Inlägg från: Anonym (Man och make) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man och make)

Partner blivit sunkig. Åsikter om det?

Anonym (Meh) skrev 2023-09-06 21:05:11 följande:

Jag har inga mjukisbyxor hemma, det är bannlyst. På sin höjd en stilig morronrock efter att jag tränat sent, om jag inte orkar klä mig igen.

Gubben slafsar dock runt i 2 timmar i sina träningskläder innan dusch. Och sen har han börjat ha de hemska syntettröjorna annars också, och sitter i soffan med glipa där en hårig bukvalk hänger ut över de eviga långa cargoshortsen. För det är bekvämt, tycker han.

Det är också extremt avtändande.

Han har å andra sidan fina händer och fötter och välklippta naglar, det är det många män som helt bommar.

Ställ krav på gubben. Acceptera inte hans stillöshet!

Det låter inte särskilt rimligt att du är så mån om att se okej ut och han å sin sida struntar i det helt.

Jag är man och gift med en kvinna som är precis som din gubbe. Jag är noga med att vara ren fräsch och proper - men får inte motsvarande bemötande tyvärr. 

Ett enkelt tips: ni kvinnor som är kloka - skippa mjukisbyxor och använd snygga fräscha rena träningstights istället. Mjukt, skönt och bekvämt samt oändligt mycket snyggare än fula mjukisbyxor!
  • Anonym (Man och make)

Efter att ha läst inläggen i tråden har jag bestämt mig att skärpa mig mer.

Jag är den som mest månar om hygien samt utseendet och kläder helt klart men ändå händer det att jag har slitna trasiga kläder hemma. De kommer kastas nu!

Tyvärr är min fru ofta ofräscht klädd hemma med fula mjukisbyxor och tröjor som är för små så magen hänger ut etc... samt ibland oduschad fast hon behöver.

Jag hoppas att det kan påverka henne i positiv riktning att jag gör en medveten förändring och bättrar mig på de punkter jag kan. Skulle vara underbart om hon också kunde tänka sig göra detsamma.

Med förhoppning om nya fräscha vanor hemma.
    / man och make

• Anonym (Man och make)
    Agda90 skrev 2023-09-07 11:12:28 följande:
    Du kan kanske skynda på den positiva förändringen lite genom att vara lite kreativ.

Ni kan ta en dusch tillsammans. Jag tackar aldrig nej när min man kommer med såna förslag. Det är ju hur mysigt som helst!

Sunkiga mysläder hemma? Men köp något nytt till henne. 
    Tack för de optimistiska tipsen.
    Gemensamma duschar vet jag att hon inte gillar tyvärr - hon är inte riktigt bekväm med sin kropp dessvärre.

Köpa nya myskläder... Jovisst gärna det men det innebär i så fall kläder i större storlekar än hon har idag. Känsligt det där... men de skulle ju sitta bättre på hennes på sistone lite förändrade kropp...

Låter jag negativ. Sorry vill inte vara det men hon har en period där hon tyvärr är i en spiral just nu där hon inte motionerar vilket hon behöver utan istället tröstäter vilket ju inte blir så bra.
    Försök att få in mer motion i hennes liv går tyvärr trögt. Man måste ha den egna viljan till förändring också!
Svar på tråden Partner blivit sunkig. Åsikter om det?