Behöver råd att gå vidare efter otrohet/svek
Jag och min man har det riktigt kämpigt efter att det uppdagats att han varit otrogen mot mig för 1,5 år sedan med en kvinna via jobbet som jag inte känner. Jag visste redan för 1 år sedan att de haft en dialog och setts en del då jag råkade se sms men han garanterade då att det inte var varit något fysiskt även om det var illa nog. För 1 månad sedan hittade jag ett brev skrivet för 1,5 år sedan från henne till honom som innehöll en kärleksförklaring från henne samt detaljer om deras relation som visst hade varit både fysisk och flera möten med långa samtal. Jag hamnade i en djup kris och har sedan dess haft svårt att äta och sova och är så oerhört ledsen och sviken. Vi har varit tillsammans i över 30år, har vuxna barn och vi har bestämt att fortsätta tillsammans och ta oss igenom detta. Jag har dock så svårt att hantera mina känslor som är mest sorg men också ilska och besatthet och ibland hat mot den andra kvinnan. Jag kan inte få brevet med alla detaljer eller bilden henne och min man tillsammans ur mitt huvud.
Tar gärna emot råd och stöd och pepp från er som varit/är i samma situation på hur man tar sig ur detta och slutar tänka på detaljer och den andra personen och istället försöka fokusera framåt när man valt att fortsätta och kämpa tillsammans. Det som är gjort är ju gjort.