksamma resultat, dvs ingenting hållbart på lite längre sikt. Engångsligg lockar inte alls och de jag möter är ofta omogna, osäkra eller utger sig för att erbjuda något de inte är förmögna till eller har helt missat poängen med vilken typ av relation jag önskar. Dvs antingen uttråkande penetration en kväll eller bröllop och barnintroducerande imorgon. Jag vill ha en mellanväg.
    Bara för att det främst är en sexuell och njutningsfull relation jag vill ha så är mina standarder rätt höga, dvs en vettig, skön och genuin person som vågar vara sig själv, kan ta emot intimitet och som har sin shit någorlunda together. Är jag helt ute och cyklar här?
  • Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?
  • 1omtänksam
    Random/tidigare ligg skulle jag kunna få tag på inom 5 min så det är inte problemet, det jag däremot längtar efter är att kunna träffa någon då och då, uppleva lite romantik, sexuellt utforskande, lekfullhet blandat med allvar, emotionell intelligens, ett fint utbyte, utveckling tillsammans. Någon jag trivs med helt enkelt, bara ha det skönaste i en relation." 

"Bara för att det främst är en sexuell och njutningsfull relation jag vill ha så är mina standarder rätt höga, dvs en vettig, skön och genuin person som vågar vara sig själv, kan ta emot intimitet och som har sin shit någorlunda together. Är jag helt ute och cyklar här?" 

Hej Ts! 

Nej. Tycker inte alls att du är "helt ute och cyklar"  Tvärtom! Jag hade gärna själv träffat en annan själ på det sättet du också önskar göra :) men dock önskar jag mer än sex och det på ett sätt som en annan beskriver bra nämligen: 

"än bara sex. Jag vill ha kvalitetstid, laga middag ihop, mysa framför tvn, gå på restaurang, ta en långpromenad i skogen de dagar eller kvällar vi ses. Men man behöver inte sitta ihop 24/7 för att kunna ha det bra ihop. 
    För min del handlar det om exklusiv relation." 

Det vore fantastiskt att möta en nyfiken, öppen  människa som vågar möta mig och som vågar vara sig själv och vi kan njuta ihop. Någon som  jag kan ha både ett själsligt och sexuellt utbyte med :) Tyvärr är jag inte man. Och dessutom är jag kvinna som söker kvinna (Bara en sån sak blir ju genast lite complicated, men behöver heller inte vara det alls)

Så ja, jag kan bara önska oss lycka till och hoppas att vi en vacker dag ska möta den här personen som vill samma som vi själva :) 
  • Anonym (Ännu ett troll)
    Anonym (ms) skrev 2023-09-21 07:53:05 följande:
    Jag skulle starkt rekommendera dig att söka upp en podd som heter Sex på riktigt, leta upp avsnitt #82. Hon är inte jag men det finns tusentals som mig. Vi är inte troll och jag tror du behöver bli lite upplyst. Nätet blir så tråkigt med okunskap.
    Du låter inte vidare upplyst själv isåfall. Flashback är landets konunganäste för bittra små incelpittar. Varför tror du att du skulle hitta din magiske älskare just därinne? Nej som sagt, du är sannolikt en stor fet bluff.
  • Anonym (Vianor)

Jag träffade min här på FL. Träffats i smyg i 3 år då vi båda är upptagna. (Elaka Kommentarer kring det undanbedes vänligen!)
    Nu ska han separera, inte pga mig utan hans sambo initirerade det. Känns som det var det sämsta som hänt oss  men till din fråga: du kan träffa på honom var som helst, kanske t.o.m. på FL :)

• Tom Araya

Mitt problem med upplägget är att jag inte får ut tillräckligt av det. En eller två tillfällen per vecka eller varannan vecka... men alla de andra dagarna då?

Jag vill ha en fast relation för att få närhet, sex och socialt umgänge ofta och helst att man kan testa sig och ha kondomfri sex. Finns tiden och viljan till varandra så behöver man ju ingen annan. Men att låsa upp sig för en partner men bara få ut en liten del av vad det borde innebära... nja...

