Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Partner blivit sunkig. Åsikter om det?

Jag är man och har funderingar om det är viktigt att hålla sig hyggligt fräsch även hemma i det privata bara för att partnern ska fortsätta tycka att man är bäst, snyggast och vackrast.

Är det så?  Är sunkiga kläder big no-no? Är rapar och fisar no-no? Kan det gå för långt så ens partner är spyless efter några år på den låga standarden hennes man har hemma och börjar titta efter annat?
    Samma problemställning gäller åt bägge håll givetvis.

Få höra era åsikter! Jag sitter på skolbänken!

• Svar på tråden Partner blivit sunkig. Åsikter om det?
  • Anonym (TS)

Jag är inte förvånad över svaren här i tråden men mycket bra att få det bekräftat. De är sunda tycker jag och ser inget fel i att ta på sig "hemma-kläder" när man kommer hem. Var o en har sin favorit.
    Jag själv har en del förbättringspunkter. Jag ser ex.vis skogstokig ut på morgonen. Jag kan faktiskt raka mig och fixa håret även om det är söndag morgon och jag ska vara hemma hela dagen. Det tar ingen tid. Sen se till att hemmakläderna är hela och rena. Tar heller ingen tid. 
    Det kanske handlar om självrespekten? Nivån på "stiligheten" för att nå självrespekt varierar mellan individer. Helt naturligt.

• Anonym (TS)
    Anonym (Anni) skrev 2023-09-07 08:41:20 följande:

Jag tycker att det är självklart att fortsätta göra mig fin för min partner. Att ha god hygien är självklart. Vara ren, lukta gott, klä mig fint. Men självklart kan ju mjukisbyxor åka på någon gång ibland.

Jag förväntar mig samma sak av min partner. Om han vill att jag ska fortsätta vara attraherad av honom så får han upprätthålla viss standard. Väljer han att gå runt oduschad, ofixad eller med trasiga kläder/underkläder osv så kommer han då inte få ligga iaf. Sedan kan alla ha tillfällen då man inte är på topp, och det är ju också okej.

Det är precis det där jag menar. "Upprätthålla viss standard".  Man ska inte ta saker förgivna som att ens partner alltid är attraherad av en oavsett hur man än ser ut eller luktar.
Svar på tråden Partner blivit sunkig. Åsikter om det?