• Agda90

Partner blivit sunkig. Åsikter om det?

Man sitter inte i soffan och trycker fram en brakare. Det finns badrum man kan gå in på och göra sånt. Vanligt hederligt hyfs kallas det för. 

Vi har båda två myskläder hemma. Pyjamasbyxor och hoodies när det är kallt. Men inga slitna kläder med hål i. Det är rätt skönt att byta om när man har kommit hem från jobb. Jag vill inte stå i kostymbyxor och blus och laga mat!

När det kommer till träning och dusch. Man går och duschar direkt efter träning. Ingen av oss vill sitta i soffan eller vid matbordet svettiga och stinka. 

• Agda90
    Anonym (Man och make) skrev 2023-09-07 11:02:11 följande:

Efter att ha läst inläggen i tråden har jag bestämt mig att skärpa mig mer.

Jag är den som mest månar om hygien samt utseendet och kläder helt klart men ändå händer det att jag har slitna trasiga kläder hemma. De kommer kastas nu!

Tyvärr är min fru ofta ofräscht klädd hemma med fula mjukisbyxor och tröjor som är för små så magen hänger ut etc... samt ibland oduschad fast hon behöver.

Jag hoppas att det kan påverka henne i positiv riktning att jag gör en medveten förändring och bättrar mig på de punkter jag kan. Skulle vara underbart om hon också kunde tänka sig göra detsamma.

Med förhoppning om nya fräscha vanor hemma.
    / man och make

Du kan kanske skynda på den positiva förändringen lite genom att vara lite kreativ.

Ni kan ta en dusch tillsammans. Jag tackar aldrig nej när min man kommer med såna förslag. Det är ju hur mysigt som helst!

Sunkiga mysläder hemma? Men köp något nytt till henne. 
  • Agda90
    Anonym (Man och make) skrev 2023-09-07 16:11:23 följande:
    Tack för de optimistiska tipsen.
    Gemensamma duschar vet jag att hon inte gillar tyvärr - hon är inte riktigt bekväm med sin kropp dessvärre.

Köpa nya myskläder... Jovisst gärna det men det innebär i så fall kläder i större storlekar än hon har idag. Känsligt det där... men de skulle ju sitta bättre på hennes på sistone lite förändrade kropp...

Låter jag negativ. Sorry vill inte vara det men hon har en period där hon tyvärr är i en spiral just nu där hon inte motionerar vilket hon behöver utan istället tröstäter vilket ju inte blir så bra.
    Försök att få in mer motion i hennes liv går tyvärr trögt. Man måste ha den egna viljan till förändring också!
    Men ge inte upp. Är hon obekväm med sin kropp så har du makten att göra något åt det. Eller är du också obekväm med hennes kropp? Skulle du vilja kliva in i duschen med din fru så får du ta kommandot och visa tydligt att det är något du skulle uppskatta. Första gången kanske inte går, inte andra heller men tredje, fjärde.... vem vet. 
    Kroppar förändras av olika skäl. Vi har bara en kropp. Antingen väljer vi att leva och göra något åt det (accepterar förändringarna och lever ett aktivt liv eller vad det nu är vi skulle vilja göra) eller så gömmer vi oss och använder kroppen som en ursäkt för att inte göra saker.
Svar på tråden Partner blivit sunkig. Åsikter om det?