Anonym (Ledsen) skrev 2023-07-31 00:37:56 följande:
Hur påverkas barn av mammas självmord?
Skulle behöva höra för att inte göra det.. Barnen är 6 och 1,5 år gamla. Ammar fortfarande yngsta ..Och så har jag en tonåring som jag tyvärr inte alls har någon bra relation med just nu.
Barnen är friska och mår bra men det har hänt riktigt hemska saker , hela mitt liv har blivit förstört på grund av saker jag har gjort eller iallafall orsakat.. det är massa bråk i familjen och ibland känns allt helt hopplöst och nattsvart. Det enda som håller mig kvar är att barnen kanske skulle bli traumatiserade för livet om de förlorar sin mamma för alltid.. även om jag i mina mörkaste stunder kan tänka att de skulle ha det bättre utan mig. Vågar inte prata om de här tankarna med någon eftersom det skulle göra allt ännu värre så skriver anonymt här.
Snälla du, gör det inte! Dina barn kommer ha det svårt resten av livet och alltid undra om de inte var värda mer för dig.
Jag förstår att du är desperat och depression är verkligen dödligt om den inte behandlas.
Om jag var du hade jag ringt psykakuten genast, prata och rådgör med dem. Jag har själv gjort det, och även varit inlagd när depressionen var som värst. Då ammade jag fortfarande, men pappan fick mata med flaska och de hälsade på varje dag.
Jag fick medicin och rätsida på mitt mående och nu är allt bra.
Det man oroar sig och är ledsen över tenderar att bli mindre jobbigt om man delar med sig av det till någon.
Om du inte vill ringa psykakuten direkt så kan du kontakta självmordslinjen genom att ringa 90101, eller chatta med dem om du inte orkar prata i telefon.
Snälla hör av dig här och bekräfta att du sökt hjälp.