• Mandel
    Tom Araya skrev 2023-09-22 03:25:55 följande:

Mitt problem med upplägget är att jag inte får ut tillräckligt av det. En eller två tillfällen per vecka eller varannan vecka... men alla de andra dagarna då?

Jag vill ha en fast relation för att få närhet, sex och socialt umgänge ofta och helst att man kan testa sig och ha kondomfri sex. Finns tiden och viljan till varandra så behöver man ju ingen annan. Men att låsa upp sig för en partner men bara få ut en liten del av vad det borde innebära... nja...

Min dröm är en man inte långt ifrån mig för då kan man spontant ses ofta och sedan ändå hem till sitt eget om man vill.
    Självklart har man inte andra så att testa sig och köra kondomfritt är en självklarhet anser jag.
    Jag har inget emot att ses ofta och att sova över ofta, men jag är i 50-års åldern och tämligen "ärrad" av tidigare upplevelser och livrädd för att återigen hamna där jag får sitta och vänta på en karl som "ska bara". Livrädd för att hamna i städ och gnällfällan igen och skulle man flytta ihop och det tar slut så är det mer arbete med bodelningar och bostadsletande än att bara lämna tillbaka nyckeln och gå hem till sitt eget.

Jag har hela livet fått klara mig på egen hand och van vid att folk lovar guld och gröna skogar som de aldrig lever upp till så har väl egentligen en undvikande anknytning så helt ärligt vet jag inte om jag någonsin kommer att lita fullt ut på en annan människa och vilja lägga mitt liv i den personens händer som det blir om jag ger upp mitt oberoende och flyttar ihop.

Borde finnas män med lite motsvarande erfarenhet som delar samma önskemål. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-22 08:09:31 följande:
    Min dröm är en man inte långt ifrån mig för då kan man spontant ses ofta och sedan ändå hem till sitt eget om man vill.
    Självklart har man inte andra så att testa sig och köra kondomfritt är en självklarhet anser jag.
    Jag har inget emot att ses ofta och att sova över ofta, men jag är i 50-års åldern och tämligen "ärrad" av tidigare upplevelser och livrädd för att återigen hamna där jag får sitta och vänta på en karl som "ska bara". Livrädd för att hamna i städ och gnällfällan igen och skulle man flytta ihop och det tar slut så är det mer arbete med bodelningar och bostadsletande än att bara lämna tillbaka nyckeln och gå hem till sitt eget.

Jag har hela livet fått klara mig på egen hand och van vid att folk lovar guld och gröna skogar som de aldrig lever upp till så har väl egentligen en undvikande anknytning så helt ärligt vet jag inte om jag någonsin kommer att lita fullt ut på en annan människa och vilja lägga mitt liv i den personens händer som det blir om jag ger upp mitt oberoende och flyttar ihop.

Borde finnas män med lite motsvarande erfarenhet som delar samma önskemål. 
    Det där att vara i 50 års åldern och vara ärrad av tidigare upplevelser, är inte det bara ursäkter? Jag är över 51 och har också smärtsamma erfarenheter. Skillnaden är ju att jag är man förstås.
  • Anonym (snack)
    Anonym (ms) skrev 2023-09-21 06:59:16 följande:
    Rättfärdigande av?? Jag är inte heller förvånad över resonemanget. Ibland leder tyvärr vissa rörelser till omvänd effekt, tex att jag anses hemsk som inte följer relationsnormen.
    Anden snackar strunt. Kvinnorörelsen har inte drivit att man måste ha en relation för att ha sex. Kvinnorörelsen har drivit frågan lika rättigheter för kvinnor som för män.
  • Anonym (snack)
    Anonym (ms) skrev 2023-09-20 21:46:35 följande:
    Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?
    Är en kvinna på 40 år och lever ett rätt intensivt liv med jobb, tonårsbarn på heltid och flera passioner och fritidsintressen. Har inga drömmar om att integrera mitt liv med en livspartner med bolån och vardagsnötandet, vem som ska diska etc men saknar närhet - riktig närhet - och att ha sex, riktigt sex.
    Random/tidigare ligg skulle jag kunna få tag på inom 5 min så det är inte problemet, det jag däremot längtar efter är att kunna träffa någon då och då, uppleva lite romantik, sexuellt utforskande, lekfullhet blandat med allvar, emotionell intelligens, ett fint utbyte, utveckling tillsammans. Någon jag trivs med helt enkelt, bara ha det skönaste i en relation.
    Vart finns såna snubbar? Finns dom?
    Har provat typ alla plattformar som finns med tveksamma resultat, dvs ingenting hållbart på lite längre sikt. Engångsligg lockar inte alls och de jag möter är ofta omogna, osäkra eller utger sig för att erbjuda något de inte är förmögna till eller har helt missat poängen med vilken typ av relation jag önskar. Dvs antingen uttråkande penetration en kväll eller bröllop och barnintroducerande imorgon. Jag vill ha en mellanväg.
    Bara för att det främst är en sexuell och njutningsfull relation jag vill ha så är mina standarder rätt höga, dvs en vettig, skön och genuin person som vågar vara sig själv, kan ta emot intimitet och som har sin shit någorlunda together. Är jag helt ute och cyklar här?
    Hur du hittar KK:

