Hur påverkas barn av mammas självmord?
Mamma är alltid mamma tänk på det. Jag jobbar med barn och hade en gång en elev vars mamma tog livet av sig när barnet var ca 1år.pga depression. Barnet som var sex år pratade ofta om sin mamma och att hen saknade henne och var ledsen att mamman inte levde .
Vad menar du att du har orsakat problem som gjort att ditt liv är förstört? Finns barnens Pappa med i bilden ? Får du något stöd och avlastning från din omgivning med barnen ? Vad ör det för bråk ? Med pappan eller barnen ?
Det kan vara tufft att leva, men hur tror du barnen kommer må pch känna om du begär självmord? Sen tonårsperioden är en tuff period. Det tycker nog de flesta föräldrar.
Min mamma har i perioder mått väldigt psykiskt dåligt. Ibland när jag var liten hotade min mamma att hon skulle gå ut och aldrig komma hem igen .hon fick ut men kom alltid tillbaka som tur var. Vet inte hur jag skulle klara mig utan henne .men då blev kan ledsen och rädd.
Tänker att du borde kunna få stöd någonstans gällande ditt mående. Det är också tungt i sig att vara förälder. Kan du prata med BVC? En stor kram till dig .