Tom Araya skrev 2023-09-22 03:25:55 följande:
Mitt problem med upplägget är att jag inte får ut tillräckligt av det. En eller två tillfällen per vecka eller varannan vecka... men alla de andra dagarna då?
Jag vill ha en fast relation för att få närhet, sex och socialt umgänge ofta och helst att man kan testa sig och ha kondomfri sex. Finns tiden och viljan till varandra så behöver man ju ingen annan. Men att låsa upp sig för en partner men bara få ut en liten del av vad det borde innebära... nja...
Min dröm är en man inte långt ifrån mig för då kan man spontant ses ofta och sedan ändå hem till sitt eget om man vill.
Självklart har man inte andra så att testa sig och köra kondomfritt är en självklarhet anser jag.
Jag har inget emot att ses ofta och att sova över ofta, men jag är i 50-års åldern och tämligen "ärrad" av tidigare upplevelser och livrädd för att återigen hamna där jag får sitta och vänta på en karl som "ska bara". Livrädd för att hamna i städ och gnällfällan igen och skulle man flytta ihop och det tar slut så är det mer arbete med bodelningar och bostadsletande än att bara lämna tillbaka nyckeln och gå hem till sitt eget.
Jag har hela livet fått klara mig på egen hand och van vid att folk lovar guld och gröna skogar som de aldrig lever upp till så har väl egentligen en undvikande anknytning så helt ärligt vet jag inte om jag någonsin kommer att lita fullt ut på en annan människa och vilja lägga mitt liv i den personens händer som det blir om jag ger upp mitt oberoende och flyttar ihop.
Borde finnas män med lite motsvarande erfarenhet som delar samma önskemål.