• Anonym (jag)

Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?

Min gissning är att det blir ganska svårt om det inte någon du redan känner sen tidigare... det låter som att det du söker är en fast partner fast ändå inte, en sexpartner kan du som kvinna nog få tag i hur enkelt som helst, men att hitta någon som även har känslor för dig fast bara lite sådär lagom och efter dina premisser blir nog svårare. 

• Anonym (jag)
    Anonym (49-an) skrev 2023-09-21 09:23:15 följande:

Tycker inte det är någon skillnad. Alla har sin rätt att önska/hoppas på olika saker. Sen har allt med sannolikheten att göra. Önskar du en partner som du slipper prata med i vardagen och bara träffas med varannan månad så kanske det inte är lika lätt att finna.

Att vilja ha en särbo-relation när man har barn sedan tidigare, krävande jobb, vänner, hobbies och/eller behov av egentid är inte konstigt så länge båda vill ha samma typ av relation. Förr eller senare så lär ju en sådan relation (om den är bra och man matchar på alla plan) börja spilla över in i fler av ens sfärer, men utan påtvingad stress om att det måste vara på traditionellt sätt med gemensamt boende, ekonomi och avkall på hobbies mm.

Problemet för ts och mig är snarare att det finns personer som tror de vill ha samma men när det väl händer så var det kanske inte vad de tänkt sig. 

Vilket kanske inte är så konstigt eftersom det ni båda vill ha även innefattar även känslor och ni kan ju inte riktigt kontrollera vad andra ska känna och hur det kan utvecklas över tid. 

Ni verkar ju båda leta efter nån slags hybrid, nåt mittemellan KK och partner och med ganska luddiga gränser, inte bara sex utan känslor oxå men bara lite lagom mycket och det kommer såklart göra det komplicerat för era gränser är ju ganska luddiga och väldigt subjektiva.
  • Anonym (jag)
    Kung Kisstank skrev 2023-09-21 12:13:34 följande:

Borde inte vara svårt för dig som kvinna. Jag är själv mannen i en sån relation. Är kk sen typ två år tillbaka med en äldre kvinna och vi har underbart sex tillsammans. Ses några gånger i månaden och knullar som kaniner då. Samtidigt är vi öppna med att vi inte är tillsammans och skulle vi hitta nån så avslutar vi vår relation.

Lycka till TS och stå för vad DU önskar få ut av en relation. Ibland är sexuell närhet det man vill ha och det är ok om båda vill det. Jag tror att jag kvalar in på dina krav. Antingen det eller så ljuger de kvinnor jag varit med. 😂

Hitta ett ligg har nog alla ink TS fattat är hur enkelt som helst, men TS verkar ju även vilja ha känslor med i spelet och det kan ju bli svårare.

Så om du kan erbjuda TS mer än bara din kuk så är det mycket möjligt att du kvalar in. Dock är det lite oklart om TS kräver exklusivitet i relationen eller ej och skulle det vara så så bli du ju kanske tvungen att dumpa ditt nuvarande ligg för att få doppa veken i TS. Är du beredd att göra det?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-21 12:19:49 följande:
    Tror inte heller det är svårt för en kvinna. Det är det jag menar. Varför göra en sån här tråd? Att män skulle ha svårare att hitta liknande vet alla, men skulle han göra en sån här tråd så skulle svaren se annorlunda ut.
    Hon kanske hoppas få napp på FL?

Kung kisstank verkar ju vara snabb med att erbjuda sina tjänster vilket jag skulle gissa att han gör i samtliga trådar där någon söker, så det verkar inte vara direkt ovanligt att använda FL som nån slags dejting / knull kontakt sida.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-21 12:37:22 följande:
    Är inte det fel ställe? När man läser om vad kvinnor tycker om de flesta männen här menar jag.

Ja, han försöker i alla fall. Ibland är det nog bra att mannen är rak med vad han söker.
    Ingen aning, har aldrig provat att ragga på FL men med tanke på hur många som erbjuder sina tjänster här så antar jag att det funkar?

Många kör nog med "mängd" strategin, dvs provar på allt som har en puls och se om någon nappar. 

För de som är nya här så låter kanske Familjeliv lite mer seriöst än "knullkontakt" så man kanske hoppas hitta en annan slags klientel här än på de vanliga kontaktsidorna?

Nu spånar jag bara fritt....
  • Anonym (jag)
    Kung Kisstank skrev 2023-09-21 12:51:33 följande:
    Är väl så att många män blir tjuriga över att de inte är russinen som plockas. De fattar inte att kvinnor som gillar mycket sex inte vill ligga med vem som helst och då blir de som små tjuriga barn som inte får som de vill.
    Nja, ska vi vara riktigt ärliga så är det ju faktisk väldigt stor skillnad på hur manligt gnäll bemöts vs kvinnligt gnäll. Och det är ju något som betydligt fler män är kaffedraken lagt märke till, så det handlar ju inte alltid om att män tjurar.

Möjligen tjurar den som skrev tråden, det gör väl alla som skapar en gnälltråd oavsett kön, personen är ju oftast missnöjd med något och behöver gnälla av sig.