1. Vissa menar att det finns sidor typ bodycontact (jag har själv aldrig varit där eller vill vara där), där man kan hitta en kk. Men det känns lite väl sexfixerat för mig (obs som sagt har ej varit där). Typ att man hittar nån med en kink.

2. Ett gammalt ex där det finns glöd kvar men man bearbetat det andra.

3. En killkompis där det alltid funnits attraktion som är större en vänskap.

4. Om man har en granne (dock en chansning) men tycker e snygg kan man ju kanske försöka ta kontakt, bjuda över till fika. Men där måste man jobba långsamt.

5. En kollega som inte jobba för nära en. Man kan typ ta en aw och kolla läget. Jag har en kollega (som dessutom är fd granne). Vi lunchade 2 ggr där jag kunde konstatera, han verkar ha ok värderingar, kemin finns där, men vi har inte mkt att säga till varandra. Jag skulle nu kunna fråga honom om vi skulle ta en öl och ta det därifrån. 

Dvs investera lite tid i att titta dig omkring och jobba långsamt.
  • Mandel
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-22 08:13:02 följande:
    Det där att vara i 50 års åldern och vara ärrad av tidigare upplevelser, är inte det bara ursäkter? Jag är över 51 och har också smärtsamma erfarenheter. Skillnaden är ju att jag är man förstås.
    Har inget med ditt kön att göra utan mer hur man alltid vänder allt till en könsfråga för att få tycka lite mer synd om sig själv.
    Till skillnad från dig så misskrediterar jag inte alla män som grupp så som du gör med kvinnor i var och varannan tråd. Jag försöker och försöker och tycker väl att det borde finnas någon som kan stå ut med mig, men jag försöker i alla fall!
    Hur ska jag någonsin hitta någon om jag bara sitter hemma och tycker att ALLA män är dumma som inte kastar sig efter mig?  

Jag försöker i alla fall, vad gör du för att förändra din situation? När hade du sex senast? Vem tog det initiativet?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-22 08:59:13 följande:
    Har inget med ditt kön att göra utan mer hur man alltid vänder allt till en könsfråga för att få tycka lite mer synd om sig själv.
    Till skillnad från dig så misskrediterar jag inte alla män som grupp så som du gör med kvinnor i var och varannan tråd. Jag försöker och försöker och tycker väl att det borde finnas någon som kan stå ut med mig, men jag försöker i alla fall!
    Hur ska jag någonsin hitta någon om jag bara sitter hemma och tycker att ALLA män är dumma som inte kastar sig efter mig?  

Jag försöker i alla fall, vad gör du för att förändra din situation? När hade du sex senast? Vem tog det initiativet?
    Jag säger inte alla kvinnor är likadana.
    Jag försöker också. Det är snart 17 år sen jag hade sex senast. Det var hon som tog initiativet.
Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?