• Anonym (TS)

Partner blivit sunkig. Åsikter om det?

Jag är man och har funderingar om det är viktigt att hålla sig hyggligt fräsch även hemma i det privata bara för att partnern ska fortsätta tycka att man är bäst, snyggast och vackrast.

Är det så?  Är sunkiga kläder big no-no? Är rapar och fisar no-no? Kan det gå för långt så ens partner är spyless efter några år på den låga standarden hennes man har hemma och börjar titta efter annat?
    Samma problemställning gäller åt bägge håll givetvis.

Få höra era åsikter! Jag sitter på skolbänken!

• Svar på tråden Partner blivit sunkig. Åsikter om det?
  • Sam Ståhl
    Anonym (A) skrev 2023-09-06 22:20:17 följande:
    Jätteskönt med träningstights tycker jag. Har alltid det hemma, men det är ju olika vad man tycker är bekvämt.

Maken gillar det också, får många daskar på rumpan.
    Vi tycker olika så är det.

Jag tycker det är riktigt sexigt med träningstights Tungan ute
    Snyggt, ramar in rumpan som blir smickrande, är så härlig känsla i materialet och skön känsla när det sitter riktigt tight på kroppen.
  • Anonym

När jag har gaser tar jag i så det blir en rejäl brakskit.
    Vägrar ha magknip

• Anonym (Petra)

Sunkig tycker jag inte är ok vare sig i relation eller om man lever ensam. Då ser jag framför mig en person som inte tar hand om sin kroppshygien och är ovårdad. Har på sig smutsiga kläder och har det äckligt omkring sig, rapar och pruttar helt ohämmat.

Jag tycker man ska vara ren och fräsch, ta hand om sig själv och sitt hem men jag tycker definitivt man ska slappna av hemma och kunna ha på sig mjukis, pyjamas, osminkad.

Råka prutta eller rapa högt är en sak men då brukar vi säga oj, sorry typ. Man måste inte rapa rakt ut så det ekar. Jag kan bli illamående. Eller gå runt och prutta. Gå undan bara liksom?

• Anonym (Frågar_du)

Frågar du vissa kvinnor på FL så är att slappna av och inte tänka så mycket på hur man ser som man ut ett "big no no". Inte heller får du ha fiske som intresse och att lägga ut fiskebilder på datingsidor är också "big no no"., för det får mannen att se ut som en fisk.

Du måste vara perfekt i alla avseenden, och inte ens då är det säkert att du duger.

Man andas ut när man inser att de flesta kvinnor inte är så krävande Flört

• Anonym (Nej)
    Anonym skrev 2023-09-06 22:33:52 följande:

När jag har gaser tar jag i så det blir en rejäl brakskit.
    Vägrar ha magknip

Man kan gå in på toa och göra sånt när det finns fler personer i närheten. Det tillhör vanligt folkvett. Att avsiktligt släppa väder inför sin partner är bara vidrigt, detta hoppas jag att du förstår.

Övrig basal hygien bör man också kunna sköta som en vuxen människa i en vuxen relation. Om det inte rör sig kring två smutsgrisar som trivs i en gemensam stia då. 
  • Anonym (..)
    Anonym (Annn) skrev 2023-09-06 22:25:00 följande:

Det här hör inte till ämnet?men varför blir citattecken frågetecken när man skrivit här?? (??..?)

Skriver du på mobil? Det kan möjligen vara förklaringen.

Jag skriver alltid på dator och det funkar. 
  • Anonym (Engelska)
    Pixie99 skrev 2023-09-06 21:35:48 följande:

Självklart måste man kunna slappna av i sitt eget hem även om man delar livet med en annan människa. Men det betyder inte automatiskt att man ska förvandlas till en slusk; man måste ändå visa respekt för sin partner.

Jag tycker att man kan tänka sig att man har ett visst kapital av attraktion. Det
    är som ett bankkonto. Vissa saker fyller på detta, andra saker tar bort ur det. Man måste naturligtvis inte ha kontot fyllt till 100% hela tiden, det vore omöjligt och näst intill outhärdligt. Men det gäller att se till att man inte tömmer det helt, för då blir det väldigt svårt att fylla på det igen.

