• Anonym (TS)

Partner blivit sunkig. Åsikter om det?

Jag är man och har funderingar om det är viktigt att hålla sig hyggligt fräsch även hemma i det privata bara för att partnern ska fortsätta tycka att man är bäst, snyggast och vackrast.

Är det så?  Är sunkiga kläder big no-no? Är rapar och fisar no-no? Kan det gå för långt så ens partner är spyless efter några år på den låga standarden hennes man har hemma och börjar titta efter annat?
    Samma problemställning gäller åt bägge håll givetvis.

Få höra era åsikter! Jag sitter på skolbänken!

• Svar på tråden Partner blivit sunkig. Åsikter om det?
  • Anonym (Dont go there)

Det är en massiv könsskillnad där. En kvinna kan klaga på sin sunkiga snubbe och kräva förbättring men nej bara nej åt andra hållet. Dont go there dude. Det går åt helvete då.

• Anonym (S)

Jag tycker att man ska kunna vara 100 % bekväm i sitt hem både med kläder och rapar/fisar men naturligtvis göra sådant diskret och inte rakt ut som något äckel. En viktig sak är hygien! Oavsett hur man klär sig eller beter sig så måste man sköta sin hygien. Det gäller alla delar, både mun, kropp och kläder. Även i hemmet, att inte ställa ifrån sig äcklig disk överallt som dräller utan att ta reda på efter sig lite grann.

• Gaskarl

Självklart ska man anstränga sig lite för sin partner, det gäller båda. Börjar man att ta varandra för givna, går det snabbt utför. Mjukisbyxor är hemskt stillöst. Tips, vad som helst är bättre, shorts t.ex.

• Anonym (Njä)

Jag tycker båda partner/ ska få kunna vara avslappnade i sitt egna hem, om det innebär osminkad, orakad och mjukiskläder och att en och annan fis släpps ut på fel ställe så är det så. Vi är alla människor och kan inte vara perfekta 100% av tiden.

hur lever du när du är ensam hemma?

Har du orken att hålla upp en fasad dygnet runt om du bor ihop med någon? 

• Anonym (A)

Det är inte ok att bli sunkig. Jag tycker att det är viktigt att ta hand om sig själv och vara fräsch. För sin egen skull, för sin partner och för andra i sin omgivning.

Man fiser och rapar inte högt inför andra, det är äckligt och respektlöst. Det är helt ok med bekväma kläder hemma men det får ända vara hyfsat rent och sitta ok på den som bär dem.

• Anonym (Meh)

Jag har inga mjukisbyxor hemma, det är bannlyst. På sin höjd en stilig morronrock efter att jag tränat sent, om jag inte orkar klä mig igen.

Gubben slafsar dock runt i 2 timmar i sina träningskläder innan dusch. Och sen har han börjat ha de hemska syntettröjorna annars också, och sitter i soffan med glipa där en hårig bukvalk hänger ut över de eviga långa cargoshortsen. För det är bekvämt, tycker han.

Det är också extremt avtändande.

Han har å andra sidan fina händer och fötter och välklippta naglar, det är det många män som helt bommar.

• Anonym (Man och make)
    Anonym (Meh) skrev 2023-09-06 21:05:11 följande:

Jag har inga mjukisbyxor hemma, det är bannlyst. På sin höjd en stilig morronrock efter att jag tränat sent, om jag inte orkar klä mig igen.

Gubben slafsar dock runt i 2 timmar i sina träningskläder innan dusch. Och sen har han börjat ha de hemska syntettröjorna annars också, och sitter i soffan med glipa där en hårig bukvalk hänger ut över de eviga långa cargoshortsen. För det är bekvämt, tycker han.

Det är också extremt avtändande.

Han har å andra sidan fina händer och fötter och välklippta naglar, det är det många män som helt bommar.

Ställ krav på gubben. Acceptera inte hans stillöshet!

Det låter inte särskilt rimligt att du är så mån om att se okej ut och han å sin sida struntar i det helt.

Jag är man och gift med en kvinna som är precis som din gubbe. Jag är noga med att vara ren fräsch och proper - men får inte motsvarande bemötande tyvärr. 

Ett enkelt tips: ni kvinnor som är kloka - skippa mjukisbyxor och använd snygga fräscha rena träningstights istället. Mjukt, skönt och bekvämt samt oändligt mycket snyggare än fula mjukisbyxor!
  • Stefano82

Hos oss är det full home mode som gäller. Jag bryr mig inte om min fru lägger av en rökare och hon bryr sig inte heller. Jag älskar min fru som hon är och hon älskar mig som jag är. Men sen är d upp till alla snart hur de gör i sitt förhållande.

• Anonym (Nej)
    Anonym (A) skrev 2023-09-06 20:52:22 följande:

Det är inte ok att bli sunkig. Jag tycker att det är viktigt att ta hand om sig själv och vara fräsch. För sin egen skull, för sin partner och för andra i sin omgivning.

Man fiser och rapar inte högt inför andra, det är äckligt och respektlöst. Det är helt ok med bekväma kläder hemma men det får ända vara hyfsat rent och sitta ok på den som bär dem.

Trodde allt i din text var en självklarhet för de flesta normalbegåvade människor men tydligen inte eftersom trådar likt denna fortfarande startas.

Sen är det bara osmakligt att jämföra naturliga kvinnor som vägrar falska sminkfasader med oförskämda personer som släpper ut illaluktande kroppsgaser framför sin partner eller andra. Är liksom inte alls samma sak. 
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Man och make) skrev 2023-09-06 21:18:17 följande:
    Ställ krav på gubben. Acceptera inte hans stillöshet!

Det låter inte särskilt rimligt att du är så mån om att se okej ut och han å sin sida struntar i det helt.

Jag är man och gift med en kvinna som är precis som din gubbe. Jag är noga med att vara ren fräsch och proper - men får inte motsvarande bemötande tyvärr. 

Ett enkelt tips: ni kvinnor som är kloka - skippa mjukisbyxor och använd snygga fräscha rena träningstights istället. Mjukt, skönt och bekvämt samt oändligt mycket snyggare än fula mjukisbyxor!
    Jag har sagt till flera gånger med något så när neutral ton att för liten tröja med magvalk tyvärr är något av det mer avtändande jag kan se förutom sockar i sandaler, men det blir inte mycket ändring.

Hade ett möte i jobbet där en snubbe hos en kund satt i Teamsmöte med buken ovanför bordsskivan och för liten skjorta så alla fick beskåda hans håriga navel i fem kvart mellan knapphålen. Blev nästan spyfärdig... Kräks
Svar på tråden Partner blivit sunkig. Åsikter om det?