Men diskussionerna i sig i trådarna brukar ofta kretsa kring varför det är så stor skillnad på bemötandet och varför vissa (ofta samma personer) känner att de bara måste gå in i varje tråd där nån man gnäller och gapa om kvinnohat, kränkningar, incels , etc...
  • Anonym (jag)
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-21 14:35:50 följande:
    Ändå så står kk med i trådstarten...
    Jag vill också ha det du räknar upp. Jag menar bara att jag inte är förstavalet, och om jag hade gjort en sån här tråd så skulle svaren se annorlunda ut.
    Fast det står ju inte BARA kk, det står kk och lite till, vilket inte är så konstigt, TS vill ju ha någon att ha sex med (kk) men även lite mer.

Dock kan jag hålla med om att svaren nog hade sett annorlunda ut om TS varit en man, men då kanske vi ska föregå med gott exempel och inte gnälla sönder tråden om dubbelmoralen på FL för det är ju trotts allt inte vad tråden handlar om eller hur?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Anden) skrev 2023-09-21 18:18:17 följande:
    Om en man gjort tråden, så hade svaren sett annorlunda ut.
    Ja så är det men det är ju inte det tråden handlar om Anden.
  • Anonym (jag)
    Anonym (49-an) skrev 2023-09-22 11:08:52 följande:

Men kan man inte ha en fast relation och få närhet och sex utan att ses varje dag? Har du inget krävande jobb som gör att du kanske behöver jobba över några dagar de veckor du inte har barnen, hem som ska underhållas, träning och en middag med någon vän, en kvällskurs osv?

jag vill ha kvar utrymmet att ha de delarna av mitt egna liv, annars blir det att jag väljer bort saker för en partner.
    vill undvika att bo ihop och fastna i vardagsgnäll och ojämlik arbetsfördelning. jag vill ha mer kvalitet i tiden jag spenderar med en partner.
    bor han nära så klart att man kan vara mer spontana och ses senare på kvällen och sova ihop ibland, men vill undvika slentrian delen av ett förhållande.

Det kan man säkert problemet är att det är inte säkert att en eventuell partner alltid kommer tycka som du och vara beredd att alltid anpassa sig efter dina önskemål.

Om man vill ha allt på sina villkor så kan det bli svårt att hitta en partner som vill gå med på det.
  • Anonym (jag)
    Mandel skrev 2023-09-22 12:52:49 följande:
    Fast det blir det ju oavsett vilken form av relation det gäller. Man får anpassa sig och jag tror inte vare sig jag eller TS tror att en ev särborelation enbart ska ske på våra premisser och umgänge när det enbart passar oss.

Jag har levt med en man som utvecklade arbetsnarkomani och det var inget som jag gick med på ifrån början. Jag var galen och han fick klappar på axeln för han var så duktig. Jag skulle snällt fixa med barn, hem, trädgård osv och vara kåt glad och tacksam. JAG betalade mest så när folk hela tiden försökte hinta om att det gynnade mig ekonomiskt så var jag redo att strypa dem...
    Nja, jag tror att alla förhållanden bygger minst lika mycket på kompromisser som på krav. Är man inte beredd att kompromissa så blir ju utbudet betydlig mindre för chanserna att han hittar någon som vill exakt samma saker man själv vill blir ju betydligt mindre.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Jag känner igen mig!) skrev 2023-09-22 16:37:42 följande:

Intressant tråd. Som vanligt när ngn kvinna försöker hitta sin älskare......trådarna exploderar i sidor och alla män är i princip redo!
    Dock är detta mkt svårt att hitta sin själsfrände. Jag letade länge länge.
    Verkligheten är inte riktigt lika med den digitala presentationen. Det skiljer sig mkt avseende antal kg, skolfoton men framförallt insidan på pannbenet. Det är lätt digitalt att spela en roll men i verkligheten är det svårare.

Till slut hittade jag min kvinna. Vi hade ett lång affär som övergick i kärlek och då startade utmaningarna. Det är oerhört svårt att hålla den sk kallade distansen när man har en affär. 

Personligen tycker jag hela den här idén med att leta "själsfrände" är oerhört barnslig och känns lite som disney romantik. Jag tror man sällan HITTAR en  relation som är perfekt redan "out och the box" utan snarare något man bygger genom år av samarbete och massor med kompromisser.

Att springa runt och leta efter någon som uppfyller alla ens fantasier och drömmar är lite som att leta efter en dröm, för det mesta av det bygger ju på en idealiserad bild av saker man har i sitt huvud som väldigt få människor kommer kunna leva upp till, oftast lever man ju inte ens upp till det själv.

Jag har en väninnan som hade såna drömmar och en kväll efter ett antal glas vin frågade jag henne om hon själv levde upp till alla krav hon hade på en potentiell partner? Hennes spontana svar var att ja det gjorde hon, men när vi började granska det närmare så visade det sig att hon själv inte alls levde upp till ens hälften av alla krav hon hade på en potentiell partner.... vi kom inte längre än så för då blev konversationen jobbig och hon ville inte lägre prata om det Flört
Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?