Det så bra beskrivning.
    Oavsett, håll dig fräsch, duscha varje dag. Själv i mysiga kläder en vis attraktion. 
  • Anonym (TS)

Jag är inte förvånad över svaren här i tråden men mycket bra att få det bekräftat. De är sunda tycker jag och ser inget fel i att ta på sig "hemma-kläder" när man kommer hem. Var o en har sin favorit.
    Jag själv har en del förbättringspunkter. Jag ser ex.vis skogstokig ut på morgonen. Jag kan faktiskt raka mig och fixa håret även om det är söndag morgon och jag ska vara hemma hela dagen. Det tar ingen tid. Sen se till att hemmakläderna är hela och rena. Tar heller ingen tid. 
    Det kanske handlar om självrespekten? Nivån på "stiligheten" för att nå självrespekt varierar mellan individer. Helt naturligt.

• Anonym (Anni)

Jag tycker att det är självklart att fortsätta göra mig fin för min partner. Att ha god hygien är självklart. Vara ren, lukta gott, klä mig fint. Men självklart kan ju mjukisbyxor åka på någon gång ibland.

Jag förväntar mig samma sak av min partner. Om han vill att jag ska fortsätta vara attraherad av honom så får han upprätthålla viss standard. Väljer han att gå runt oduschad, ofixad eller med trasiga kläder/underkläder osv så kommer han då inte få ligga iaf. Sedan kan alla ha tillfällen då man inte är på topp, och det är ju också okej.

• Anonym (TS)
    Anonym (Anni) skrev 2023-09-07 08:41:20 följande:

Jag tycker att det är självklart att fortsätta göra mig fin för min partner. Att ha god hygien är självklart. Vara ren, lukta gott, klä mig fint. Men självklart kan ju mjukisbyxor åka på någon gång ibland.

Jag förväntar mig samma sak av min partner. Om han vill att jag ska fortsätta vara attraherad av honom så får han upprätthålla viss standard. Väljer han att gå runt oduschad, ofixad eller med trasiga kläder/underkläder osv så kommer han då inte få ligga iaf. Sedan kan alla ha tillfällen då man inte är på topp, och det är ju också okej.

Det är precis det där jag menar. "Upprätthålla viss standard".  Man ska inte ta saker förgivna som att ens partner alltid är attraherad av en oavsett hur man än ser ut eller luktar.
  • Agda90

Man sitter inte i soffan och trycker fram en brakare. Det finns badrum man kan gå in på och göra sånt. Vanligt hederligt hyfs kallas det för. 

Vi har båda två myskläder hemma. Pyjamasbyxor och hoodies när det är kallt. Men inga slitna kläder med hål i. Det är rätt skönt att byta om när man har kommit hem från jobb. Jag vill inte stå i kostymbyxor och blus och laga mat!

När det kommer till träning och dusch. Man går och duschar direkt efter träning. Ingen av oss vill sitta i soffan eller vid matbordet svettiga och stinka. 

• Anonym (Man och make)

Efter att ha läst inläggen i tråden har jag bestämt mig att skärpa mig mer.

Jag är den som mest månar om hygien samt utseendet och kläder helt klart men ändå händer det att jag har slitna trasiga kläder hemma. De kommer kastas nu!

Tyvärr är min fru ofta ofräscht klädd hemma med fula mjukisbyxor och tröjor som är för små så magen hänger ut etc... samt ibland oduschad fast hon behöver.

Jag hoppas att det kan påverka henne i positiv riktning att jag gör en medveten förändring och bättrar mig på de punkter jag kan. Skulle vara underbart om hon också kunde tänka sig göra detsamma.

Med förhoppning om nya fräscha vanor hemma.
    / man och make

• Anonym (Love)
    Anonym (A) skrev 2023-09-06 22:20:17 följande:
    Jätteskönt med träningstights tycker jag. Har alltid det hemma, men det är ju olika vad man tycker är bekvämt.

Maken gillar det också, får många daskar på rumpan.

Gud så avtändande om karln skulle gå runt och daska en på rumpan en massa. Skulle det var något önskvärt? 

• Agda90
    Anonym (Man och make) skrev 2023-09-07 11:02:11 följande:

Efter att ha läst inläggen i tråden har jag bestämt mig att skärpa mig mer.

Jag är den som mest månar om hygien samt utseendet och kläder helt klart men ändå händer det att jag har slitna trasiga kläder hemma. De kommer kastas nu!

Tyvärr är min fru ofta ofräscht klädd hemma med fula mjukisbyxor och tröjor som är för små så magen hänger ut etc... samt ibland oduschad fast hon behöver.

Jag hoppas att det kan påverka henne i positiv riktning att jag gör en medveten förändring och bättrar mig på de punkter jag kan. Skulle vara underbart om hon också kunde tänka sig göra detsamma.

