Inlägg från: Anonym (Anden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anden)

Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?

Kung Kisstank skrev 2023-09-21 12:13:34 följande:

Borde inte vara svårt för dig som kvinna. Jag är själv mannen i en sån relation. Är kk sen typ två år tillbaka med en äldre kvinna och vi har underbart sex tillsammans. Ses några gånger i månaden och knullar som kaniner då. Samtidigt är vi öppna med att vi inte är tillsammans och skulle vi hitta nån så avslutar vi vår relation.

Lycka till TS och stå för vad DU önskar få ut av en relation. Ibland är sexuell närhet det man vill ha och det är ok om båda vill det. Jag tror att jag kvalar in på dina krav. Antingen det eller så ljuger de kvinnor jag varit med. 😂

Tror inte heller det är svårt för en kvinna. Det är det jag menar. Varför göra en sån här tråd? Att män skulle ha svårare att hitta liknande vet alla, men skulle han göra en sån här tråd så skulle svaren se annorlunda ut.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (jag) skrev 2023-09-21 12:23:24 följande:
    Hitta ett ligg har nog alla ink TS fattat är hur enkelt som helst, men TS verkar ju även vilja ha känslor med i spelet och det kan ju bli svårare.

Så om du kan erbjuda TS mer än bara din kuk så är det mycket möjligt att du kvalar in. Dock är det lite oklart om TS kräver exklusivitet i relationen eller ej och skulle det vara så så bli du ju kanske tvungen att dumpa ditt nuvarande ligg för att få doppa veken i TS. Är du beredd att göra det?
    Ja, det skrev hon redan i trådstarten:

Random/tidigare ligg skulle jag kunna få tag på inom 5 min så det är inte problemet

(Vanligt att kvinnor vill skryta om hur lätt de kan få ligg)
  • Anonym (Anden)
    Anonym (jag) skrev 2023-09-21 12:26:31 följande:
    Hon kanske hoppas få napp på FL?

Kung kisstank verkar ju vara snabb med att erbjuda sina tjänster vilket jag skulle gissa att han gör i samtliga trådar där någon söker, så det verkar inte vara direkt ovanligt att använda FL som nån slags dejting / knull kontakt sida.
    Är inte det fel ställe? När man läser om vad kvinnor tycker om de flesta männen här menar jag.

Ja, han försöker i alla fall. Ibland är det nog bra att mannen är rak med vad han söker.
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-21 12:46:53 följande:
    Hur kan det vara mitt, ts och andra kvinnors problem att du inte klarar av att säga ifrån till de få kvinnor som lägger sig i och har åsikter om vad du gör med ditt liv? 
    Vad har det med frågeställningen i ts att göra?

Jag har bara sett att det skulle vara så kvinnor beter sig mot män i största allmänhet från samma tjatgubbe här på familjeliv. Aldrig stött på det i verkligheten.
    Jag har sagt ifrån, men det handlade om andra saker. Det som TS och du söker här, det har jag sett många gånger att när män uttrycker att de vill ha samma, då blir det ramaskri bland kvinnor.
    Du menar seriöst att du inte har sett det tidigare?
  • Anonym (Anden)
    Kung Kisstank skrev 2023-09-21 12:51:33 följande:
    Är väl så att många män blir tjuriga över att de inte är russinen som plockas. De fattar inte att kvinnor som gillar mycket sex inte vill ligga med vem som helst och då blir de som små tjuriga barn som inte får som de vill.
    Ja, det kan jag medge. Jag skulle gärna träffa en kvinna som TS, men inser att jag inte är förstavalet. Många kvinnor vill ha en man som erfaren, att ha bra sex med.
    Så visst är jag kinkig Baby
  • Anonym (Anden)
    Anonym (jag) skrev 2023-09-21 12:56:36 följande:
    Ingen aning, har aldrig provat att ragga på FL men med tanke på hur många som erbjuder sina tjänster här så antar jag att det funkar?

Många kör nog med "mängd" strategin, dvs provar på allt som har en puls och se om någon nappar. 

För de som är nya här så låter kanske Familjeliv lite mer seriöst än "knullkontakt" så man kanske hoppas hitta en annan slags klientel här än på de vanliga kontaktsidorna?

Nu spånar jag bara fritt....
    Ja, finns desperata överallt.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (jag) skrev 2023-09-21 13:04:23 följande:
    Nja, ska vi vara riktigt ärliga så är det ju faktisk väldigt stor skillnad på hur manligt gnäll bemöts vs kvinnligt gnäll. Och det är ju något som betydligt fler män är kaffedraken lagt märke till, så det handlar ju inte alltid om att män tjurar.

Möjligen tjurar den som skrev tråden, det gör väl alla som skapar en gnälltråd oavsett kön, personen är ju oftast missnöjd med något och behöver gnälla av sig.

Men diskussionerna i sig i trådarna brukar ofta kretsa kring varför det är så stor skillnad på bemötandet och varför vissa (ofta samma personer) känner att de bara måste gå in i varje tråd där nån man gnäller och gapa om kvinnohat, kränkningar, incels , etc...
    Jag ser ju tydligt att män bemöts annorlunda, men de flesta säger att jag har fel. Det är som det är. Sånt får man räkna med på det här forumet.
    Jag brukar hoppa in i trådar för jag känner igen mig i mycket, och så hoppas jag att nån kvinna kanske får sig en tankeställare. Det kan jag ju glömma, insett det också.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (49-an) skrev 2023-09-21 13:55:25 följande:

Du draken, nu handlade inte tråden om att hitta en kk.
    det är inget fel med att vilja ha en kärleksrelation där man inte bor ihop och spenderar varje minut ihop. Sluta sprida din bitterhet i alla trådar som har med relationer att göra.

