Inlägg från: Anonym (Anden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anden)

Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?

Anonym (ms) skrev 2023-09-20 21:46:35 följande:
    Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?
    Är en kvinna på 40 år och lever ett rätt intensivt liv med jobb, tonårsbarn på heltid och flera passioner och fritidsintressen. Har inga drömmar om att integrera mitt liv med en livspartner med bolån och vardagsnötandet, vem som ska diska etc men saknar närhet - riktig närhet - och att ha sex, riktigt sex.
    Random/tidigare ligg skulle jag kunna få tag på inom 5 min så det är inte problemet, det jag däremot längtar efter är att kunna träffa någon då och då, uppleva lite romantik, sexuellt utforskande, lekfullhet blandat med allvar, emotionell intelligens, ett fint utbyte, utveckling tillsammans. Någon jag trivs med helt enkelt, bara ha det skönaste i en relation.
    Du vill plocka russinen ur kakan. Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka! (familjeliv.se)
  • Anonym (Anden)
    Anonym (ms) skrev 2023-09-20 22:16:16 följande:
    Ja jag vill plocka russinen ur kakan. Men inte någon annans kaka. Måste väl finnas singelkakor i samma situation tänker jag?
    Man kan inte plocka russinen ur kakan och bara välja det som känns gött. Människor funkar inte så. En hel kvinnorörelse bygger på just detta, då de fick nog av män som bara vill plocka russinen ur kakan.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (ms) skrev 2023-09-20 23:00:44 följande:
    Jag kan förstå det, om russinen plockades utan någon kommunikation först.
    Inte förvånad att du resonerar så. Vanligt med den typen av rättfärdigande av just ...
  • Anonym (Anden)
    Anonym (ms) skrev 2023-09-21 06:59:16 följande:
    Rättfärdigande av?? Jag är inte heller förvånad över resonemanget. Ibland leder tyvärr vissa rörelser till omvänd effekt, tex att jag anses hemsk som inte följer relationsnormen.
    Det är skillnad om det är en man eller kvinna som letar efter det som du vill ha. Det ska bli kul att höra ditt försök att bortförklara det, och påstå att det inte är någon skillnad.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (ms) skrev 2023-09-21 07:54:12 följande:
    Skillnad för vem? Inte för mig. Ur ett normperspektiv kanske men det är väl en annan diskussion.
    On du säger det.
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-21 08:36:32 följande:

Jag är lite på samma linje som ts. Typ en särbo som jag kallar det. Lite mer än en ren kk. Man är officiellt ett par, men att man inte alls behöver umgås hela tiden eller flytta ihop osv. 
    På dejtingsidor har jag specificerat att jag inte är intresserad av någon sambo och jag har fått förklara mig ett flertal gånger varför. 

Män ifrågasätts också varför han inte vill ha hela kvinnan med allt vad det innebär. Varför skulle det vara skillnad när kvinnor inte vill ha hela mannen?
  • Anonym (Anden)
    Anonym (Fia) skrev 2023-09-21 08:47:27 följande:

Särbo är kanske en lösning. Lever i ett sådant förhållande och det fungerar. Vi bor en bit ifrån och träffas oftast på helger när båda är lediga. Lever annars våra egna liv och är inte tillsammans med någon annan. 

Vem av er föreslog att ni ska vara särbo?
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-21 08:54:44 följande:
    Det är väl upp till var och en vad de vill ha här i livet och inget någon annan har med att göra. 
    Så länge man är öppen och ärlig med det ifrån början så kan ingen senare komma och gnälla och vara kränkta. 

Och nu var det väl kvinnor som inte hittar män som inte vill flytta ihop och att vi ska ta hand om dem som just denna tråd handlade om. Hjälp med vart man kan hitta sådana män, inte vem som dömer vem osv. Det får du starta en egen tråd om.
    Lustigt att du säger det, för när män vill plocka russinen ur kakan så har kvinnor väldigt mycket att säga om det, har starka åsikter.
    Det angår dom, tycker dom. 
    Du kanske inte har sett det.
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-21 08:54:44 följande:
    Och nu var det väl kvinnor som inte hittar män som inte vill flytta ihop och att vi ska ta hand om dem som just denna tråd handlade om. Hjälp med vart man kan hitta sådana män, inte vem som dömer vem osv. Det får du starta en egen tråd om.
    Ja, det är sant. Jag reagerar bara på att det är skillnad. Föreställ dig att en man gjort den här tråden. Kvinnor brukar säga att det inte är svårt att hitta män för sex.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (49-an) skrev 2023-09-21 09:23:15 följande:

Tycker inte det är någon skillnad. Alla har sin rätt att önska/hoppas på olika saker. 

Jag håller inte med om det förstnämnda,  men det är en annan diskussion.
Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?