Tyra myra skrev 2023-08-24 12:36:56 följande:
Vet inte om det är särskilt vanligt att man gömmer sig bakom barnens bästa. Tyvärr är det mera vanligt att de vuxna sätter det egna jaget för barnens.
JAG har blivit sviken. JAG blir inte bekräftad. JAG trodde allt skulle vara annorlunda osv.
Ibland borde man kanske inse att har man valt att skapa en familj med barn så är det ett val för evigt. Att barnen får sitta emellan många gånger är jag väl medveten om men att intala sig själva att det är bättre för dem vi skiljs åt än att ta hjälp att få förhållandet att fungera, är vanligare och vanligare.
När man bedrog sin partner så var man ju väldigt medveten om att man inte bara riskerade relationen med sin partner utan även halva tiden med sina barn men bevisligen valde man att ta den risken ändå så redan där satte man ju jaget före sina barn och då är det ju väldigt märkligt att i efterhand komma och snacka om att sätta barnen fört när man själv bevisligen inte gjort det.
Och ja det är nog väldigt vanligt att man kör med "tänk på barnen" för att förmå sin partner att ge en en andra chans eller för att slippa stå för vad man gjort inför barnen. Är barnen små så finns det ingen poäng i att berätta sanningen för dem, de är för små att förstå sex, svek, etc... men är det tillräckligt stora så är det inte alls säkert att det är bäst att ljuga för dem för de kommer se igenom BS förklaringar och även de har ju rätt att förstå vad som händer runt omkring dem och varför.
JAG kan missbrukas på många olika sätt.
JAG vill inte inte lämnad pga min otrohet, JAG vill inte mista halva tiden med mina barn pga min otrohet, JAG vill inte skämmas inför mina barn. JAG tycker det är bäst att vi ljuger för dem.
Så som sagt, sätta barnen för sina egna känslor gäller båda två inte bara den som blivit sviken.
Ja barn har man livet ut, men en partner går att byta ut.