Jag kan inte svara för ts, men jag söker bra mycket mer i en särbo än bara sex. Jag vill ha kvalitetstid, laga middag ihop, mysa framför tvn, gå på restaurang, ta en långpromenad i skogen de dagar eller kvällar vi ses. Men man behöver inte sitta ihop 24/7 för att kunna ha det bra ihop. 
    För min del handlar det om exklusiv relation.

Ändå så står kk med i trådstarten...
    Jag vill också ha det du räknar upp. Jag menar bara att jag inte är förstavalet, och om jag hade gjort en sån här tråd så skulle svaren se annorlunda ut.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (49-an) skrev 2023-09-21 16:13:19 följande:

Nu är det ju inte önskan av en speciell typ av relation som gör att du inte har en relation, så klart att svaren varit annorlunda. 

i detta fallet så har ts (och jag) dejtat flera och inte lyckats hitta en bra nivå och därför börjat undra om det finns män kan tänka sig en sådan relation (jag fattar givetvis att inte alla män vill ha samma).

Om en man gjort tråden, så hade svaren sett annorlunda ut.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (jag) skrev 2023-09-21 18:40:49 följande:
    Ja så är det men det är ju inte det tråden handlar om Anden.
    Det är sant.
    TS, jag tror ju att du kan hitta honom var som helst, så vi får hålla tummarna.
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-22 08:09:31 följande:
    Min dröm är en man inte långt ifrån mig för då kan man spontant ses ofta och sedan ändå hem till sitt eget om man vill.
    Självklart har man inte andra så att testa sig och köra kondomfritt är en självklarhet anser jag.
    Jag har inget emot att ses ofta och att sova över ofta, men jag är i 50-års åldern och tämligen "ärrad" av tidigare upplevelser och livrädd för att återigen hamna där jag får sitta och vänta på en karl som "ska bara". Livrädd för att hamna i städ och gnällfällan igen och skulle man flytta ihop och det tar slut så är det mer arbete med bodelningar och bostadsletande än att bara lämna tillbaka nyckeln och gå hem till sitt eget.

Jag har hela livet fått klara mig på egen hand och van vid att folk lovar guld och gröna skogar som de aldrig lever upp till så har väl egentligen en undvikande anknytning så helt ärligt vet jag inte om jag någonsin kommer att lita fullt ut på en annan människa och vilja lägga mitt liv i den personens händer som det blir om jag ger upp mitt oberoende och flyttar ihop.

Borde finnas män med lite motsvarande erfarenhet som delar samma önskemål. 
    Det där att vara i 50 års åldern och vara ärrad av tidigare upplevelser, är inte det bara ursäkter? Jag är över 51 och har också smärtsamma erfarenheter. Skillnaden är ju att jag är man förstås.
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-22 08:59:13 följande:
    Har inget med ditt kön att göra utan mer hur man alltid vänder allt till en könsfråga för att få tycka lite mer synd om sig själv.
    Till skillnad från dig så misskrediterar jag inte alla män som grupp så som du gör med kvinnor i var och varannan tråd. Jag försöker och försöker och tycker väl att det borde finnas någon som kan stå ut med mig, men jag försöker i alla fall!
    Hur ska jag någonsin hitta någon om jag bara sitter hemma och tycker att ALLA män är dumma som inte kastar sig efter mig?  

Jag försöker i alla fall, vad gör du för att förändra din situation? När hade du sex senast? Vem tog det initiativet?
    Jag säger inte alla kvinnor är likadana.
    Jag försöker också. Det är snart 17 år sen jag hade sex senast. Det var hon som tog initiativet.
  • Anonym (Anden)
    Mandel skrev 2023-09-22 08:59:13 följande:
    Har inget med ditt kön att göra utan mer hur man alltid vänder allt till en könsfråga för att få tycka lite mer synd om sig själv.
    Jag håller inte med där. Jag ser ofta hur det är en könsfråga. Men det är vanligt att kvinnor inte ser att det är skillnad. Alternativt låtsas som att hon inte är medveten om det.
  • Anonym (Anden)
    Anonym (Harkel) skrev 2023-09-22 13:04:36 följande:
    Anledningen till att du ser det som en könsfråga är för att du har en kraftig bias för att hålla liv i ditt egetupplevda martyrskap där felet är någon annans.
    Såg någonstans att du beskrev din offerkofta. Den har du skapat själv och du vägrar krypa ur den.
    Att man har erfarenheter som gör att man får preferenser på en framtida partner är bra. Man vet vad man vill ha och vad man inte vill ha.
    Däremot om man har psykiska ärr av tidigare upplevelser och konstant pillar på dessa ärr så att de aldrig läker så är det extremt självdestruktivt.
    Du tar fortfarande åt dig av negativa kommentarer från din ungdom. Personerna som sa det har förmodligen glömt men du glömmer inte, du plågar dig själv och håller liv i alla elakheter, misslyckanden du råkat ut för. 
    Sluta med det, sök hjälp för det, men det är många som har sagt det tidigare Inklusive jag.
    Du har rätt i mycket där. det måste jag medge.
Svar på tråden Vart hitta seriös kk/fwb/älskare/lightpojkvän?