Med förhoppning om nya fräscha vanor hemma.
    / man och make

Du kan kanske skynda på den positiva förändringen lite genom att vara lite kreativ.

Ni kan ta en dusch tillsammans. Jag tackar aldrig nej när min man kommer med såna förslag. Det är ju hur mysigt som helst!

Sunkiga mysläder hemma? Men köp något nytt till henne. 
  • Anonym (Annn)

Till #26 Tack för tipset😊Skriver på Iphone. Därav frågetecken istället för citattecken😄

• Fjäril kär

Som redan sagts i tråden så myskläder är inga problem och inte heller underkläder. 

Dock ställer jag mig helt oförstående till varför myskläder måste vara synonymt med trasiga, skitiga,  urtvättade och för små kläder?  Är inte kläderna bekväma om dom är hela och rena? Eller vad är grejen? 

• Anonym (Man och make)
    Agda90 skrev 2023-09-07 11:12:28 följande:
    Du kan kanske skynda på den positiva förändringen lite genom att vara lite kreativ.

Ni kan ta en dusch tillsammans. Jag tackar aldrig nej när min man kommer med såna förslag. Det är ju hur mysigt som helst!

Sunkiga mysläder hemma? Men köp något nytt till henne. 
    Tack för de optimistiska tipsen.
    Gemensamma duschar vet jag att hon inte gillar tyvärr - hon är inte riktigt bekväm med sin kropp dessvärre.

Köpa nya myskläder... Jovisst gärna det men det innebär i så fall kläder i större storlekar än hon har idag. Känsligt det där... men de skulle ju sitta bättre på hennes på sistone lite förändrade kropp...

Låter jag negativ. Sorry vill inte vara det men hon har en period där hon tyvärr är i en spiral just nu där hon inte motionerar vilket hon behöver utan istället tröstäter vilket ju inte blir så bra.
    Försök att få in mer motion i hennes liv går tyvärr trögt. Man måste ha den egna viljan till förändring också!
  • Anonym (Njaaa)
    Fjäril kär skrev 2023-09-07 15:44:21 följande:

Som redan sagts i tråden så myskläder är inga problem och inte heller underkläder. 

Dock ställer jag mig helt oförstående till varför myskläder måste vara synonymt med trasiga, skitiga,  urtvättade och för små kläder?  Är inte kläderna bekväma om dom är hela och rena? Eller vad är grejen? 

Hmm, trasiga ... till en viss gräns. Man ka se det som "älskade till döds" också, haha.
    Däremot aldrig skitiga - DET är sunkigt på riktigt! Urtvättade och mjuka och sköna är inget problem, de är ju tvättade i alla fall.
    Har en grej med skor (inte inne-mys kläder men..) Avskyr nya skor! Är inte skönt alls. Som skönast är de egentligen just innan de totalt faller i bitar faktiskt.
    Skor ska vara sköna - inte nya typ......
  • Anonym
    Anonym (Man och make) skrev 2023-09-07 16:11:23 följande:
    Gemensamma duschar vet jag att hon inte gillar tyvärr - hon är inte riktigt bekväm med sin kropp dessvärre.

Köpa nya myskläder... Jovisst gärna det men det innebär i så fall kläder i större storlekar än hon har idag. Känsligt det där... men de skulle ju sitta bättre på hennes på sistone lite förändrade kropp...

Låter jag negativ. Sorry vill inte vara det men hon har en period där hon tyvärr är i en spiral just nu där hon inte motionerar vilket hon behöver utan istället tröstäter vilket ju inte blir så bra.
    Försök att få in mer motion i hennes liv går tyvärr trögt. Man måste ha den egna viljan till förändring också!
    Föreslå att ni går ut och promenerar tillsammans. Det är en trevlig sysslesättning
  • Agda90
    Anonym (Man och make) skrev 2023-09-07 16:11:23 följande:

Men ge inte upp. Är hon obekväm med sin kropp så har du makten att göra något åt det. Eller är du också obekväm med hennes kropp? Skulle du vilja kliva in i duschen med din fru så får du ta kommandot och visa tydligt att det är något du skulle uppskatta. Första gången kanske inte går, inte andra heller men tredje, fjärde.... vem vet. 
    Kroppar förändras av olika skäl. Vi har bara en kropp. Antingen väljer vi att leva och göra något åt det (accepterar förändringarna och lever ett aktivt liv eller vad det nu är vi skulle vilja göra) eller så gömmer vi oss och använder kroppen som en ursäkt för att inte göra saker.
Svar på tråden Partner blivit sunkig. Åsikter om det?